07 November 2007

Khairy suruh polis tangkap penganjur perhimpunan 10 Nov ini.....

Khairy,menantu Pat Lah hari ini menggesa pihak polis supaya bertindak tegas menangkap mereka yang menganjurkan perhimpunan rakyat di Dataran Merdeka pada 10 November ini. Jelasnya,perhimpunan itu akan diadakan secara haram. Kata Khairy lagi "Saya cabar pembangkang, jangan jadi beruk-beruk di jalanraya tetapi bertanding dalam gelanggang pilihanraya umum."Kita yakin kita akan menang menentang mereka,"
Perhimpunan 10 November itu adalah anjuran Bersih, iaitu gabungan badan bukan kerajaan dan parti pembangkang, untuk menuntut supaya Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mengadakan pilihanraya yang bersih dan adil.

Khairy dah lupa kot kekalutan yang lakukanya ketika menghantar memorandum kepada Condoleeza Rice dulu dan juga ketika penamaan calon di Ijok sikapnya lebih teruk daripada seekor beruk tua yang sedang mabuk si anu. Tak hairanlah,kerana apa yang diucapkan itu adalah di depan lembu-lembu pawah yang beriuh randah dalam sidang pok amai-amai di PWTC.

On another note, Johari Ismail, the Segamat UMNO exco member has filed a police report against PM Pat Lah for withholding three pages of last year's minutes of meeting at the UMNO Supreme Council meeting as it contains a plot by Pat Lah to stop Mahathir from contesting for the 'perwakilan' seat for UMNO's general assembly 2006,during the Kubang Pasu UMNO AGM meet last year. Mahathir eventually lost.Read it here,here and here.

cheers.

No comments: