15 January 2009

Antara ucapan George Gallaway dengan Ezam si raja kotak......




Lebih baik aku dengar ucapan George Galloway ketika mengecam pembunuhan beramai-ramai oleh tentera Zionist Isreal di Gaza di London pada 10/1/2009 daripada mendengar Mohamad Ezam Mohd Nor yang kononnya mendedahkan surat bertarikh 8 September 1998, ditulis Anwar kepada Mahathir Mohamad sebagai percubaan berdamai di Terengganu malam tadi.

Nampaknya si Ezam raja kotak ini suka cari masa dan tempat untuk buat pendedahan. Kalau Ezam beriaya-iaya nak jatuhkan maruah Anwar kenapa dia tak dedah semasa dia keluar daripada PKR atau semasa memimpin GERAK dulu? Kenapa pilih semasa PRK Kuala Terengganu ini? Bukankah ini sebagai gimik publisiti murahan?

Kalau dulu budaya politik Malaysia, jika setiap kali ada pilihanraya atau pilihanraya kecil, kisah lompat melompat parti sering diwar-warkan. Malah TV tempatan akan tayang orang-orang PAS masuk UMNO secara beramai-ramai. Pelik atau benar pada PRK ini fenomena lompat melompat sudah tidak berlaku lagi. Mungkin berlaku iaitu orang-orang UMNO lompat masuk PAS atau Pakatan Rakyat dan sudah tentu tidak akan di tunjuk dalam TV atau disiar oleh media masa.
Sekarang kisah dedah mendedah pula jadi cerita.

Surat yang nak didedahkan oleh Ezam si raja kotak, sangat memalukan kredibilitinya sebagai seorang ahli politik. Aku rasa Pat Lah & Najib pun rasa malu dan menyesal ambil dia masuk UMNO. Apa kena mengena masalah surat Anwar dengan Kuala Terengganu?

Ini surat biasa saja.Tidak ada apa-apa yang menarik pun. Kalau nak persoalkan pasal hipokrasi, aku rasa Ezam patut cermin muka dia dulu......Pooooorah!!!!!!!

Baca sini sini dan sini.

cheers.



2 comments:

Anonymous said...

Sepatutnya kita semua C4 kan saje barua Ezam nih..!! Hidup pun tak guna..baik untuk UMNO apatahlah lagi PR.

Kalau Anwar nak berdamai dgn TDM..so what..!! Bukan itu lebih baik untuk org Melayu...Org kena buang kerja pun boleh buat surat rayuan untuk dipertimbangkan semula keputusan yg tlh dikenakan itu.

Aku berdoa agar Allah Taa'la buka pulak kemaluan dia sebab dia suka sgt nak malukan org lain...kalau kau tuh ada prinsip Ezam kenapa kau tak buka penyelewangan para Pemimpin2x UMNO selama ini yg kau war-war kan sebelum ini semasa dlm KeADILan Nasional dan Gerak dulu? Ini saje sudah cukup untuk membuktikan yg kau memang sesial-sialnya manusia..!! Israel pun lebeh baik dari kau nih..!!

Anonymous said...

si Ezam ni pengkhianat !! Don't waste time on him lah... what he says carry no weight !! Just let him die of natural cause by ignoring him.