27 July 2016

Pak Arab misteri tu towkay Cina 马来西亚 kot ...


Di mana Pak Arab ‘dermawan’ bersembunyi...

Setiap hari, pasti Ahli Parlimen DAP, Tony Pua akan kecoh tentang 1MDB. Kadang-kadang terfikir juga, tak bosankah Tony asyik sebut tentang skandal 1MDB berulang kali? Padahal rakyat Malaysia yang rata-ratanya lebih gemar isu Yuna peluk Usher di atas pentas atau status haram halal PokemonGo, bukan peduli sangat jika duit mereka kena rembat juta-juta.

Bagi orang kita, tak apalah jika juta-juta habis dirompak orang atas pun, asalkan negara ini masih diperintah Melayu Islam. Syukur.

Yalah, jika tidak diperintah Melayu Islam, takkan seorang Pak Arab yang hartawan lagi budiman mahu menderma berbilion ringgit kepada Perdana Menteri kita. Bukan dua tiga juta, tapi RM2.6 bilion. RM2.6 bilion ini punyalah banyak, sehingga boleh beli lebih 108 cincin berharga RM24 juta.

Tapi, apa yang dipersoalkan Tony semalam menarik juga untuk difikirkan. Kata Tony, di mana Pak Arab yang hartawan dan budiman itu bersembunyi?

Lebih-lebih lagi, setelah saman sivil oleh Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat baru-baru ini menunjukkan wang RM2.6 bilion (AS$ 681 juta) yang masuk ke akaun si ‘Malaysian Official 1’ itu datangnya daripada duit 1MDB melalui syarikat Tanore Finance Corporation.

Tanore Finance Corporation itu pula dimiliki rakan Jho Low yang bernama Eric Tan Kim Loong. Hairan bin Ajaib sungguh. Adakah Eric Tan Kim Loong ini Pak Arab itu?

Jika Eric Tan lah Pak Arab misteri yang disebut-sebut kerajaan selama ini, nampaknya Pak Arab yang disangkakan rakyat itu bukanlah dari Timur Tengah sana, tetapi seorang usahawan Cina dari Malaysia.

Tapi itu juga menambah seribu satu kemusykilan yang lain.

Adakah itu bermakna wakil Pak Arab yang Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Zahid Hamidi jumpa seperti didakwanya sebelum ini wakil kepada Eric Tan?

Atau, adakah itu bermakna Eric Tan adalah kaum kerabat Raja Arab Saudi, memandangkan Peguam Negara bermati-matian mendakwa derma itu berasal dari keluarga Diraja negara Asia Barat itu?

Atau, adakah seluruh kisah derma dari Pak Arab yang hartawan, budiman lagi ‘gentleman’ ini hanyalah satu cerita dodoi yang direka khas oleh pihak tertentu supaya orang kita terus lena dibuai mimpi? – Roketkini.com

Bila Geng Najib kata sabar,kita mesti waspada...

Bila sahaja pihak pemerintah cakap apa2 hari ini, semua orang rasa meluat dan marah.Bagaimana mana2 rakyat yang ada maruah dan bermoral dapat mempertahankan kerajaan yang korap, pemimpin yang tidak jujur dan amanah, yang membohong, mencuri wang rakyat, tidak masuk akal sama sekali. Kenapa mereka melakukan demikian?

Bila Saleh Said Keruak kata- malah sesiapa sahaja dari geng Najib kata- sabar- siasatan belum selesai, kita harus waspada. Itu mungkin bermakna, langkah2 sedang diambil untuk neutralise tindakan sivil sebelum jadi tindakan jenayah.

Mereka akan lakukan apa sahaja untuk menyelamatkan diri.

Kita kena fikir seperti pencuri dan penjenayah dan orang yang melakukan kesalahan berfikir. Apa yang Najib akan buat? Apa Riza Aziz akan buat? Apa Jho Low akan buat? Eric Tan Lee Koon? 1MDB offcial 1, 2 dan 3?

Pertama, cuba rasuah. Cari politisyen Amerika yang mahu kerjasama. Beri Amerika apa sahaja mereka mahu asal kes ini diselesaikan.

Kedua, 'employ diversionary tactics'. Lakukan red herring. Cipta cerita lain.

Fikirkan- jika benar Najib telah hantar seorang peguam terkenal ke Amerika, apa misi nya? sudah tentu bukan untuk bermain golf dengan Loretta Lynch. atau ajak makan musang king?



Untuk throw kita off track, cerita direka bahawa peguam itu telah pergi ke Amerika untuk mendedahkan kekayaan anak2 Dr Mahathir. Apa kaitan kekayaan anak2 Mahathir dengan 1MDB? Jika itulah yang kem Najib buat, itu suatu tindakan yang sangat desperate.

Itu naratif bohong- misi utama dan satu2nya misi peguam itu, jika benar khabar angin ialah untuk kautim dengan pihak peguam di Amerika.

Najib dan geng tidak akan duduk diam. Dia akan cuba membayar dirinya keluar dari masalah ini. Itu MOnya. Itu SOP nya. Cash is King.

Kita hairan mengapa PM mahu mempertahankan Jho Low dengan menyatakan dia tidak ada kaitan dengan 1MDB. Tapi ini tipikal Najib. Kita tidak tanya sama ada Jho Low ada kaitan dengan 1MDB atau tidak. Lain ditanya, lain dijawab. 

Orang yang tidak lurus tidak boleh beri jawapan yang lurus. Adakah kamu kenal altantuya? saya dah buat sumpah laknat di masjid katanya.  PM yang tidak boleh beri jawapan yang lurus, bolehkah kita percayainya?

Berkaitan atau tidak, fakta nya, ialah Jho Low telah curi USD1.03 billion duit 1MDB. Duit itu digunakan untk berjudi, enjoy, beli lukisan kesemuanya bernilai USD200juta, beli jet, beli hartanah, rumah mewah dan sebagainya. Bukan kaitan Jho Low dengan 1MDB yang kita hendak tahu. kecurian wang dari 1MDB yang jadi isunya.

Jika sampai tahap ini, ini maknanya, apa Najib cakap sudah tidak berguna sesen pun dan rakyat Malaysia jangan lagi dengar apa yang dicakapkan. Semuanya penipuan seperti mana dia menipu kita pada mula2nya dia kata tidak ada derma. Kemudian ada derma dan wang masuk dalam akaun peribadi nya. Bukan untuk dia pakai sendiri. Pak Arab beri dia kerana apresiasi kepada Malaysia melawan pelampau Islam ISIS. Kemudian wang tersebut  berfungsi untuk membetulkan aqidah ahlis Sunnah wal jemaaah. 



Akhir sekali, ternyata wang tersebut masuk dalam akaunnya diguna untuk merasuah pengundii supaya mengundi UMNO.  Sekarang seluruh dunia tahu, bahawa tidak ada Pak Arab yang derma Rm2.6 billion- wang tersebut datang dari 1MDB melalui Tanore Finance. Penipuan dan pembohongan sepanjang jalan.

Dalam pada membayar duit itu, UMNO dan BN hanya berjaya mendapat 46% undi popular di Semenanjung.  Kenapa? Kerana wang sudah dibalun oleh orang2 tengah UMNO- ketua2 bahagian, AJK bahagian yang ditugaskan memberi wang.

Sejak mula sudah menipu, , maka bagaimana kita mahu percayakan PM kita ini? Kenapa kita mahu percaya dia ambil setakat USD110 juta setelah memulangkan sebahagian dari USD681 juta?

Siasatan Switzerland belum keluar,mungkin ada banyak cerita disana? Bagaimana dengan bayaan USD3.5 juta kedalam Aabar BVI? Berapa pula cut nya?  Jika USD7-8 billion tidak boleh dikesan, sukar kita percaya Malaysia Offcial 1 hanya dapat USD110 juta? Boss mesti dapat bahagian yang lebih besar.

Ianya terang seperti hari siang, bahawa USD1.03 billion wang 1MDB dipindah kedalam akaun Good Star Ltd, syarikat yang dimiliki oleh Low Teik Jho. Jho Low telah curi duit 1MDB dan orang yang bertanggungjawab meluluskan pemindahan sebanyak itu, tidak mungkin Shahrol Azral, tidak mungkin pegawai kecil yang lain. 

Ianya diluluskan oleh Malaysian Official 1.  Malaysia Official 1 yang mempunyai kuasa besar dalam 1MDB dan ada kaitan persaudaraan bersabit dengan Riza Aziz ialah Najib Tun Razak. Sudah jelas, penafian kaitan Jho Low, pencuri wang 1MDB dan pembelaan keatas Jho Low adalah suatu perbuatan yang tidak bermoral.

1MDB ialah ATM raksasa untuk sekumpulan penyamun dan pencuri.- senapangsakti

The Two R's...
Do not, even for a moment, think that Riza and Rosmah do not know what they do! That RM110 million Park Laurel condo that that Hollywood executive son of her's bought in New York? Rosmah knows! 

Do you think Riza will buy properties in New York, London and parts unknown without Rosmah's say so?

Do you think Riza will "invest" $100 million to produce the Wolf of Wall Street" or any other project without Rosmah's say so?

Where will this Riza, a "kuching kurap"  be without his mother getting him those hundreds of millions of ringgits to buy properties and invest in the Wolf of Wall Street"?

And of course Rosmah's gets the money from Najib......and Najib gets it from 1MDB.....and 1MDB gets the money from the Rakyat!

All that Riza has done has got "ROSMAH" written all over it! 

Palatial homes in upmarket parts of towns bought to compensate for Rosmah's pathetic inability to deal with the fact that she is now an old, obese caricature of a has been who never was! 

All done with OUR money! 

There is also Rosmah's need and greed for things that would make others "respect" her.....Hermes Bags for example. The only thing a Hermes bag would do for Rosmah is to distract others from looking at the old hag that is with the Hermes Bag!

And that "Malaysian Official 1"...is it not her? Is she not the puppet player that moves everyone around making them dance to her tune?

Who decided that she will take the government Jet to Dubai and Turkey? Cabinet? Najib Razak?....NO LAH....she did! The prime minister and his cabinet be dammed! Now if she can make the cabinet and Najib do her bidding, 1MDB would be a cinch...would it not? 

 All that Najib would know about what Riza is doing is when Rosmah tells him over the morning breakfast of Nasi Lemak and Perrier water that Riza needs a few more hundreds of millions to get something that SHE wants! 

And if we or the courts should ask...... Rosmah will sumpah laknat that she does not know what Riza was doing!


Have we not heard all this before?

Former Women, Family and Community Development minister Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil told the High Court here that she did not know her second son was involved in the National Feedlot Centre project until informed about it in 2007.

and

Datuk Seri Mohd Nazri Aziz said his son's connection with timber tycoon Michael Chia, who has been accused of corruption, does not affect his position or credibility as the minister in charge of parliament and law.

He was responding to allegations of conflict of interest for allegedly exonerating Chia -  who was investigated for attempting to smuggle about RM40 million from Hong Kong to Malaysia  -  when his son, Nedim, was using a luxury vehicle belonging to the tycoon.

"I don't know, that is between my son and Chia. I don't know. If my son is friends with Michael Chia, what has that got to do with me?

"He is not below 21 years, he is an adult," he said

And of course Mahathir, Pak Lah and those criminal elites do not have a clues as to what their children are doing too!

What is amazing to me is the audacity of these criminal elites to think that they can get away with plundering and pillaging our nation's coffers for their own financial gains!

But what really really really pisses me off big time is this... If PAS, Amanah, DAP and PKR were one, united in purpose and design,we would have been able by now, to rid ourselves of not only UMNO, BN, Najib and all those criminal elites in Putrajaya,but we would also, by now, be rid of Rosmah and have that Jho Low guy in Sungai Buloh and I don't really care where they put that Riza guy. He is just doing what his mummy wants him to do! - steadyaku47

Story kat SINI dan SINI   

I say Azwan Harun,  pasai apa hang bodoh tahap  gaban macam ini brader?  Ini ada soalan cikit ok. 

1.  Pasai apa pula Abu Kassim, Zeti dan Gani Patail nak topple PM?  Apa 'consideration' untuk depa nak topple PM? 

Gani, Abu Kassim dan Zeti sudah pencen. Gani paling lama. Jadi depa semua  "tolong" FBI sebelum atau selepas  pencen?  Apa habuan Zeti, Gani dan Abu Kassim dapat? 

Ngko kena explain. There must be an incentive atau consideration.  Lets say Najib masuk longkang, depa ni boleh sambung balik kerja ke? Not possible. So what will they get from toppling PM? Depa ini bukan politicians.  Depa tak akan dapat jawatan PM atau DPM atau Menteri.

Hangpa beberuk Pemuda perlu explain apa habuan atau consideration Zeti, Gani dan Abu Kassim akan dapat from toppling PM. Dapat duit? From who? Dr Mahathir? Tun Daim? (Depa tak kasi satu sen pun brader. I know them. Hang rela, hang volunteer depa jemput. Hang tak rela, hang tak pi, depa pun tak peduli.) 

2.  Sebelum ini, sejak kita Merdeka, our Police, MACC (dulu ACA lah) dan Bank Negara mesti ada saling bantu-membantu memberi maklumat kepada penyiasat asing dan penyiasat antarabangsa (Interpol, FBI etc) untuk solve international crime.  

Mesti ada SOP dan procedure yang tertentu. Mesti ada cara isi borang, cara hantar fax lengkap dengan rujukan, nombor fail dsbnya.

So are you saying kali ini Zeti, Abu Kassim dan Gani Patail sengaja tak mahu isi borang? Sengaja tak mahu ikut prosedur? Sebab depa nak "bocorkan" maklumat rahsia kepada FBI?  So depa sengaja tak mahu ikut SOP dan "prosedur"?  

Ok fine.  Tapi macam mana pulak dengan FBI ? FBI tak boleh terima atau ambil maklumat "bocor" yang tidak ikut SOP dan tidak ikut prosedur yang legal.

Cuba fikir ok.  Ngko kata Zeti, Abu Kassim dan Gani Patail bocorkan maklumat kepada FBI secara "haram" dan tak betul.

So FBI pula telah gunakan "maklumat bocor" untuk failkan kes terhadap kleptocrats yang kau pula kata adalah percubaan "topple PM".  Dan FBI sita harta-harta sebanyak RM4 BILLION pun part of the 'topple PM' lah.

Ok fine. So esok bila kes bermula di Mahkamah di Los Angeles, the first thing is 'process of discovery'.  Peguam kedua belah pihak perlu tunjuk (display) semua evidence dan bukti yang ada pada mereka dan bagaimana mereka telah dapat evidence itu. Ini basic. Bebudak law school tahun pertama pun faham.

So peguam si penjahat akan tanya 'Mr FBI where did you get this evidence?'

FBI akan jawab : 'From Zeti, Abu Kassim and Gani".

Peguam si penjahat tanya lagi : "Mr FBI did you obtain this information legally or illegally" Do you have all the Borang and the nombor rujukkan fail from Zeti, Abu Kassim and Gani? Please show it to the Court. Thank you."

FBI pula jawab : " Err..Borang lengkap and nombor fail semua we dont have. We got this evidence illegally. We got it from 'maklumat bocor' from Zeti, Abu Kassim and Gani Patail'.

Peguam si penjahat tanya lagi "So this is maklumat bocor, illegally obtained?'

FBI jawab : 'Yes, maklumat bocor, illegally obtained'.

Peguam si penjahat kata : Yang Arif Judge Dredd, saya nak pass motion kes ini di buang saja. Sebab information FBI diambil secara haram, illegal, di luar prosedur yang sah dan betul'.

Sudah tentu kes FBI akan di buang. FBI akan jadi bahan ketawa. 


 Sapa Khairul Azwan Harun...

Hangpa ini Pemuda UMNO. Kalaulah  tua-tua bangka dalam UMNO dah bangang, surely Pemudanya masih cabut kutu atas pokok kan. Betul tak? Hangpa tak tahu baca apa pun. BI pun dah tak reti.  Sebab kalau hangpa reti baca, hangpa boleh Search Google,hangpa mesti jumpa lebih kurang cam ni atau lain... Admissibility of illegally obtained evidence in a civil case

The rule excluding evidence obtained by an illegal search and seizure has been applied almost exclusively in criminal prosecutions  since its introduction into American law. An unusual twist was recently  given to the rule when the Supreme Court of Michigan applied  it in a civil action.

Jadi evidence yang diambil secara illegal, yang tidak ikut prosedur betul, tidak boleh dibawa masuk ke mahkamah di Amerika. 

So takkan FBI bodoh macam hangpa nak pi ambil  'illegally obtained' evidence yang dicuri. Kes depa akan kena buang dalam tong sampah. Negara depa negara kafir harbi brader. Depa ikut prosedur betul.

Negara kita bukan kafir harbi. Sini kita boleh ikut prosedur pale hotak hang.

Akhir kalam : Macam  ini sajalah. Hangpa pi dok lama sikit atas pokok pun tak apa lah. 

Sekali-sekala bacalah buku-buku yang ada oomph sikit. Buku BI ke, buku yang elok sikit. 

And stop watching too much porn ok. Ini Uncle kasi free advise. And tolong kasi tau your boss : You can take the village kid to Oxford but you cannot take the village out of the kid. - OSTB

Up RM30b projek k/api bayar hutang 1MDB
Story kat SINI SINI  dan SINI





S'pore-Gaji pencuci pinggan sama dengan 
gaji jurutera di Malaysia...

cheers.

No comments: