04 February 2011

Egypt unrest: as situation turns violent....

Why the Egyptians are protesting?




What has happened so far?





What is the role of political Islam?





What does this mean for other countries?





What happens next?





source: yahoo news

Jika benar Perdana Menteri Najib Tun Razak bersikap mendahulukan rakyat, beliau hendaklah menyatakan sokongan kepada kebangkitan rakyat Mesir menuntut presiden mereka berundur, kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.

"Jangan cakap sahaja mendahulukan kepentingan rakyat, tetapi bersikap buta dan pekak kepada aspirasi dan tuntutan rakyat seperti yang dicerminkan oleh rakyat Mesir yang bangkit beramai-ramai itu.

"Jangan hanya sedap pada slogan sahaja, sedangkan apa yang berlaku ialah rakyatlah yang terlebih dahulu menanggung kesusahan," katanya.

Mahfuz juga melihat apa yang berlaku di Mesir itu berpunca dari sikap Presiden Hosni Mubarak yang menjadi boneka Israel dan Yahudi Zionis.

"Sebab itulah kita bimbang negara ini juga akhirnya akan menjadi boneka dan porak peranda seperti Mesir dengan sikap kerajaan Najib yang begitu mesra Zionis termasuk melantik firma Zionis seperti Apco Worldwide untuk menjadi rakannya dalam melaksanakan pemerintahan negara ini.

"Itu belum lagi diambilkira hubungan dagang dengan Israel yang seolah-olah dirahsiakan sehinggalah perkara itu menjadi isu baru-baru ini," katanya.

cheers.

5 comments:

comiccorner said...

good post you got the point...
by the way
"come and see my web just click my name, all manga is update and all free, FREE. thank"

joecharlie said...

macamni la bro. tak payah nak hipokrit.

pelajar malaysia di mesir ni kebanyakannya penyokong pas. disinilah pengkaderan pas bermula.

hari ini mesir bermasalah. jadi yang bertanggungjawap untuk selamatkan mereka adalah kerajaan umno.

artikel aku mudah. aku minta bloger-bloger tak payah malu dan segan untuk sebut dalam setiap artikel bahawa yang menyelamatkan tengkok dorang ni adalah umno. sebut je.

bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni.

MISI SELAMATKAN TENGOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO. KLIK SINI

Posted by GAP KEMBALI at 3:09 AM 1 comments

Anonymous said...

Aku pun tak nafi yang gomen UMNO bertanggungjawab selamatkan rakyatnya. UMNO berkuasa jadi adalah responsible kpd. rakyatnya. Tapi yang dajalnya,depa ni pula pilih sapa yang depa nak selamatkan. Kalau pelajar itu tajaan PAS,depa buat tak tau saja.Macam ni kah gomen yang dok jaja 'rakyat didahulukan'?

Anonymous said...

Mangkok joecharlie penjilat juboq UMNO cam mana sesat di sini?

Anonymous said...

Tak kira umno ke Pas ke semua goreng pisang. Kalau nak, beranikah parti Pas masok semua kerusi Pas ke kawasan melayu dlm pilihan Adun Sarawak nanti.Jangan kosongkan kecuali Keadilan/Dap/Snap.dah tempah tiket masing2.Kawasan Petra Jaya perlu Pas- bukan keadilan.Bukan KEADILAN TAJAAN TUN RAHMAN YAKUB diketuai oleh Hapsah Haron/Wan zainal & towkay DD restoran.semua penipu. Dlm bulan ini Feb Swak ADUN dibubar.Terima Kasih.