20 February 2016

Bangla dapat IC, dapat bini Melayu apa lagi mau...



Pekerja Bangladesh mengaku diberi kad pengenalan (IC) dan suka berkahwin dengan wanita Melayu tempatan untuk mendapat pelbagai kemudahan yang disediakan kerajaan.

Mereka membuat pengakuan itu selepas ditanya sekumpulan ahli Pertubuhan Ikatan Usahawan kecil dan Sederhana (IKHLAS) di hadapan pejabat Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh di sini, hari ini.

Sambil memegang Jalur Gemilang yang diberikan, pekerja Bangladesh terbabit mengaku memperoleh banyak keistimewaan sehingga enggan pulang ke negara asal.

“Ramai dapat IC betul tak?,” tanya Presiden IKHLAS, Mohd Ridzuan Abdullah.

“Betul,” jawab sekumpulan pekerja Bangladesh.

Soalan: Dapat kahwin dengan orang Melayu betul tak?

Jawapan: Betul

Soalan: Kahwin dengan orang Melayu dapat IC betul tak?

Jawapan: Betul

Soalan: Kahwin dengan orang Melayu sebab nak berniaga betul tak?

Jawapan: Betul

La ni hangpa bagi LESEN buka mini market pulak kat depa.

Sementara itu, Mohd Ridzuan dalam sidang medianya berkata, pengakuan sendiri warga Bangladesh itu membuktikan mereka mendapat keistimewaan mengalahkan rakyat tempatan.

“Warga Bangladesh sendiri sebut tadi mereka suka di sini. Apa yang saya sebut tadi mereka semua dapat. Saya rasa apa yang mereka dapat rakyat tempatan tak dapat,” katanya.

Mengulas lanjut, Ridzuan berkata kebanyakkan pekerja asing yang sudah bekerja di negara ini tidak bersetuju dengan kemasukan 1.5 juta warga itu yang baru sahaja ditandatangani antara kerajaan Bangladesh dan Malaysia. - fmt

Bangladeshis admit to receiving M’sian ICs, marrying locals...

A group of Bangladeshi workers have admitted they were given identification cards (IC) by the Malaysian government and liked marrying local Malay women so they could enjoy other benefits as well.

They made this confession when asked by representatives of the Small and Medium Entrepreneurs Organisation of Malaysia (Ikhlas) in front of the Bangladesh High Commission here earlier today.

Clutching the Malaysian flags given to them, the Bangladeshis also admitted they enjoyed so many benefits that they no longer wished to return to their homeland.

“Many received ICs, right?” asked the president of Ikhlas, Mohd Ridzuan Abdullah, of the group.

“Yes,” the group answered.

Question: Married Malay women, right?

Answer: Right.

Question: Issued an IC after marrying Malays, right?

Answer: Right.

Question: Married Malays with the intention of starting a business, right?

Answer: Right.

At a press conference held right after, Ridzuan said the confession of the Bangladeshis was proof they enjoyed even more benefits than locals did.

“The Bangladeshis admitted they love it here. They admitted enjoying every benefit I questioned them about just now.

“I do believe even the locals do not enjoy the benefits that they (Bangladeshis) get.”

Ridzuan also said that many foreign workers in the country did not agree to a further 1.5 million Bangladeshi workers coming into the country. - fmt

bangla

Story kat SINI, SINI, SINI, SINI   

Teruk betul Wall Street Journal berdegil tidak mahu percaya RM2.6 bilion itu derma yang dia sudah pulangkan. Maka:
1) Najib Razak perlu saman WSJ secepat mungkin jika ini tidak benar. Kalau betul RM2.6 bilion itu bukan dana rakyat dari 1MDB, samanlah WSJ hatta ke bulan pun.
2) Rakyat Malaysia perlu terus desak untuk buka balik siasatan untuk dakwa DS Najib. Ramai lagi belum tandatangan petisyen untuk mendakwa DS Najib. Mohon sebarkan tandatangan petisyen di bit.ly/DakwaNajib

Mat Sabu


MAYBANK 5642 5857 6644

cheers.

No comments: