02 January 2009

Rashid sibuk nak saman...........

mStar melaporkan bahawa Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman yang bersara sebagai Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini mempertimbangkan untuk menyaman pemimpin-pemimpin parti pembangkang yang memfitnah beliau sepanjang menerajui suruhanjaya itu.

"Saya menyimpan semua bukti-bukti yang ada dan akan menyerahkannya kepada peguam saya untuk mendapatkan nasihat," katanya selepas Majlis Pecah Tanah tapak bangunan ibu pejabat SPR yang baru, di sini.

Abdul Rashid berkata, beliau serius dalam hal ini memandangkan tuduhan yang dilemparkan terhadapnya seringkali bersifat peribadi.

"Mereka serang saya secara peribadi. Mereka ingat saya ini macam Perdana Menteri sedangkan saya mempunyai ahli-ahli suruhanjaya yang mana kita berbincang setiap kali membuat sebarang keputusan.

"Tengoklah nanti. Saya kutip semua bukti-bukti ini. Jangan main-main kerana saya tidak akan melepaskannya begitu sahaja.

"Mungkin ada ahli Parlimen yang akan hilang kerusi nanti," katanya.

source:mStar


Sue me says Raja Petra..............

First, let me talk about Election Commission chairman Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman’s comment. He said he is going to sue opposition leaders who slander him. Well, maybe Rashid can reflect on the many official meetings the opposition leaders had with him over the last ten years in
his office in Putrajaya. I was there, in case Rashid would like to know, and let me remind him how disastrous those meetings turned out to be.

The main grievance was with regards to postal voters. Why do we still need the police and armed forces to vote by post when they are no longer located in the deep jungles of Malaysia for nine months at a stretch? They are all now located in their barracks or quarters and the polling stations are within walking distance from where they live.

All they need to do is walk a few minutes to the polling stations to cast their vote. And they need not do this five days before Polling Day and by post like now. If not because of the postal votes, the opposition would have won all 11 Parliament seats in Kuala Lumpur instead of only 10 like it did on 8 March.

Rashid’s reply to the proposal to abolish the postal voting system is that if they do that then none of the cabinet ministers would be able to retain their seats. When the shocked assembly asked Rashid is not the purpose of the Election Commission to ensure that they run a fair and free election, he shocked the assembly even further by retorting that the purpose of the Election Commission is to ensure that the Malays do not lose political power.

The Malaysian election system is rife with fraud and manipulation. The gerrymandering is preposterous and makes a mockery of democratic elections. Rashid, sue me. Take me to court. I am waiting to meet you in court so that I can reveal all the evidence we accumulated since 1999 about how you have fucked up the election system so bad that, last year, I actually appealed to the opposition to boycott the elections.

I am glad they did not do as I suggested though because 8 March 2008 proved the people were so disgusted and wanted change so bad that the 'big swing' managed to offset the cheating. But imagine if there was no cheating. Today, with a mere 300,000 votes more, Pakatan Rakyat would have formed the federal government. Yes, Pakatan Rakyat missed forming the government by a mere 300,000 votes. The postal votes alone, had they not been all mysteriously marked ‘Barisan Nasional’, would have given Pakatan Rakyat the federal government.

Rashid, you robbed Malaysians of a new government and I hope they have a special hell for people like you.

In 2004, the general election that saw Barisan Nasional perform its best ever, many seats like Kuala Terengganu, Kuala Selangor, etc., saw a 130% voter turnout. The national voter turnout averaged 75% or so. But many opposition strongholds fell to Barisan Nasional because of the more than 100% voter turnout.

What about the hundreds of Indians from Telok Kemang registered as voters in many kampong houses in Ijok during the Ijok by-election? What about the man voting as a woman whom we caught in Putrajaya and who was still allowed to vote, as much as we protested? What about the hundreds of voters having their residential address at graveyards? ‘Pengundi hantu’ maybe? These are but some of the many cases and let me assure you we have much, much more.

So, sue me Rashid. Take me to court, you slime-ball, scumbag and poor excuse for a human, and let all these details surface in my trial. I eagerly await your Writ of Summons.

Seterusnya,ini berita yang lebih sensasi dipetik daripada Pahang Daily Online..........

Ini satu berita gempar dan amat mengejutkan telah kami terima daripada satu sumber yang amat dipercayai. Sebelum ini kami telah mendedahkan betapa "murahnya" hati YAB Menteri Besar Pahang, Dato' Seri Adnan Yaakob kerana sudi menghadiahkan "tanah" kepada Pengerusi SPR yang bakal pencen tidak lama lagi iaitu Tan Sri Abd Rashid Abd Rahman. Pendedahan kami itu telah menggegarkan puak-puak UMNO Pahang. Apakah simboliknya tanah yang begitu luas dihadiahkan kepada Rashit SPR?. Apakah ini bermakna terdapat satu perancangan "jahat" yang dibuat oleh UMNO dan BN Pahang bagi memastikan kemenangan mutlak BN di Pahang dalam pilihanraya umum yang lalu. Ini bermakna, negeri pimpinan Adnan Yaakob telah diselamatkan oleh Rashit SPR dari gelombang "Tsunami Politik" yang melanda seluruh negara.

Justeru itulah beliau dihadiahkan "tanah" oleh MB Pahang. Ini amat mengecewakan seluruh rakyat, termasuk juga puak-puak UMNO karat itu sendiri. Mereka pun begitu sukar sebenarnya untuk memohon tanah biarpun sekangkang kera. Namun kini, ada satu berita baru yang pasti lebih menggemparkan disaat Pengerusi SPR itu kini berkokok kononnya akan menyaman mana-mana pemimpin pembangkang yang menfitnah dirinya. Katanya sepanjang 25 tahun menjadi orang kuat SPR beliau telah berjaya menjalankan pilihanraya yang adil dan telus. Bahkan katanya. SPR tidak kuasa untuk menghalang penggunaan media dan lain-lain instrumen kerajaan oleb Barisan Nasional. Justeru itulah, beliau menafikan yang SPR berkerjasama dengan kerajaan BN untuk memastikan pakatan karat itu terus berkuasa biarpun telah ditolak oleh rakyat sebenarnya.

Rashit SPR ini juga mengatakan beliau akan membuat tindakan tersebut selepas tamat tempoh perkhidmatannya hari ini. Beliau akan bersara wajib mulai hari ini selepas sekian lama menjadi "pencatur" perjalanan politik di negara kita. Terkadang rasa naik "meloya tekak" bila mendengar penjelasan "bangang" si Rashit ini sebenarnya. Kononnya beliau menjalankan tugas dengan penuh amanah dan bertanggungjawab sejak mengendalikan pilihanraya di negera ini.

Kami tidak mahu mengulas tentang kebobrokan SPR ini sebenarnya. Sebab semua rakyat yang cintakan keadilan melihat apa yang berlaku didepan mata mereka. Rashit boleh "berkata apa saja" kononnya beliau diftinah, ditohmah dan bermacam-macam lagi. Maka dengan bangganya. beliau akan membuat tindakan saman terhadap pemimpin pembangkang terbabit. Anehnya, beliau bertegas bahawa hanya pemimpin pembangkang sahaja yang menfitnah dirinya. Sebaliknya tiada pemimpin UMNO dan BN yang berbuat demikian. Ini bermakna, memang Rashit sebenarnya disokong oleh puak-puak yang telah "memperkotak-katikkan keadilan serta sistem demokrasi" di negara ini.

Rashit tidak perlu terlalu bangga dan mendabik dada dengan kenytaaan beliau itu. Ini kerana rakyat sudah bijak menilai apa yang berlaku. Perjalanan pilihanraya di Malaysia terus dicemari dengan berbagai siu dan taktik kotor dalam memastikan kuasa terus berpihak kepada kerajaan. Rashit juga perlu menjawab isu persempadanan semula, celup jari dengan dakwat, pengundi hantu, undi pos dan banyak lagi yang ternyata telah disalah gunakan oleh pihak-pihak tertentu. Lihat sahaja di negeri Pahang ini, Rashit membantu TPM Najib untuk mendapat kemenangan mutlak dengan majoriti tinggi selepas dikejutkan dalam pilihanraya umum ke-10 dulu. Najib sudah tewas jika tidak dibantu dengan "undi pos" yang hadir lewat malam. Sedangkan semua pihak sudah tahu keputusan lebih awal.


Rashit Perancang Kemenangan Najib Razak

Tiba-tiba, Najib dimenangkan dengan undi pos yang entah dari mana datangnya. Bagi mengukuhkan lagi bakal PM itu, kawasan yang terletak dalam daerah Kuantan dan sah berada dalam parlimen Paya Besar telah dihantar ke parlimen Pekan. Kawasan itu ialah Kem Batu 10, Kuantan yang menempatkan hampir 12,000 angkatan tentera. Diwujudkan sebuah kawasan DUN baru yang dinamakan Pulau Manis. Inilah dia sebenarnya penipuan jelas yang dibuat secara terancang antara Rashit dan juga Najib Razak. Itupun Rashit masih mahu mengatakan beliau tidak bersalah dan semua itu hanya fitnah semata-mata?. Begitu juga dalam kes celup dakwat pada jari. SPR telah membazirkan wang rakyat untuk menempah sistem terbabit tetapi akibat gusar ia akan menyukarkan "pengundi hantu" beroperasi maka dengan kuasa yang ada beliau membatalkan penggunaan dakwat tersebut disaat akhir. Atas alasan dakwat itu telah dibeli juga oleh orang lain untuk tujuan penipuan. Hingga ke hari ini tiada apa tindakan dan akhirnya beliau pula mengaku hanya mendapat laporan dan khabar angin. Bukankah ini jelas penipuan terancang Rashit untuk memastikan kerajaan BN tidak dimalukan baru-baru ini. Itu pun Pakatan Rakyat telah berjaya menidakkan majoriti 2/3 BN di parlimen. Bayangkan jika penggunaan dakwat itu dilakukan, sudah pasti kerajaan pusat sudah bertukar selapas tanggal 8 Mac 2008 yang lalu.

Apakah ini semua satu fitnah?. Rashit kononnya profesional tetapi dalam masa mengumumkan keputusan pilihanraya umum ke-12 lalu jelas sekali beliau seperti pemimpin UMNO dan BN. Cakap dan gayanya menunjukkan beliau terlalu kecewa dengan keputusan yang berlaku. Malah, beliau juga gagal melaporkan keputusan di negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Melihat watak beliau pada malam keputusan itu, sudah jelas kepada kita baha siapa Rashit ini sebenarnya. Maka usahlah Rashit ingin menjadi juara kononnya beliau "bersih" dari segala tohmahan yang dibuat. Mungkin dek kerana beliau akan berara wajib pada hari ini 31 Disember 2008 maka segala bukti-bukti tentang penyelewengan yang dibuatnya sejak sekian lama akan dibersihkan oleh pihak-pihak tertentu. Ini kononnnya bagi menjaga nama baik beliau, dan atas perkara itulah kini beliau dengan angkuh dan sombong mengatakan akan menfailkan tindakan saman terhadap mana-mana pemimpin pembangkang yang dikatakan menfitnah dirinya itu.

Rashit Dapat Tanah "Pilihanraya"Di Pahang

Sebelum ini, kami pernah mendedahkan bahawa Pengerusi SPR itu telah dihadiahkan tanah oleh MB Pahang. Ini berikutan dengan jasa-jasa Rashit yang telah menyelamatkan Pahang dari gelombang "Tsunami Pilihanraya" lalu. Mereka hanya gagal berbuat demikian di parlimen Kuantan dan Indera Mahkota, kerana pemimpin Pakatan Rakyat di kawasan itu memantau perjalanan pilihanraya dengan sistematik. Akhirnya kedua-dua kerusi parlimen itu jatuh ke tangan Pakatan Rakyat dari PKR. Namun bagi lain-lain kawasan, ternyata UMNO dan BN masih dapat bertahan dari gelombang yang berlaku. Kami sudah mengenal pasti beberapa lokasi tanah tang berkaitan. Antaranya di sekitar daerah Maran, Temerloh dan Raub Pahang. Namun begitu siasatan kami untuk lokasi terbabit agak terjejas apabila segala data di Pejabat Tanah telah dihilangkan oleh pihak-pihak tertentu. Namun, satu penemuan terbaru telah dikenalpasti baru-baru ini. Pengerusi SPR itu dipercayai telah mempunyai tanah seluas lebih kurang 400 ekar di kawasan Raub Pahang. Maklumat yang kami terima, tanah terbabit dibuat atas nama anaknya bersama seorang pemimpin politik di Pahang.

Kami masih menyiasat perkara ini dan akan membongkarkannya dalam masa terdekat. Difahamkan juga semua proses tanah terbabit sudah hampir selesai sepenuhnya dan hanya menunggu geran sahaja. Krew kami di kawasan terbabit melaporkan bahawa tanah tersebut adalah anugerah dari MB Pahang atas kerjasama yang diberikan oleh Rashit SPR bagi memastikan negeri Pahang tidak tumbang ke tangan pembangkang dalam pilihanraya umum lalu. Soalnya di sini, siapakah pemimpin politik terbabit yang khabarnya bertaraf "Ketua Bahagian" di Pahang. Kami sedang mengumpulkan segala bukti dan maklumat berkaitan untuk didedahkan dalam masa terdekat ini. Justeru itu, kami amatlah berharap agar Rashit SPR dapat berhati-hati dengan tindakannya untuk menyaman pemimpin pembangkang. Jika perkara ini terdedah dan dibongkarkan , sudah pasti beliau akan meneri malu dan tamparan yang lebih hebat. Sebelum ini kami difahamkan juga beliau mempunyai sebauh kilang di Semenyih, Selangor yang juga diusahakan atas nama anaknya dengan pemimpin UMNO dari Sabah. Melihat kepada hubungan akrab beliau dengan pemimpin terbabit dalam urusan bisnes, jelas sekali ia akan menimbulkan lebih banyak skandal dan kontroversi selepas ini. Jangan sampai satu demi satu rahsia penyelewengan beliau dibongkarkan pula nanti.

source: Pahang Daily Online

Komen Pahang Daily seterusnya.......

Maka itu, kita amatlah berharap agar Rashit SPR berehat dan bermuhasabahkan diri serta bermain bersama anak-anak cucunya selepas bersara nanti. Jika beliau ingin menjadi juara saman menyaman kita mencabar agar beliau bertindak sebagai "anak jantan" dan menyertai politik dan bertanding dalam pilihanraya umum akan datang. Jika beliau yakin dirinya berada dipihak yang benar maka sudah pasti rakyat akan memberi sokongan kepadanya. Namun, jika sebaliknya maka terbukti bahawa Rashit hanya bercakap dengan "bayang-bayang sendiri". Usahlah menjolok sarang tebuan, kelak akan memakan diri. Lebih baik beliau perbanyakkan beribadah dan mendekatkan diri kepada tuhan serta menginsafi segala apa yang telah beliau lakukan selama ini. Kerana Rashit akan dikenang sebagai "Bapa Perosak Demokrasi Malaysia". Kami difahamkan pemimpin terbabit adalah merupakan seorang Ketua Bahagian sebuah parti politik terkenal di Pahang, dan mereka kini amat gusar rahsia ini didedahkan kerana hanya menunggu geran sahaja. Justeru itu kami nasihatkan agar mereka berhati-hati jika tidak mahu isu ini dibongkar untuk pengetahuan rakyat dalam masa terdekat ini !!.

Aku rasa Rashid kau bersara senyap-senyap sudahlah kot. Pencen dah besaq,makan tak habis. Kalu hang menang kes mahkamah tak apalah, tapi kalu kalah bukan hang saja yang malu tapi gomen pun terpaksa tutup "kemaluan"nya.......

cheers.

No comments: