07 October 2007

Pat Lah sedia dengar apa saja kelohan, kecuali "royal commission".....

Pat Lah meminta semua pemimpin politik dan ahli Kabinet supaya memberitahu perkara sebenar kepadanya walaupun ia mungkin sesuatu yang sukar untuk diterima oleh beliau.Pat Lah berkata, beliau bersedia untuk mendengarnya walaupun cerita yang paling teruk sama ada berkaitan negara atau dirinya sendiri.

Nah,berikut parti komponen BN telah memberitahu…..

“Parti Gerakan today called on the government to “seriously consider” the setting up of a royal commission to investigate the explosive ‘judicial appointments fixing’ video clip.Koh - who is also the Penang chief minister - stressed that the integrity of the judiciary is important because it is perceived as the “very custodian and dispenser of justice”.“Moreover, a sound legal system with independence of the judiciary is one of the most important factors in attracting and sustaining investor confidence, both foreign and domestic,” he noted.”

Pat Lah, yang berada semasa Dr.Koh Ksu Khoon membuat ucapan tersebut, tapi dia buat don’t know saja…..

Gomen sedar bahawa jika ia membentuk "royal commission" untuk menyiasat sistem kehakiman,maka lebih banyak jerangkong dalam almari akan terhuban keluar.

Gomen cuba memutarbelitkan keadaan dengan menubuhkan satu panel penyiasat yang tidak mempunyai sebarang kuasa untuk menyiasat dan sebaliknya perlu buat laporan kepada Najib dalam tempoh masa 30 hari. Bila panel yang dibentuk itu tiada berkuasa,panel nak siasat apa? Panel ini sekadar mengharap ehsan mereka yang terlibat datang ke depan untuk memberi keterangan. Heloooo....! kalu orang berak atas jalan, U ingat dia nak mengakukah?

BPR pula begitu obsessive dengan siapa yang keluarkan video tersebut, bukan kepada isi perbualan dalam video itu.Lebih malang lagi,jika mereka tidak mengesan puncanya cukup sekadar tangkap orang yang buat laporan. Apa punya mangkok...!!

cheers.

1 comment:

Anonymous said...

Apakah tidaknya,bila ada saja royal commission habih taik dalam tong akan meleleh keluar....

Nu...lantik pula peguam UMNO yang ada kes cerai tu,konon2nya akan dilantik sebagai Ketua Hakim Negara nanti!