31 May 2011

Kenyataan BANGANG TPM 1Malaysia....

Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan peniaga supaya tidak menaikkan harga barang keperluan berikutan kadar tarif elektrik baru yang akan berkuatkuasa mulai esok.

Timbalan Perdana Menteri berkata pengeluar, penjual dan peniaga tidak seharusnya menggunakan kadar tarif baru itu sebagai alasan untuk mengaut keuntungan berlebihan kerana kadar itu masih berpatutan dan tidak begitu membebankan mana-mana pihak.

“Bagi barang keperluan pengguna, saya fikir ia tidak harus meningkat. Cuma sektor industri dan pernigaan yang ada peningkatan, itupun 7 peratus sahaja,”

Katanya sebelum kadar elektrik itu dinaikkan, kerajaan membuat kajian terperinci dengan mengambil kira kepentingan semua pihak.

“Kerajaan sudah membuat kajian mendalam, penelitian yang agak khusus apakah implikasi dan impak kesan kenaikan ini kepada rakyat dan juga kos hidup ataupun peningkatan kepada kadar inflasi dan peningkatan harga barang,’

Boleh percayakah cakap sibangang ini?

Hari ini saja, ice-cream yang selalu aku beli kat cucu aku dah naik 10 sen, alasan tuan punya kedai harga letrik sudah naik...


Woooi Mahyuddin,lebih baik balik dan tanam jagung saja!!!!!

Sapa mau dengar lu punya cakap.....

sial.

1 comment:

Anonymous said...

Depa ni tak pernah ke kedai runcit utk membeli barangm semua di order saja,jadi depaq tak tahu barang2 naik harga atau tidak.