02 December 2016

UMNO akan buat apa saja asalkan kekai berkuasa...

UMNO mesti pertahankan MARUAH Bangsa Melayu seperti gambar ini, 
supaya mereka terus bergantung pada UMNO dan pemimpin UMNO 
terus dapat sesatkan Melayu dengan kebodohan mutlak.
Laporan propaganda UMNO...

Received this from someone...

Di PWTC petang tadi....Aku duduk minum dan sempat berbicara dgn seseorang yg agak berpengaruh (ada jawatan) di dalam UMNO...(dia kawan rapat aku masa dlm army dulu...tak perlulah di sebutkan namanya)

Beliau berkongsi beberapa tips yg aku rasa tidak menjadi satu kesalahan utk aku share di sini.........

Katanya...UMNO/BN berada di situasi yg amat genting.... 

Kesan semasa Anwar Ibrahim di pecat thn 1998 dahulu tidaklah seteruk hari ini...

Terkini...Umno sudah mula melancarkan psy-war & propaganda utk memastikan mereka memenangi PRU14 dgn apa cara sekalipun.... 

dia cakap org putih dgn aku....katanya....'by hook or by crook'....

aku ringkaskan 7 agenda psy-war yg dikongsikan........

1. Melayan PAS supaya terus menjauhi gabungan parti pembangkang. UMNO terpaksa mengambil sikap 'berlembut' dgn PAS untuk memujuk org melayu. 

Pertandingan 3 penjuru mesti di realisasikan dlm PRU ke 14....dgn 3 penjuru sahajalah Umno/BN masih berpeluang utk menang .

2. Memainkan sentimen perkauman supaya orang Melayu menolak DAP kononnya DAP adalah parti cauvinis cina &  ada agenda utk membunuh Melayu di tanahair sendiri. Lalaikan org Melayu daripada melihat sokongan kuat parti Cina MCA, Gerakan 

3. Mengumpan isu2 agama spt himpunan selawat dan majlis2 bercorak agama. Terkini mengumpan isu RUU355 supaya orang Melayu Islam akan melihat seolah Umno berminat dgn agenda  agama..  RUU355 adalah propaganda belaka dan UMNO langsung tidak minat RUU355 tetapi mainan helah UMNO ini telah membuka laluan mudah untuk mereka mendekati PAS & agenda ini telah menampakkan kejayaannya...

Kini PAS telah termakan helah UMNO.. ini terbukti sebab RUU355 sudah DUA KALI ditangguhkan dalam Parlimen dan yang telah menangguhkannya tidak lain tidak bukan Hadi Awang juga - barua upahan UMNO.  

Kata sahabat saya ex-army tu .."now...they are playing with time"....

4. Menggunakan NGO2 melayu pro umno untuk mewar2kan isu2 peribadi pemimpin pembangkang termasuk mengungkit skandal seks lama, skandal liwat lama & sebagainya untuk mengingati rakyat yang mungkin telah lupa. 

5. Membesar2kan isu keselamatan negara spt Daesh, IS & pengganas, ....dengan isu2 ini..untuk menakutkan org Cina dan org Sabah bhwa hanya UMNO boleh selamatkan keadaan. juga lebih mudah bagi UMNO meminta org Melayu Islam untuk bersatu...

6. Pemindahan pengundi ke kawasan lain utk memenangkan Umno - satu komplot terancang sedang dilaksanakan oleh satu *#$#@* yg dilantik khas..... 

Proses Gerrymandering bukan di buat oleh pihak SPR, sebaliknya oleh satu tim *%#@%^ pemindahan pengundi...ini sedang berjalan....perkara ini agak sulit utk di dedahkan...tetapi itu sedang berjalan..... 

7. Medium 3M akan digunakan secara optimum. Money,  Media  dan Machinery ( jentera kerajaan) akan digunakan secara besar2an utk memastikan undi memihak kpd mereka. 

Media digunakan utk memesongkan fakta, mengalih isu, menutup penyelewengan pemimpin Umno. Kakitangan kerajaan & bajet yg ada digunakan sewenang2nya utk buat program supaya pemimpin Umno dpt "mendekati" rakyat. 

Manakala wang akan diberikan secara tunai kpd rakyat supaya kerajaan dilihat sbg prihatin terhadap nasib rakyat. Semua agensi kerajaan spt F_lda, F_lcra &  R_sda akan memberikan wang tunai:  segala "bantuan" secara besar2an menjelang PRU14. 

Felda mungkin akan berikan RM25000 kpd setiap peneroka mulai thn depan  ! !

Itulah sebahagian yg dapat aku kongsikan.......

Datuk Seri Zahid Hamidi dlm ucapan dasarnya semalam telah berpesan...."UMNO tidak ada pilihan, melainkan perlu menang" ....

Bagi kita semua...

FIKIRKAN TENTANG MASA DEPAN ANAK CUCU KITA BERSAMA.....

KETEPIKAN SEMENTARA PERBEZAAN...

FOKUS KEPADA KERJA2 MENUMBANGKAN MEREKA.....

RUU 355 TIDAK MUNGKIN AKAN DAPAT MENUTUP BERATUS BILLION HUTANG NEGARA.....

SETAKAT RUU 355 JUGA.... TIDAK MUNGKIN BOLEH MENGEMBALIKAN RATUSAN BILLION WANG KWSP YG DIPINJAMKAN....

TIDAK MUNGKIN BOLEH MENGEMBALIKAN PULUHAN BILLION WANG TABUNG HAJI YANG DI SALAHGUNAKAN.....

DAN TIDAK MUNGKIN BOLEH MENYELESAIKAN MASALAH RATUSAN JUTA  WANG LTAT YG HILANG!

BELUM LAGI CERITA TENTANG FGV, NFC, FELCRA......DAN IBU SEGALA HUTANG...1MDB!

CUKUP2LAH ...... AGAMA BUKAN 'CLOROX' YG GUNANYA UNTUK 'MEMUTIHKAN RASUAH DAN PENYELEWENGAN' PEMIMPIN UMNO/BN!

Salam dariku..... ostb

Image result for PRU14
Satu ramalan saja...

Ini adalah suatu analisis atau ramalan  yang mudah berasaskan random sampling secara senyap di akar umbi oleh saya sendiri dan kawan-kawan di seluruh  negeri sejak dua bulan lalu yang menunjukan UMNO berada dalam kedudukan yang sangat rapuh dan pimpinan Datuk Seri Najib amat tidak popular di seluruh pelusuk tanah air.

Rakyat biasa menolak BN bukan atas soal IMDB atau RM 2.6 Billion tetapi mereka merasa tikaman GST, kenaikan harga barang dan juga kejatuhan ringgit.

Tinjauan ini mendapati hanya  lima buah negeri yang akan kekal di tangan Barisan Nasional pada Pilihanraya Umum  yang dijangka akan diadakan pada bulan April tahun depan.Negeri-negeri itu ialah Johor, Melaka, Perak,Perlis dan Pahang.

Yang sudah pasti akan berada di tangan pembangkang ialah Kedah,Kelantan(Pas kekalkan kuasa),Terengganu dan Pulau Penang (Kerajaan yang sama).

Sebab utama Kedah akan jatuh  ketangan pembangkang ialah  kemenangan BN di pilihanraya umum lalu adalah  faktor Mukhriz. Oleh kerana ada  jaminan pertukaran Menteri Besar kepada Mukhriz Tun Dr.Mahathir maka rakyat memberi undi kepada BN dan sekarang rakyat Kedah termasuk veteran UMNO dan penyokong Pas tidak lagi dapat menerima barisan kepimpinan Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah yang dianggap sudah ” Basi”.

Anak-anak muda di Kedah sedang bergerak cergas menyokong Mukhriz mengembangkan Bersatu (PPBM).

Hingga kini  Mukhriz mendukong simpati ramai  kerana  rompakan kuasa darinya dirasakan oleh rakyat Kedah sebagai merompak hak mereka.

Di Terengganu  ke pimpinan negeri Ahmad Razif Abdul Rahman lebih mudah jatuh kerana dari awal  berada dihujung tanduk dan  tidak mesra rakyat   malah  maruahnya hilang  di mata rakyat apabila semua anugerah kebesarannya  dilucutkan oleh Sultan Terengganu.Beliau satu-satunya MB yang tidak bergelar Datuk

Malah nama MB Terengganu ini tidak diingati oleh sebahagian besar rakyat negeri itu.

Pimpinan Pas Kelantan telah membulat nikat tidak akan menyerahkan Kelantan kepada BN dengan apa cara sekalipun dan telah pun menggerakan jentera operasi senyap tapi  rakus di kawasan-kawasan yang dipegang oleh BN termasuk kawasan Parlimen Mustapha Muhammed.Mereka tidak bagitu ghairah dengan kerjasama Pas UMNO yang diterokai oleh Presiden Pas Haji Hadi.

Keadaan hubungan PAS UMNO di Kelantan  adalah pepat di luar rencong di dalam.

Di  Pulau Pinang rakyat dapat melihat dengan jelas pembangunan agresif di bawah pimpinan Ketua Menteri DAP  Guan Eng,sekurang-kurangnya mereka dapat melihat Penang lebih bersih dibandingkan dengan “kekotoran” di bawah BN dulu.

Saya tidak dapat meramalkan kedudukan BN di kawasan Parlimen kerana ini bergantung kepada samaada akan berlaku satu lawan satu atau BN dapat memecahkan kepada pertandingan dari beberapa penjuru.

Perhimpunan Agung UMNO yang sedang berlangsung sekarang mestilah bersedia untuk menerima hakikat pahit bahawa BN pasti akan hilang kuasa sekurang-kurangnya di lima negeri.

Ini bukan fitnah tetapi informasi yang berhemah. - Anonymous

Penang - 3 maut, 4 cedera ditembak... 
Story kat SINI dan SINI  

Deep in their hearts,
they want Najib to leave...

“Pimpinan Datuk Seri Najib amat tidak popular di seluruh pelusuk tanah air" Kenyataan ini memang tepat sekali.

This is a very relevant statement. If truth be told, 9 out of 10 Malaysians are not happy with Najib and of course his spouse. This is no more a secret and I am sure all Umno members are aware of this.

Even most Umno members attending their annual general assembly have admitted to this fact. But why are they there? 

They are just putting up a false front at the assembly. It’s just for show. The main leaders talking to the delegates are also putting up a false front when deep in their heart they want Najib to leave. 

Why? To save Umno. They are mindful that Najib has now become a LIABILITY to Umno and the nation.This even goes without saying.

Unfortunately, most Malays still have this feudal mindset and they will not express the dissatisfaction they have outwardly.

The educated among Malaysians know all the bluffs going on at the high level and they will reject Umno. Umno is now facing a trust deficit. The rural, semi-urban and urban folks are having a tough time with the present economic situation. 

The currency is crumbling, GST is piecing into their pockets making holes and the costs of living have shot up sky high. Corruption and the 1MDB fiascos have changed the people’s perception towards Umno, as the social media has become their main source for information. 

This is where the truth can be discerned. The main stream media has failed to convince the people with all their cheats and propaganda.

The people are not happy, the damage is done and the people will reject Umno for a change.

They see the success of Penang and Selangor and they will go for a change.

Malaysians do not want to see racial and religious cards being played. This has become a forgone cliche. 

Despite all the racial and religious tones played out by some Umno loyalists thousands of Malaysians of different races and religions turned up to show their support for the recent Bersih rally.- Anonymous

UMNO assembly: predicting the predictable...

I don't have a crystal ball to gaze into the future and see what's in store. Neither do you. But I'll say this.You and I can somehow "see" how the proceedings of this year's Umno general assembly will take shape.

In particular the rhetoric and speeches. Especially from delegates enjoying their minutes of glory at the rostrum in PWTC's Dewan Merdeka. So expect strong verbal attacks on Parti Pribumi Bersatu Malaysia or PPBM, and its leaders with the harshest, strongest, and should I say most "vicious" reserved for Tun Mahathir Mohamad.

The party will be accused (as it has been already) of "betraying the Malay race, the Malay struggle, the Malay cause and all other Malay-ness, just to pursue selfish individual dreams".

Mahathir will be accused again, of wanting to install his son Mukhriz as PM of Malaysia, and for being willing to embrace Lim Kit Siang and DAP which Umno says are "sworn enemies of the Malays". All and sundry will be reminded that Mahathir is a leader "who must have things his way".

In fact, Umno president Datuk Seri Najib Razak in a special interview aired earlier on television in conjunction with the assembly, described Mahathir as a leader with a "super ego".

Of course he has said a lot of things about his former boss before the special interview. I see no reason to repeat it here because we be hearing it again when it gets repeated by delegates and leaders alike at the assembly. If you miss it first time, there's always the rerun.

Expect lots of dirt digging and "expose" of Mahathir's past "misdeeds" when helming Umno and government. Never mind quite a handful of those in Umno today were part of the Mahathir team then and had supported and defended his policies.

As usual, Umno will portray itself as a champion of the Malay race without which "the Malays will lose". But this year's assembly will likely see more pro-Malay rhetoric from leaders and delegates in a bid to defuse any political threat from PPBM and the vitriol will have "strong racial undertones". 

That's how analysts interviewed by Malay Mail Online see the scenario. And to the analysts, this year's assembly "will see a show of anger and affirmation of who Umno's most threatening enemies are and also call for punitive actions against Mahathir and his followers".

I agree. Based on that I say Ummo leaders and delegates alike will spit venom on Bersih and call for tough actions against its leaders, in particular Maria Chin Abdullah and friends of Bersih.

Allegations of foreign intervention into Malaysian affairs and George Soros founded Open Society Foundation providing funds to Bersih and "non BN-friendly" NGOs will be milked dry.
And as we know, included in the "attack list" will be Pakatan Harapan with DAP having "special mention".

In the past, Umno delegates, overzealous in attacking DAP, succeeded in hurting the feelings of non-Malays especially the Chinese. Will it be the same this time? Your guess is as good as mine. But something which we don't have to guess is whether PAS will bear the brunt of Umno's onslaught this time round. No guess because we know the answer.

Umno will want to boost its "Islamic credentials" by saying they are ready to cooperate with PAS and have in fact worked together as in supporting Datuk Seri Hadi Awang's private bill in Parliament. You know what the bill is all about.

They do this, they will say, in the name of Islam and for the sake of Muslim unity. Expect delegates to push for the party to berbaik-baik with PAS as kita semua orang Islam.

In the pre-assembly interview, Najib described PAS today as being "more open, committed in championing matters involving the interests of Muslims. Same as Umno". We can see the assembly ending with a unity cry with everyone proclaiming loyalty and willingness to die for the party and president.

One more thing before I sign off.

Will the assembly make a stand on the Red Shirts and other-Umno linked groups going berserk, be it in Parliament, at candlelight vigils or cartoon exhibition? Regardless to condemn, defend or justify? But, will the matter be brought up in the first place? - Mohsin Abdullah


FELDA - apa hal dengan FGV sekarang.,harga saham dah merudum.
FELDA Duit Khairat Kematian kena potong untuk bayar Saham FGV
MARA - duit pun dah takdak nak taja pelajar, Mara kena pinjam  dari bank. 
RISDA - dah takde apa2 yang tinggal..
FELCRA - gagal naikkan taraf pesertanya,nak capai pendapatan 1000 sebualn pun gagal, tapi nak buat bangunan berharga RM687juta OK pula.
Lu cakap apa Najib? Lu sendiri yang hancurkan semua itu...

Lagi lu mau kasi memperbodohkan orang Melayu mungkin lu tak tahu simple arithmatic. Jumlah kerusi DAP bertanding tak sampai 50,dan kalau menang semua pun DAP tak boleh memerintah Malaysia.Begitu juga UMNO,kalu menang semua kerusi pun UMNO tak boleh memerintah,UMNO perlu sokongan MCA/Gerakan/MIC dll. Sebenaqnya  kalu UMNO kalah habislah bekalan dedak  untuk kroni dan macai2nya  dan UMNO akan kelaparan 7 keturunan...

UMNO kata,tiada UMNO orang Melayu mati.Di Sarawak tiada UMNO,orang Melayu hidup bahagia je...

The Malays in Penang are now doing very well under DAP.  Especially the business people. Business is good in Penang for everyone, including the Malays. Under Najib, Mara has no money. No more scholarships and Mara loans. Felda and FGV are making losses, peneroka Felda are paid 45 days after harvest.- ostb
My question is most Malays have rejected UMNO. So why put the blame on DAP?

Story kat SINI dan SINI  



Luahan Orang Asal,depa juga ada hak dan maruah...


cheers.

No comments: