01 February 2013

Bekas driver girlfriend Shafie Apdal dipanggil SPRM...

NONEBekas pemandu kepada pelakon Zahida Rafik hari ini dipanggil ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Beliau yang ditemani Pengerusi Biro Undang-undang PKR Latheefa Koya serta ibu saudaranya, yang juga penyanyi terkenal tahun 1980-an, Dayangku Intan memasuki bangunan SPRM di Putrajaya kira-kira jam 10 pagi.

Latheefa yang ditemui pemberita di luar bangunan SPRM berkata, beliau percaya Azman dipanggil berhubung kes dakwaannya sebelum ini yang melibatkan Zahida (kiri) dan Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Shafie Apdal.

"Saya tak tahu kenapa dia dipanggil. Tapi saya percaya benda ni ada kaitan dengan dakwaan dia sebelum ini tentang Shafie dan Zahida. Kena tunggulah," katanya.


Pada 16  Mei tahun lalu, Azman (tengah) dilaporkan mendakwa, beliau pernah menemani Zahida untuk memasukkan duit berjumlah RM1 juta yang didakwa diberikan oleh Shafie.

Shafie dan Zahida sebelum ini telah menafikan dakwaan Azman dan PKR serta mengugut akan menyaman pihak-pihak yang didakwa cuba menfitnah mereka.

Sementara itu, Azman bersama Latheefa keluar dari bangunan SPRM kira-kira jam 1.17 tengahari.

Pada sidang media yang diadakan selepas itu, Latheefa memberitahu, Azman dipanggil ke SPRM sebagai saksi dalam kes melibatkan dakwaan Zahida terhadap bekas pemandunya itu.

NONE Menurut Latheefa lagi, Azman memberi keterangan kira-kira satu jam setengah.

Bagaimanapun, beliau berkata, kandungan keterangan itu tidak boleh didedahkan kerana terikat dengan Akta Anti Penggubahan Wang Haram (AMLA).

"Keterangan telah diambil selama kira-kira satu jam setengah. Tapi kita tak boleh dedahkan sebab terikat dengan AMLA.

"Saya percaya Azman dipanggil hari ini berkaitan dengan pendedahan Azman mengenai wang RM1 juta tahun lalu.

"Tetapi sehingga hari ini beliau belum didakwa atau dituduh di mahkamah," kata Latheefa.

Menurut Latheefa lagi, Azman telah dipanggil untuk memberi keterangan pada 29 Januari lalu tetapi memilih pada hari cuti am, hari ini kerana kesibukan masa.

Katanya lagi, Azman dipanggil ke SPRM berkemungkinan daripada laporan yang dibuat oleh Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin berhubung isu tersebut sebelum ini.-malaysiakini



Ex-driver of actress Zahida called in by MACC...

The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) has called the former driver of actress Zahida Mohamed Rafik for questioning on a matter believed to be linked to his allegation in May last year about Zahida and Rural Development Minister Shafie Apdal.

NONENoor Azman Azemi, accompanied by PKR legal bureau chief Latheefa Koya and his aunt, renowned 1980s singer Dayangku Intan, arrived at MACC headquarters in Putrajaya around 10am.

Latheefa told reporters that she believes it is linked to Azman's allegation, made in May last year, that he witnessed Zahida (left) making a bank deposit of RM1 million that was said to have been received from Shafie.

Both Zahida and Shafie have denied the allegation and threatened to take legal action against their accusers.


Azman came out of the building at around 1.17pm after a 90-minute statement recording session.

During the press conference that followed, Latheefa said Azman was called as a witness in the case that involves Zahida’s allegation against him.

“I believe Azman was called today regarding Azman’s expose over the RM1 million last year.

“But until today he has yet to be charged in court,” she stressed.

However, she declined to revealed the contents of the statement as it is restricted under the Anti-Money Laundering Act.

Latheefa said Azman was initially called to give his statement on Jan 29, but it was then postponed to today due to his other commitments.-malaysiakini


 

cheers.

No comments: