07 November 2011

Utusan Meloya kelentong Najib sumbang 402 lembu utk korban,tapi sebenarnya....

Utusan Meloya online memaklumkan bahawa, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Ahli Parlimen Pekan dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor menyumbangkan 402 ekor lembu untuk dikorbankan sempena Hari Raya Aidiladha.

Seramai 280 penerima terdiri daripada masjid, surau dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dalam kawasan Parlimen Pekan menerima sumbangan lembu tersebut.Baca di sini.

Sebenarnya bukan Najib yang guna duit dia untuk beli lembu2 tersebut, sebaliknya ia adalah hasil sumbangan pihak swasta.

Terdapat kira-kira sembilan buah syarikat dan individu terlibat dalam pembelian lembu-lembu tersebut untuk diberikan ke kawasan parlimen berkenaan.Baca di sini.

Kalau benar2 Najib yang membeli 402 lembu2 tersebut,yang bernilai hampir RM1.2 juta(403 x RM3000.00 seekor) dan dengan gajinya sebanyak RM23,000 sebulan maka akan ambil lebih kurang 4-5 tahun baru dapat kumpul sejumlah wang tersebut. Itu tak tolak hadiah cincin,gelang dan beg tangan untuk birthday Bik Mama serta perbelanjaan perkawinan anaknya kelak.

Masa MB Selangor Khalid beri sumbangan UMNO buat kalut report sampai SPRM, Najib pula macam mana? Sapa nak report....

Nampak sangat Utusan Meloya kelentong!!!




cheers.

2 comments:

Anonymous said...

Memang cam tu budaya juru cakap UMNO,Utusan Meloya...berita2 bukan setakat meloya tapi jijik menjijikkan!!!

Anonymous said...

Mulut utusan meloya seluas mulut lembu ternganga itu penuh kelentong dan bau busuk!!!!