02 February 2011

Sebelum ketuk kepala TG.Nik Aziz dan Anwar mai kita sepak juboq Mahathir dulu.....

Dr Mahathir Mohamad berkata orang Melayu negara ini boleh disatukan jika dapat “ketuk kepala” Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Datuk Seri Anwar Ibrahim atas alasan masalah itu berpunca daripada kedua-dua pemimpin Pakatan Rakyat tersebut.

Cara mudah, ketuk kepala Nik Aziz dan Anwar kerana penyakit itu semua datang daripada mereka,” kata beliau menjawab satu soalan bagaimana untuk menyatupadukan orang Melayu yang menurutnya sudah berpecah tiga.

Tumpang Sekole(TS) - Alahai macamlah semasa Mahathir berkuasa dulu orang Melayu tak pernah berpecah-belah? Perpecahan Melayu UMNO dengan Melayu PAS dah lama dah sebelum Che Det jadi PM lagi. Melayu UMNO berpecah kepada team A dan team B, ini angkara sapa? Bukankah Mahathir punya kerja?

Dalam kebanyakan ucapannya sejak Mac 2008, Dr Mahathir mendakwa orang Melayu sudah berpecah kepada tiga dan kuasa politik semakin mengecil dan tidak menolak kemungkinan akan menjadi macam orang Melayu Singapura. Beliau juga menyifatkan usaha menyatupadukan orang-orang Melayu itu menemui jalan buntu kerana tidak adanya keinginan daripada kedua-dua pemimpin berkenaan, Mursyidul Am PAS dan Ketua Umum Pakatan Rakyat untuk ke arah itu.

TS - Sejak bilakah Ketua Umum Pakatan Rakyat dijemput untuk berbincang pasal perpaduan Melayu? Orang Melayu bukan UMNO dah tahu cara permainan pemimpin2 UMNO ini, bila dalam keadaan terdesak mereka tadah tangan minta bersatu tapi bila dah bersatu, lain pula ceritanya. Kalau tidak tak kan PAS diterajang keluar BN dahulu. Kalau nak cakap fasal Melayu bersatu, UMNO sepatutnya ajak semua parti yang ada ahli2 orang Melayu bersatu bukan hanya jemput PAS saja!!

Niat mereka hanya untuk mendapat tempat. Anwar dengan dasarnya untuk sampai ke Putrajaya dan Nik Aziz adalah seorang ‘opportunist’. Tidak ada niat mereka ini untuk berkhidmat untuk agama, bangsa dan negara, itu yang susah hendak berbaik dengan mereka,” katanya dipetik Bernama.

TS
- Sapa yang tak ada cita2 nak berkuasa. UMNO sendiri juga 'opportunist' dalam menentukan cita2nya bagi mempertahankan Putrajaya dengan apa seakali pun. Tengok saja tindak tanduknya kini,UMNO guna semua jentera kerajaan yang ada termasuk SPR,mahkamah,media massa,polis dan kaki tangan kerajaan bagi memenuhi cita2 mereka.

Dr Mahathir berkata dalam keadaan kepercayaan kepada Umno juga goyah, orang Melayu kini diletakkan dalam keadaan serba-salah untuk memilih parti yang boleh dipercayai, justeru menyifatkan kaum Melayu kini dalam “Malay Dilemma 2”.

TS - Macam mana orang Melayu nak percaya kepada UMNO, kerana dalam UMNO sendiri menggalakkan amalan rasuah,salah guna kuasa dan fenomena Melayu menipu Melayu? Sepatutnya Mahathir nasihat UMNO supaya jangan jadi korup,bersikap sombong dan bongkak. Mahathir juga patut nasihat agar berhati-hati bila menggunakan agensi penasihat Yahudi-APCO dalam soal urusan tadbiran negara. Mahathir patut nasihat Najib tu berdebat dengan Anwar pasal ekonomi. Mahathir juga sepatut tanya Najib, siapa PM sebenarnya Najib atau Rosmah Mansor?

Beliau berkata demikian pada wacana “Kaum Melayu dan Masa Depan” anjuran Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) Wilayah Persekutuan di sini hari ini.

source:malaysia insider.

Sudahlah Mahathir ooi...apa yang hang buat dulu, hang dah lupa, berehatlah dan banyakkan amalan solih....

cheers.

6 comments:

Anonymous said...

Semua sendiwara Yang Amat Ariff Tun adalah untuk menjaga harta yang telh di kumpul secara tidak halal. President Mesir itu pun sama juga. Kini beliau harap Amerika akan melindung beliau. Dalam semua ugama bila kita membuat sesuatu yang betul atau baik kita mahu memberitahu satu dunia apa yang kiat telah buat. Tetapi jika kita membuat apa yang salah kita ta sebut kepada sesiapa temasuk isteri kita. Yahng Aamt Ariff kini sibuk dengan membena satu Kapal Nabi Noah yong boleh selamatkan diri dan keluarganya.
Malngnya Allah melihatkan apa yang kita buat dan kita ta boleh lari daripada hukuman yang tunggu untuk kita.

Anonymous said...

Tun M-gi pergi cermin muka tu sikit-sape lah nak "bersatu" dengan pengkhianat agama, bangsa & negara.Sape lah yang terancam kedudukan, kuasa, kekayaan jika negara ni beralih kuasa dari BN ke PR-sudah pasti Tun & kroni2 nya yang tak reti2 kenyang setelah membaham duit rakyat!!!Bila rasa kuasa akan hilang, mula lah si puak UMNO ni berkata pasal kepentingan rakyat, khususnya orang melayu, mainkan sentimen perpecahan Melayu, kemiskinan Melayu! Poraah...penipu hangit si mamak Kutil ni, pi belajar agama, asyik nak menyongsangkan rakyat je..

Anonymous said...

Yang dengar Mahathir celoteh ni UMNO saja yang lain tu masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri!!!

Jom ajak Mahathir main layang2!

Qaseh Bonda said...

Kesian kat mantan PM. Suka2 dia nak ajak orang2 melayu pakat p ketuk kepala orang2 melayu.

Berapa juzuk dah yang dia hafal sampai dia berani nak ketuk kepala tok guru dan Anwar Ibrahim.

Cakap tu biarlah berlapek.

Ya Allah sudah sampai masanya Engkau melenyapkan manusia yang mulut celupar yang sanggup menghina insan2 yang berani menegakkan kalamMU di bumi tanah melayu ini.

Tergamak kah kita nak ketuk kepala tok guru??

Perkataan ketuk tu pun dah amat menghiris qalbu kita orang melayu.

Tok sah dok banggalah dengan kemajuan kalau moral bangsa semua dah tergadai dan tok sah dok ajar kami tentang perpaduan kalau kapai hang pun dah nak karam sarat dengan harta qarun.

Aku dan anak cucuku bencimu kerana Allah.

Jika kematian itu adalah lebih baik bagi kamu maka matikanlah dia ya Allah dari hidup memecah belahkan orang2 melayu.

Anonymous said...

Mahathir ingat dia lebih hebat dan alim daripada Tok Guru!!

Anonymous said...

1987 --> Melayu UMNO berpecah kpd Team A dan Team B..maka tertubuhlah Semangat 46. Angkara siapa? Mahathir lah...

1998 --> DPM org No2 negara pun di aibkan dgn hina tanpa belas ehsan dan ini angkara siapa? Mahathir lah...Inilah keputusan yg paling silap yg dibuat oleh Mahathir...dia akan merasa bahana ini hingga ke akhir hayat beliau krn nak bermain silat dgn Anwar//

Org bangsat yg bernama Mahathir inilah punca org Melayu berpecah sehingga ke hari ini...period.

Sedar ke diri lah wahai Mahathir...jgn jadi Mamak Mudah Lupa...