17 December 2010

Satu lagi PRK di Tenang,Segamat,Johor....

ADUN Tenang dari BN (UMNO) Datuk Sulaiman Taha telah kembali ke rahmatullah. Beritanya baca di sini dan sini.

Sulaiman mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang pada pilihan raya umum 2008 dengan menewaskan calon PAS Mohd Saim Siran, majoriti 2,492 undi.

DUN Tenang berada dalam Parlimen Labis, yang menjadi kubu kuat Presiden MCA Datuk Dr Chua Soi Lek dan kini disandang oleh anaknya Chua Tee Yong. Satu lagi DUN yang berada dalam Parlimen Labis adalah Bekok yang turut dimenangi Barisan Nasional.

Tenang dilihat sebagai kubu kuat Umno dan pada pilihan raya umum 2008, Sulaiman mengalahkan lawannya, Mohd Saim Siran dari PAS dengan kelebihan 2,492 undi.

Menurut perangkaan Suruhanjaya Pilihan Raya 2008, Tenang mempunyai 49.66 peratus pengundi Melayu, manakala Cina 38.13 peratus, India 12.11 peratus dan bangsa-bangsa lain 0.10 peratus.

Al-Fatihah

2 comments:

otaklunyai said...

Alhamdullah!!!! Kurang seekor mahkluk perosak bangsa dan agama... harap2 lepas ni rakyat sedar dimana Agama dan Bangsa mereka... alfatehah...

Anonymous said...

Tapi di negeri UMNO totok itu hang letak lembu atas nama UMNO tetap akan menang,pasai Melayu Johor ni minda depa tertutup rapat!!!