05 February 2009

Boleh percayakah kepada si Nasaruddin ini........

Inilah 4 ekor ADUN laknat yang berpaling tadah............




Keempat ADUN ini adalah ibarat..............



lompat si katak lompat..............



Malang sekali tahun ini tahun kerbau kepala dua..........




ADUN Bote ini sekejap di sini(UMNO), sekejap di sana(PKR) dan balik ke sini(UMNO).........




Cakapannya ibarat...............



atau



kerana................

Ini apa si Nasaruddin berkata semasa masuk PKR pada Ahad,25 Januari, 2009

1. Saya amat yakin dengan kepimpinan Parti Keadilan Rakyat yang mempunyai iltizam dan idealisme yang kuat untuk memperjuangkan hak-hak dan kepentingan rakyat yang terdiri dari pelbagai kaum di negara ini.

2. Saya yakin Parti Keadilan Rakyat akan tetap menjunjung dan menghormati hak-hak yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan khususnya dalam kedudukan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi kebangsaan, kedaulatan Raja-Raja Melayu dan kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan.

3. Saya percaya Parti Keadilan Rakyat dan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat mampu untuk menjadi sebuah permuafakatan komponen parti-parti yang lebih baik demi kepentingan rakyat seluruhnya.

4. Untuk membolehkan saya menjadi ADUN yang lebih berkesan dan memberi khidmat terbaik kepada penduduk setempat memandangkan Pakatan Rakyat sudah pun menubuhkan kerajaan di Negeri Perak.

Ini pula apa si Nasaruddin berkata ketika masuk UMNO pada Rabu,4 Feb.2009;

1. "Saya mengambil untuk kembali menyertai BN berdasarkan keadaan politik yang tidak menentu dan bercelaru sehingga wujud satu kerajaan yang tidak kukuh di Perak.

2. "Saya juga mengambil kira dan menghormati pengundi-pengundi di kawasan pilihan raya Bota serta menghormati prinsip-prinsip amalan demokrasi.

3. "Selain itu saya juga mengambil kira nasihat dan pandangan rakan-rakan politik dan orang-orang perseorangan yang ingin melihat wujudnya keadaan dan suasana politik dan kerajaan yang kukuh di Perak.

4. "Maka saya dengan penuh perasaan dan kesedaran serta tanggungjawab akan kembali semula menyertai Umno dan BN hari ini.

------------------------

Kalau otak tu UMNO ... sampai bila UMNO tetap UMNO, dulu,kini dan selama-lamanya.

Akibat angkara mereka ini gomen Perak tumbang, harap ADUN Pakatan Rakyat yang lain tidak akan ikut jejak mereka itu. Apa yang dikesali ialah Pakatan Rakyat kena tipu hidup-hidup........ dan sangat menguriskan hati rakyat yang menyokongnya.

Kepada Anwar... berhati-hati dengan mereka yang buat janji nak lompat, kerana akhirnya ia akan jadi kong kali kong......

Kepada Anwar... tak perlu ngorat penyamun-penyamun(BN/UMNO) ini untuk masuk PR, kerana otak mereka tak akan berubah walaupun badan mahu bergerak. Sabar tunggu pemilu ke-13 ini dan melalui sokongan rakyat kita berarak ke Putrajaya.......

Ambillah nasihat DYMM Sultan Perak yang bertitah,""INNALLAHA MA'AS SOBIRIIN" yang berkasud 'Sesungguh Allah bersama orang yang sabar'.........

Baca di sini, sini, sini, sini dan sini.

cheers.

1 comment:

OrangKB said...

Menurut Tun Mahathir, mereka yang melompat ni terlibat dengan rasuah seks.

Kalau BN terus terima orang begini menjadi ahli mereka, rakyat akan pandang BN sebagai parti penuh dengan rasuah dan menolak mereka dalam PRK -13 nanti.

Kesimpulan - kemenangan BN di Perak bersifat sementara sahaja, tetapi membawa kesan buruk kepada parti tu untuk tempoh jangka panjang.