28 May 2008

Nazri kata masalah Anwar dengan Mahathir bukan UMNO........

Pertelingkahan yang berlaku di antara UMNO dan Anwar Ibrahim adalah berpunca dari pemecatan Anwar dari jawatan TPM oleh Mahathir yang ketika itu menjadi Perdana Menteri.Pokoknya,
bukan isu rasuah atau sodomy seperti mana Mahathir mendakwa dalam konspirasi yang didalanginya, tetapi lebih merupakan kegusaran Mahathir kalau-kalau kuasanya dirampas oleh Anwar.

Sekarang Mahathir telah keluar UMNO apakah Anwar akan berpatah balik? Walaupun beberapa orang pemimpin UMNO secara terang-terang menentang kemasukan semula Anwar ke dalam UMNO, namun kemungkinan ini tidak boleh dipandang sepi. Ura-ura ini telah diperkuatkan lagi dengan kenyataan yang dibuat oleh Nazri baru-baru ini. Tambah-tambah lagi ketika kedudukan Pat Lah semakin rapuh. Saksikan video di atas. Is Nazri implying something?

Dalam politik macam-macam boleh berlaku. Siapa sangka yang Ezam bercadang nak balik ke UMNO,ketika Mahathir keluar daripada UMNO. Mungkin esok lusa Mahathir pula isytihar dirinya masuk PAS.....

So in politics dont play...play.....

cheers.

2 comments:

Anonymous said...

Anwar musnt join UMNO.Period.

Anonymous said...

Nop..Anwar should strengthen Pakatan Rakyat to take over the Govt in the next GE (by letting Pak Lah to run the sucken UMNO).

After he took over as the PM, Anwar should revive UMNO as a whole and refine it to tune to a PAS ideology i.e. by upholding Al-Quran & Hadith and then merge both UMNO & PAS to unite the Muslim Malays and help the Malaysian from all other races to embrace Malaysia into a develop nation by 2020. A true develop nation with Islamic & Malaysian/Asian culture pride.

This country could be better manage as Negara Kebajikan for all races by upholding the house of law, executive body, Malay rulers by becoming a more transparent, accountable and responsible government.

Malaysia is a great country to live in, if all the above were practised.