24 September 2018

Hipokrit lebai serban dan jubah...


Seorang pemilik pusat tahfiz di Kepong ditahan polis selepas disyaki melakukan gangguan seksual selain meliwat penuntut berusia belasan tahun sejak beberapa bulan lalu

Difahamkan sembilan mangsa berusia seawal 12 tahun dipaksa secara seksual melakukan perbuatan jijik oleh suspek berusia awal 30-an.

Sumber berkata, kejadian didedahkan beberapa tenaga pengajar di pusat tahfiz itu selepas mereka menerima aduan daripada penuntut.

Menurutnya, semua pelajar terbabit sudah dibawa ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKKL) untuk diambil keterangan sebelum dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk pemeriksaan lanjut.
Image may contain: 1 person, text

“Perbuatan keji itu mula terbongkar selepas beberapa mangsa mengadu kepada tenaga pengajar di pusat itu.

“Selepas yakin dengan bukti dikumpulkan, seramai tiga tenaga pengajar di pusat tahfiz itu sepakat membawa semua mangsa ke IPKKL untuk membuat laporan polis minggu lalu sebelum kes disiasat oleh Bahagian Siasatan Jenayah Seksual, Penderaan dan Kanak-Kanak ( D11) ,” katanya.

“Hasil laporan perubatan oleh pihak HKL mengesahkan seorang mangsa diliwat hingga mengalami kecederaan usus manakala selebihnya berdepan gangguan emosi yang teruk.

“Mangsa lain mendakwa dipaksa melakukan onani , mandi bersama, diraba selain pelbagai perbuatan tidak masuk akal oleh suspek yang juga mudir pusat tahfiz itu,” katanya.


Related image

Ada antara mangsa bawah umur ini mendakwa dibawa suspek ke beberapa penginapan di Bukit Bintang dan Chow Kit untuk melakukan perbuatan keji itu.

Susulan laporan itu, polis menahan suspek sebelum direman untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 377 Kanun Keseksaan atas jenayah liwat dan Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana cabul.

“Suspek bagaimanapun sudah dibebaskan dengan jaminan polis. Kertas siasatan sudah diserahkan kepada Timbalan Pendakwa Raya dan menunggu masa untuk pendakwaan,” katanya.

Pihak polis yang dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu, namun enggan mengulas lanjut.

Difahamkan suspek akan dibicarakan bulan depan. - BH

No automatic alt text available.

Mujahid kata orang yang lakukan liwat tidak boleh dibiarkan begitu sahaja. 
Jika mereka bekerja, mereka hendaklah dibuang dan diambil tindakan....

Sekolah Tahfiz dan kes liwat...

Kebelakangan ini macam2 kes belaku di sekolah TAHFIZ. Dulu pasal banggunan rumah kediaman yang di ubahsuai menjadi sekolah asrama tahfiz. Satu demi satu kes asrama tahfiz terbakar kerana banggunan tidak sesuai.

Kerajaan negeri tidak ada piawaian khas untuk sekolah tahfiz ini. Orang Melayu bila dengar sekolah tahfiz sahaja, buat tak tahu je kerana mereka kata itu urusan Allah. Kesian kat ustaz.

Ramai orang tidak tahu yang ustad2 ini kaya raya dengan mendapat bayarkan yuran dari ibubapa Dan penderma2. Selain dari itu bila kita berhenti di R&R di seluruh negara kita akan jumpa budak2 tahfiz ini menjual produk2 ustaz mereka. Ramai yang tidak membeli tapi memberi sedekah sahaja.

Saya faham, sekolah agama dan sekolah tahfiz adalah dalam kuasa negeri dan sultan2 masing2. Tetapi Jabatan agama Islam negeri tidak ada dasar Pendidikan Agama dan piawaian khas untuk sekolah tahfiz ke? Bagi mendirikan hostel, kita ada piawaian tertentu. Bagi menguruskan makan pun ada piawaian tertentu. 

Terdapat tahfiz membuatkan bilik besar kandang kuda dengan 10 orang. Makanan yang tak berzat dan berkongsi dalam talam tanpa kira kebersihan. Alasan mereka adalah mengikut Sunnah. Ustaz Yang mengendalikan sekolah mampu Beli banglo dan kereta besar. Ada yang beli motorsikal besar. Kemana kesusahan ya pelajar2 tahfiz ini? Bila masuk bulan Ramadan, saya lihat masjid2 dan surau2 sibuk import qari dan imam dari negeri Arab dan tidak gunakan anak2 muda yang kelulusan tahfiz ini.


Related image

Tajuk utama saya dalam tulisan ini ialah mengenai kes liwat di sekolah tahfiz. Apa sudah jadi dengan negara kita? Dulu kita kata sekolah asrama penuh seperti Maktab Melayu Kuala Kangsar dan setaraf dengannya yang banyak kes2 liwat. Sekarang gejala ini sudah merebak kepada sekolah tahfiz. Dulu Kita juga Ada dengar tok imam, guru alquran merogol pelajar kanak2. Sekarang kes liwat oleh ustaz dan pembantu ustaz.

Pada tahun 2016 kita digemparkan dengan kes pendedahan mengenai jenayah cabul yang berlaku di sebuah sekolah Maahad Tahfiz. Isu itu didedahkan oleh dua individu yang dikenali ramai iaitu Wardina Safiyyah dan Syed Azmi. Wardina dan Syed Azmi mendedahkan kisah cabul tersebut di laman Facebook masing-masing dengan tujuan sebagai wakil kepada pengadu yang menjumpai jalan buntu bagaimana mahu menyelesaikan kes terbabit. Namun, sekalipun tidak mendedahkan nama Maahad Tahfiz berkenaan apatah lagi pemiliknya.

Semuanya bermula apabila salah seorang pelajar berusia 9 tahun memberitahu ustaz gantian bahawa dia membenci sekolah tersebut kerana dicabul kehormatan. “Dua minggu kemudian, tiga orang budak lari dari sekolah. Salah seorang mengadu kepada ibu bapa, ibu bapa ini memberitahu ibu bapa lain. Bermula dari sini, kisah ini terungkai,” jelas Syed Azmi.

Setelah ibu bapa pelajar tersebut membuat laporan polis, nama dan pemilik Maahad Tahfiz berkenaan terus tersebar. Ia dipercayai dimiliki oleh pendakwah terkenal, Dato’ Ustaz Kazim Elias.

Masyarakat Islam dan melayu apakah ini? Ustaz ini masih di sanjung tinggi dan bebas berceramah di TV. Gejala seks terhadap kanak-kanak semakin meruncing dalam masyarakat kita. Kenapa Kerajaan tidak ambil tindakan serious?


Related image

Semalam, NSTP melaporkan seorang pemilik pusat tahfiz di Kepong Kuala Lumpur, ditahan pihak polis selepas disyaki melakukan gangguan seksual selain meliwat penuntut berusia belasan tahun sejak beberapa bulan lalu. Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Yaacob, berkata suspek dituduh di Mahkamah Seksyen Putrajaya mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017. Laporan polis dibuat oleh seorang guru di pusat tahfiz berkenaan yang tampil bersama kesemua mangsa pada 13 September lalu. Sembilan pelajar pusat tahfiz itu berusia 11 hingga 16 tahun memaklumkan kepada guru berkenaan mengenai perbuatan suspek, 30-an, yang juga pengetua pusat tahfiz terbabit yang mencabul dan meliwat mangsa.

Saya harap semoga insiden seperti ini akan mengerakkan pihak kerajaan menggubal undang-undang atau menyediakan seliaan, garis panduan dan piawaian bagi semua Maahad Tahfiz dan sekolah berasrama bagi mengelakkan insiden-insiden yang tidak diingini berlaku di masa akan datang. Kita perlu membersihkan semua asrama dan sekolah dari gejala buli dan seumpamanya. Sungguh memalukan cara orang berugama tidak tahup pengurusan dan mentadbir. Pejabat agama di negara ini perlu di rombak dan urustadbir pejabat tidak boleh di kendalikan oleh ustaz dan ustazah yang tidak mahir.

Pada saya jika mana2 ustaz yang tidak mampu mengikut syarat2 piawaian yang ketat dan memakan kos yang tinggi tak payah lah buka tahfiz. Jika masih mahu jadi ustaz, makan gaji sahaja. Bagi Kerajaan negeri, hentikan sekolah pondok yang tidak ikut piawaian hostel. Bina sekolah asrama yang betul dengan guru dan pengurusan yang mempunyai taraf antarabangsa. Jangan malukan negara dan agama Islam. - Mior Rosli TUDM Bersara

Image may contain: text

Najib faces life in jail,but is Jho Low 
the real 1MDB mastermind?

Malaysian prosecutors on Thursday slapped an additional 25 charges on the former prime minister Najib Razak over his alleged links to the multibillion-dollar scandal at state investment fund 1MDB, leaving the 64-year-old facing the prospect of spending the rest of his life behind prison walls.

The new charges piled pressure on the former leader as he reeled from a tumultuous fortnight in which unrelated money-laundering charges were laid against his lawyer Shafee Abdullah and key allies left his United Malays National Organisation (Umno) political party, which was the key player in the Barisan Nasional coalition that had run Malaysia for 60 years.

And things for Najib could be about to get worse – according to local media reports, attorney general Tommy Thomas is preparing charges against one of his family members, widely believed to be his wife Rosmah Mansor.

Of the 25 new charges, four are for corruption, nine are for money laundering, seven for transferring illicitly obtained funds, and five for the use of ill-gotten gains. Najib pleaded not guilty.

The new charges are linked directly to the 1MDB scandal. Investigators have claimed that some US$700 million of 1MDB funds were wired into Najib’s bank accounts. 1MDB was 42 billion ringgit (US$10 billion) in debt at the time of the scandal.

The most serious of the 25 charges carry a maximum 20-year jail term. Najib is already facing up to 20 years in jail regarding four earlier charges levelled against him for alleged money laundering at SRC International, a former subsidiary of 1MDB.

Shafee, who posted the remainder of his 1 million ringgit bail yesterday, remains Najib’s lead counsel.

The latest set of charges come in the same week as the international release of a highly anticipated book on the scandal, seen as Malaysia’s biggest-ever corruption case.



Billion Dollar Whale: The Man Who Fooled Wall Street, Hollywood, and the World, which is already sold out in Malaysia, alleges that fugitive businessman Low Taek Jho – also known as Jho Low – engineered the 1MDB scandal with Najib’s assistance.

In an interview with an online news portal, author Tom Wright said although initially it seemed as if Najib was at the centre of the corruption, “Jho Low was really the only character who had a 360 [degree] view of what was going on” – although Najib was, he added, far from blameless.

The book details Jho Low’s extravagant expenditure, including the purchase of superyacht the Equanimity, Cristal-fuelled parties in Las Vegas and Saint-Tropez, expensive jewellery gifted to models, and a birthday party that saw Britney Spears jump out of a cake to serenade Jho Low and his guests, who included the likes of Jamie Foxx, Kanye West, Paris Hilton and Leonardo DiCaprio.

Arrest warrants for Jho Low have been issued in Singapore and Malaysia; the book’s authors believe he is hiding in China.

Najib’s spiralling fortunes are in stark contrast with those of his former opponent, democracy icon Anwar Ibrahim.

After the Pakatan Harapan coalition formed a government following its shock election win over Barisan Nasional in May, Anwar was granted a royal pardon and charges of sodomy and corruption that had seen him jailed were expunged. Anwar has always contested that the charges were trumped up by his political rivals to discredit him.

Anwar is now seen as the country’s prime minister in waiting. Prior to the election he had made a pact with Mahathir Mohamad – the current prime minister – that if their coalition were to win power Mahathir would hand over power to Anwar within two years.

Anwar has since taken steps to realising that agreement, announcing his intention to re-enter active politics and engineering a by-election in Port Dickson after the sitting MP, one of Anwar’s party members, resigned.

The Port Dickson by-election was officially announced by the Electoral Commission on Thursday – 20 years to the day Anwar was first arrested following his sacking as Mahathir’s deputy during Mahathir’s first stint as prime minister. Anwar must win this by-election, to be held on October 13, to gain a seat in parliament, a prerequisite for becoming prime minister. - scmp


Image may contain: 4 people
BN la ni...

Image may contain: 3 people, people smiling, text

Image may contain: 2 people, text

Image may contain: 2 people, text
Image may contain: 1 person, standing and outdoor
E-Voting atau E-Boxing?
2014 tika pembangkang pecah kepala baling kerusi.
2018 jadi kerajaan parti paling byk kerusi dlm PH.

Roti canai juga dia balun...

cheers.

No comments: