08 June 2014

Ragging bogel di UPM dan wanita Malaysia dirogol di India...


Seorang wanita Malaysia yang berkunjung ke Jaipur, Rajasthan atas urusan perniagaan, didakwa dirogol semalam oleh seorang lelaki yang ditemuinya di sana. 

“Kami telah menahan lelaki itu atas dakwaan merogol seorang wanita Malaysia pada Jumaat. Dia penduduk Bhilwara,” Indo-Asian News Service memetik Timbalan Pesuruhjaya Polis (Jaipur Timur), Amandeep Singh, sebagai berkata. 

Lelaki itu berusia 30 tahun.Menurut laporan itu, wanita terbabit dalam aduannya berkata dia datang ke Jaipur tiga hari sebelum itu atas urusan perniagaan dan berjumpa lelaki berkenaan. 

Kedua-dua mereka makan di sebuah hotel lima bintang pada Khamis malam dan dari situ lelaki itu memandunya ke sebuah tempat yang sunyi dan mendakwa dia dirogol di dalam kereta selepas diberi minuman yang dimasukkan dadah. 

Lelaki itu kemudian meninggalkannya di hadapan hotel penginapannya, menurut laporan itu.Wanita itu berjaya menghubungi sebuah kereta polis di kawasan berhampiran Jawahar Circle di bandar raya ini dan membuat aduan. 

Lelaki terbabit ditahan dalam tempoh tiga jam. “Kami menerima aduan itu secara bertulis dan sedang menyoal siasat lelaki terbabit,” laporan itu memetik Amandeep sebagai berkata. 

Kecaman dan bantahan terhadap keganasan seksual di India semakin memuncak sejak insiden rogol beramai-ramai dan bunuh seorang pelajar di dalam sebuah bas di Delhi pada 2012. 

Statistik rasmi menunjukkan kira-kira 25,000 kes rogol dilakukan setiap tahun di India, negara yang dihuni 1.3 bilion penduduk. Pada awal tahun ini seorang wanita warga Denmark berusia 51 tahun mendakwa dirogol beramai-ramai di Delhi. Dia dirompak dan dirogol oleh suspek bersenjatakan pisau. 

Dalam tempoh sama, seorang wanita Jerman berusia 18 tahun juga dilaporkan dirogol oleh seorang lelaki yang berkongsi kompartmen dengannya di dalam kereta api ketika dalam perjalanan dari Mangalore ke Chennai di selatan India.

Kejadian rogol berlaku setiap 22 minit di India, bagaimanapun serangan yang kurang dilapor bermakna kekerapannya mungkin lebih tinggi. – BERNAMA 

Ragging bogel di UPM - Tujuh Pelajar Wanita Trauma...

7 pelajar Universiti Putra Malaysia (UPM) dakwa di 'ragging' oleh 10 orang pelajar senior sehingga menjatuhkan maruah mereka dengan melakukan perkara yang tidak senonoh di hostel universiti. 

Kejadian berlaku pada jam 4 pagi pada khamis lepas. 7 pelajar malang itu dipaksa berbogel dan hanya memakai seluar dalam sementara pelajar senior terbabit merakam gambar mereka menggunakan telefon bimbit

Mereka juga dipaksa menyentuh alat sulit masing-masing dan puting sambil menari mengikut rentak muzik. Lebih teruk lagi, pelajar terbabit dipaksa merokok dan jika ingkar, pelajar senior akan diapa-apakan. 

Tidak tahan dengan tindakan keji pelajar senior itu, 7 pelajar berkenaan membuat laporan polis di Balai Polis Serdang pada keesokan harinya. 

Ekoran dari kejadian memalukan itu, 7 pelajar malang itu berada dalam keadaan trauma dan enggan hadir ke kelas kerana bimbang akan diapa-apakan oleh 10 pelajar senior terbabit selagi tiada tindakan tegas dari pihak UPM bagi membendung kejadian itu. - utaranews.com

Photo: A Malaysian woman on a business trip to Jaipur, Rajasthan is alleged to have been raped on Friday by a man she met there. 
According to the report, the woman in her complaint said she came to Jaipur three days ago on a business trip and met the man.

Both of them had food in a five-star hotel on Thursday night from where he drove her to an isolated place and allegedly raped her in the car after offering her a drink laced with some drugs.

He then left her in front of the hotel where she was staying, said the report.

The woman managed to reach a police car near the Jawahar Circle area in the city and lodged a complaint. The man was arrested within three hours.

https://www.facebook.com/pages/My-Malaysia-என்-மலேசியா/370213223050538?ref=hi

According to the reports, the Malaysian, aged 30, came to India on May 31. She visited Bangalore, Jodhpur and Jaipur, Rajasthan where the incident took place.

The victim works for a management consultancy firm in Malaysia and was looking for some projects here.

She met the accused in her business visit.

"They have been dealing for this project and they went out for a couple of evenings together and on Thursday she came with a report that this man, after having dinner with her went on a drive, drugged her with some cold drink and thereafter she was raped," Deputy Commissioner of Police (DCP) Amandeep Singh was quoted as saying by the reports.

The woman managed to reach a police car near the Jawahar Circle area in the city and lodged a complaint. The man was arrested within three hours.

According to the woman's statement, which she gave to the police a day after the incident, she was in an unconscious state and was even threatened by the accused with a gun.

"A pistol was also recovered from the accused's car," the media quoted Amandeep as saying.

The DCP also said that she has been given full police protection and that her medical treatment was also undertaken within four hours.

"She has been provided with counselors according to her need and as soon as the investigation ends she will be safely sent back to her country," he added.

Meanwhile, The Malaysian High Commission in New Delhi is also in touch with the victim.

"She is safe and the authorities in Jaipur are giving us full cooperation with regards to the incident," an official told Bernama when contacted.

Official statistics say about 25,000 rapes are committed every year in India, a nation of 1.3 billion people.

Earlier this year, a 51-year old Danish woman was allegedly gang-raped in Delhi. She was robbed and raped at knife point.

During the same timeframe, an 18-year-old German was also reportedly raped by a man sharing her compartment on a train travelling from Mangalore to Chennai in southern India.

A rape takes place every 22 minutes in India, but under reporting of attacks means that the frequency is likely much higher.- BERNAMA

Orang Cina & India adalah "PENDATANG" tapi BANGLA.."BUMIPUTRA"...

Bila empangan air di negeri Selangor surut, maka riuh puak2 OTAK KARAT BIRU meroyan terpekik terlolong hentam kerajaan PR Selangor.. Tapi bila kena pada negeri BH sendiri , tau pula diam membisu.. Kenapa tak bising hentam kerajaan Negeri Sembilan...

cheers.

1 comment:

Anonymous said...

Ini update kes ragging upm. mohon admin share supaya kes ini tidak ditutup oleh upm.
http://www.mazeermohamad.com/2014/06/3-suspek-buli-pelajar-upm-didedahkan.html