12 February 2013

Najib kena kencing dengan Psy. Muhyiddin Yasin ketawa berdekah2...

Diantara pekara yang membuat Dr Mahathir menjadi bangang dengan Najib ialah kecenderungan Najib berbuat pekara bodoh. Diantara contoh contoh tersebut ialah idea 1Malaysia yang mengundang persepsi buruk dari khalayak akar umbi UMNO, pemansuhan akta ISA dan akhirnya penubuhan Suruhanjaya Siasatan DiRaja berkaitan kes Projek IC di Sabah.


Kini Najib sekali lagi mengundang cemuhan dari Tun kerana percubaanya mencari populariti murahan dengan membawa Psy berkunjung ke Penang berakhir dengan kegagalan.

Pertama, upah RM 2 juta yang dibayar kepada Psy mengundang pelbagai kritikan dari artis artis tanah air, mahupun mereka yang menyokong UMNO. Ianya menyebabkan mereka merasa cemburu kerana dibayar tak sampai seribu ringgit sedangkan Psy diberi upah yang jauh lebih lumayan untuk persembahan tak sampai 10 minit.


Kedua, Menteri Perlancongan Ng Yen Yen yang sepatutnya dah lama dipencenkan membayangkan bahawa beliau begitu berminat untuk berdansa dengan Psy dan menuduh kerajaan Pakatan Rakyat merasa cemburu kerana tidak dapat membawa Psy terlebih dulu. Inilah kebiasaan pemimpin Barisan Nasional yang lupa daratan dan tidak tahu membezakan diantara kepentingan negara dan kepentingan peribadi. 


Sampai bila bila pun kerajaan Pakatan Rakyat tidak akan berbuat pekara yang sebegitu bodoh kerana ianya membazirkan khazanah tanah air. RM 2 juta tu boleh diberi kepada mereka yang memerlukannya tetapi kerajaan BN pula akan membazirkan wang dan khazanah negara untuk kepentingan peribadi. 

NONE



Ketiga, ketika berlangsungnya upacara rumah terbuka di Pulau Pinang, Najib ditangkap basah ketika bertanya para pengunjung sama ada mereka bersedia untuk BN. Rakyat bukan sebodoh yang dianggap oleh Najib dan mereka menjawab dengan tidak! Lebih lebih lagi ketika Najib cuba mengundang Psy untuk naik kepentas dan melambung ikan yee-sang, Psy menghiraukan pesanan Najib dan menyebabkan Najib, First Lady, Pak Lah dan anaknya tercengang di atas pentas.

Lebih memalukan lagi ialah penampilan Najib dan First lady memakai baju cina yang tidak secocok, menyebabkan ramai akar umbi UMNO mengeluh dan melahirkan rasa kurang senang kerana dilihat sebagai sudah terlalu ghairah mencari undi Cina sampai sanggup memperjudikan konsep ketuanan Melayu.


Jelas pendekataan Najib ini dilihat sebagai terlalu murah dan menjejaskan kredibilitinya sebagai pemimpin dan sekali gus menyebabkan Malaysia ditertawakan dikhalayak umum. Mungkin Najib sudah terlalu biasa berjinak dengan mereka yang boleh dibeli ataupun dibuli dan menganggap setiap orang yang ditemui beliau sebagai alat yang boleh digunapakai. 

Tetapi Psy tidak mempedulikan Najib walaupun dibayar upah berjuta juta dan menjadikan Najib dicemuh dan diejek oleh lawannya, baik didalam dan diluar UMNO.


Inilah yang membuatkan Dr Mahathir begitu marah dengan Najib. Najib dikerumuni punasihat politik yang mentah dan tiada idea yang bernas. Pendekataan yang diambil Najib memalukan dirinya dan menjadikan ramai didalam UMNO segan mengaku Najib sebagai Presidenya. 

Pemikirannya cetek dan beliau tidak dapat mengatur strategi dengan sempurna. Lagipun Najib takut untuk membuat pilihan dan asyik kurang yakin dengan keputusan yang dibuatnya jikalau menghadapi rintangan.

Ramai dalam UMNO sudah pun mula merasa cemas dengan Najib. Kalau begini caranya Najib akan menghadapi pilihanraya umum kelak, sudah pasti jikalau Najib mahu adanya pertunjukkan susulan membabitkan Psy, ianya terpaksa diadakan di Penjara Sungai Buloh, kerana disanalah tempat dimana beliau bersama hampir seluruh MT UMNO akan menghabiskan riwayat masing masing.- Sir Wenger Khairy aka pirates-of-putrajaya


PSY BO LAYAN NAJIB DALAM ACARA YEESANG!!!!


Tokcai Mahathir menganggap Najib adalah presiden UMNO yang paling bodoh sekali ...

Ini yang dikatakan kudung kepala Najib. Penyanyi Psy dibawa ke Pulau Pinang dengan kos RM2juta( padan muka artis tempatan- Shila Amzah dibayar berapa?). Najib jadi MC bertanya kepada pengunjung- adakah kamu sedia untuk Psy? Tanya 3 kali dan mendapat jawapan YES. Najib guna saikoloji lama- menahan lukah dipergentingan dan terus bertanya- kamu sedia untuk BN? 3 kali dia tanya dan jawapan yang diterima tentulah memeranjatkan nya. NO jawapan dari pengunjung.

dan Najib suka sangat akan lukah dan melukah.Nyonya Yen Yen kata orang Melayu suka bergumbira, maka kita bawa Psy supaya Melayu bergumbira! demikianlah bagaimana Cina BN melihat orang Melayu. dan orang Melayu UMNO nak sokong lagi cina BN.

Apa Najib akan buat? Menunda PR13 yang akan membuat rakyat yang mungkin berbelah bagi hari ini, jadi tegas mengesahkan anggapan bahawa UMNO kalah! Anggapan itu akan diterjemahkan mereka jadi reality.Kamu tunda PRU lagi, maka nombor 11 kesukaan Najib yang juga lambang batu nisan akan menguburkan UMNO dan BN.



Apa yang akbar dan macai2 UMNO akan putar belit? Mereka akan kata tidak wajar seorang PM dimalukan. Dan yang ultra Melayu akan kata- lihatlah bagaimana pemimpin Melayu di malukan.

Ini bukan soal bukan-Melayu memalukan pemimpin UMNO atau bukan-Melayu memalukan wakil orang Melayu- ini soal rakyat sudah menolak UMNO. Mudah punya cerita. Rakyat bosan apabila pimpinan UMNO Melayu tidak ada perasaan malu dan segan mengakui bahawa wang BR1M adalah duit Najib dan duit UMNO. Duit datang dari mana? Duit itu rakyat yang punya- hasil dari kutipan 1001 cukai yang dikenakan oleh kerajaan. Bukan duit UMNO atau duit bapak mereka.

Najib kena bacalah mood rakya. Rakyat sudah pun menolak UMNO. Orang Melayu sudah tolak UMNO sejak 2008 lagi. Calun UMNO hanya dapat 2 juta undi dari pengundi Melayu yang berjumlah 5.7juta. jadi suara siapa yang UMNO wakili? UMNO mewakili suara gementar para kroni dan suara cemas segelintir Melayu yang terpilih dan istimewa. Melayu bin Razak, bin Hussin Onn, bin Mahathir, bin Nazri, bin Jamal khir. Rakyat bawahan, semua bersedia untuk mentalqinkan UMNO dalam PRU13 ini.

Dalam tahun 1960an, apabila Khir Johari dan isteri nya, Hajjah Tom memakai pakaian tradisi cina menghias kad ucapan tahun baru- khir dihentam oleh puak2 UMNO dengan teruk. Hari ini Najib suami isteri dan anak meng-adopsi budaya cina- pakai baju, anak bercakap Mandarin dan Najib memukul rebana Cina- seluruh orang Melayu dalam UMNO kata wah- betapa bagus nya pemimpin parti UMNO. Rupa2 nya bukanlah orang Melayu yang masuk DAP yang menyundal dan berkompromi bangsa dan agama, pemimpin terbesar UMNO yang bermukah!




Ini dia hipokrasi yang ditunjukkan oleh UMNO. Di depan kita, pemimpin UMNO seperti Najib berlakon menunjukkan bahawa dialah orang Melayu yang paling mahu berbaik dengan orang Cina. Dan memang orang tahu pun, Najib dan pimpinan UMNO bersekongkol dengan cukong2 Cina membalun kekayaan negara. Dibawah sana, dibelakang kita- pemimpin Melayu menanam bibit2 kebencian antara orang Melayu dengan Cina. Orang bawahan disuruh membenci kaum lain supaya kepentingan puak UMNO akan terjamin.

Bahkan di perhimpunan agung UMNO tahun lalu, puak2 UMNO menyanyikan lagu anak kecil bermain api- meratapi dan menanam rasa insaf apa akan jadi kepada orang Melayu. Apa yang diratapi dan mahu diinsafi sudah pun berlaku sejak Mahathir mengambil alih jawatan perdana menteri. Mahathir mendapat kuasa dengan menjuarai konon nya, ketuanan Melayu- tapi apa yang dibuat sebaik sahaja jadi PM ialah mengujudkan ketuanan Perdana Menteri. Mahathir mengamalkan sifat2 kediktatoran selama 22 tahun. Akibat nya?

Orang Melayu ditakutkan supaya berfikiran dan menerima ianya sebagai suatu kebenaran- bahawa tanpa UMNO, masa depan orang Melayu akan musnah. Kemudian orang Melayu dibodohkan. Orang Melayu yang rata2 nya miskin dari orang lain- dihujung tahun seperti yang saya katakan- akan berlari sana sini bergolok bergadai untuk membiayai persekolahan anak.

Tapi hari ini, orang Melayu membiarkan askar2 upahan UMNO melakukan tunjuk perasaan MAHU bayar PTPTN. Pakatan menawarkan pendidikan percuma, orang Melayu mengada ngada mahu bayar. Bodoh atau tidak? Siapa yang mendidik orang Melayu berfikiran begini? UMNO.



Kenapa orang Melayu jadi begini? Sebab mereka sudah disintuk limau dan taksub kepada ajaran mursyidul am UMNO dan orang yang boleh berjalan atas air- sheikh Mahathir Muhamad al Kedahi. Di kedah rupa2 nya Tun Mahathir dikenali sebagai Tokcai. Tokcai akan sambut hari jadi nya tidak lama lagi. Yang akan memaulidkan dia ialah siapa lagi kalau tidak Shahrukh Khan.

Najib suka Psy, Che Det suka sama Shahrukh. Rosmah pun suka Shahrukh memandangkan adik kesayangan nya, Deepak Jaikishan telah cabut lari.

Dan Tokcai Mahathir menganggap Najib adalah presiden UMNO yang paling bodoh sekali. Dia ingat Pak Lah yang teruk, rupa2 nya Najib seperti kata kawan baik Tun Daim- hasn’t got what it takes to run the country. True- he has what it takes to ruin the country!- Mohd.Ariff Sabri bin Hj. Abdul Aziz aka sakmongkol ak47


laporan media Singapura

People turn down BN ‘Gangnam Style’...

The thousands who turned out at the Barisan Nasional Chinese New Year open house here yesterday came to watch South Korean sensation Psy perform his “Opah Gangnam Style” hit and not to show support for BN.

DAP chairman Karpal Singh said (based on the response to the Psy show) Prime Minister Najib Tun Razak should know by now that the majority of Malaysians have rejected BN.

He said the thousands who thronged the state BN-sponsored open house in Han Chiang College came just to watch Psy.

He added that Najib should have realised the people have rejected BN’s 55-year rule “Gangnam Style” when they screamed “No” thrice when he asked them: “Are you ready for BN?”

Instead, the crowd screamed “Yes” thrice when Najib asked: “Are you ready for Psy?”

Karpal said the crowd’s “Big No” to BN was a public vote of no confidence in the ruling coalition.

He added that the incident showed Najib is not a smart prime minister as he should have avoided repeating his question after hearing a resounding “No” in his first attempt.

“The crowd was not only from Penang but from all over the country. Najib wanted the people’s approval for BN, but they did not give him.

“He asked for it,” Karpal, the Bukit Gelugor MP, told reporters here today.

He recalled that former British premier, the late Winston Churchill, was a smart politician in converting a negative situation into something positive.

In the immediate post-World War II general election, Karpal said Churchill, who was campaigning, had stopped by a woman and asked for her vote.

The woman told Churchill: “I rather vote for the devil than you.”

But a shrewd Churchill replied: “In case your good friend [the devil] doesn’t stand [in the election], you vote for me.”

Karpal said Churchill showed political wisdom in changing a negative situation into a positive one, adding that the woman eventually changed her mind and voted for Churchill.

“Churchill was definitely smarter than Najib,” he said.

Karpal also hit out at BN leaders for attempting to exploit the issue of who would be the prime minister if Pakatan Rakyat comes to power.

He said the DAP’s choice was Opposition Leader Anwar Ibrahim because he was the most qualified and best suited to head the government and lead the country.

He said that PAS’ highest decision-making body, the Syura Council, did not make any official decision to reject Anwar as Pakatan’s prime minister.

“The DAP expects PAS to ultimately endorse Anwar as the prime minister,” he said, adding that BN was exploiting the matter, like the “Allah” issue, to confuse the people.-FMT


Guan Eng: Najib should've expected 'No!' response...

Prime Minister Najib Razak should have expected the crowd's response when he asked them if they were ready for BN.

Chief Minister Lim Guan Eng said this, adding that the people's answer was a resounding ‘No' if asked if the ruling coalition had ever fulfilled their promises, contrary to their slogan ‘Janji ditepati' (promises fulfilled).

"Why (did they say) ‘No'?" He (Najib) should have expected that answer. It's because of BN's broken promises," Lim told the 3,000 odd crowd at the DAP Chinese New Year open house at Penang Times Square today.

"It was ‘No' because there were no promises fulfilled - maybe jampi ditepati (spells fulfilled)," he jested, to the laughter of the crowd.


"The PM talked about the public transport system. I want to ask; isn't this recycled news?"

NONE
In his speech at the state BN's Chinese New Year open house in Han Chiang College yesterday, Najib (left) promised to resolve Penang's transport and traffic problems with a monorail system.

He also repeated his promise of providing 20,000 affordable homes for Penangites in the next five years if BN retook the state in the coming general election.

Praise for Malay Mail

Lim then praised the English daily The Malay Mail as being the only mainstream newspaper which front-paged the crowd's response to Najib at BN's open house at the Han Chiang College yesterday.
 

He said he did not expect any of the other mainstream newspapers to carry news on that incident although the various Chinese language dailies had inserted it in the body of their reports.

The DAP secretary-general said that people are not stupid and are aware when BN had fulfilled their promises and when they did not.

"What is more important is that the people can see the performance by Pakatan in the past four years," he added.

Lim then recycled several examples of the DAP-led Pakatan government at its best in Penang, for example, the RM100 annual appreciation award for senior citizens.

He repeated that Penang was "kotor (dirty)" in the past, referring to previous Gerakan-led BN administration.

"But Penang is now clean because the government is bersih (clean)."

He then asked the crowd if they had received the federal government's BR1M RM500, urging them to take it.

"You must take it or they will take it themselves," he added, hinting at possible corruption involved in the handing out of the money, which had been carried out nation-wide twice.

Meanwhile, Lim warned that the next general election would be tough for the DAP and Pakatan as BN was hoping to hold to power which they had held since independence.


NONE
He claimed the BN was willing to spend millions to bring top Korean star Psy (right) to perform in Penang.

"If they win again, they will say ‘Listen, Listen, Listen' but we must reply ‘No, No, No," said Lim.

He was referring to the recent incident in which Suara Wanita 1Malaysia president Sharipah Zohra Jabeen Syed Syah appeared to belittle student KS Bawani for raising the issue of free education at a talk in University Utara Malaysia.


Two-thirds majority

However, Lim asked the public not to take things for granted, urging them to give the Penang Pakatan government another two-thirds majority in the 13th general election.

"Why did they bring Psy to Penang and not to Johor or Pahang, his own home state? Why did they bring him to Penang, a Pakatan state?

Because we control a two-thirds majority here," he said.

"When we have a two-thirds majority, the people they will receive beautiful gifts like Psy's performance," he jested.

"If we win, it won't be just a continuation, of what we are doing we will be doing much, much more like giving senior citizens RM1,000 yearly instead of RM100."

Lim also cautioned that in the coming election, rival BN would be exploiting race and religious issues, and even telling lies.


NONEHe condemned former premier Dr Mahathir Mohammad for asking the people for a two-thirds majority in Parliament so that the federal constitution could be changed to allow the citizenship of Bersih co-leader S Ambiga (left) to be revoked. 

"If this is what we are going to get when we give BN a two-thirds majority, it is time to vote BN out. Citizenship is our basic right. 

"You cannot say this to Ambiga just because she is an Indian. You cannot say it to me also because I am a Chinese".- malaysiakini




cheers.

2 comments:

Anonymous said...

oreng-oreng penang drop my water face...make me shame...I dont know I going to the heaven or to the hell

Anonymous said...

WE must use the forms of democracy, such as the election process, to strengthen the substance of democracy not weaken it.