10 October 2010

Pasai apa 1st Ladies dunia ke-3 saja hadir.....

Rosmah Mansor yang mengelarkan dirinya sebagai wanita pertama 1Malaysia akan menganjurkan Sidang Kemuncak First Ladies mulai Isnin ini selama 3 hari di ibut kita 1Malaysia.

Difahamkan acara tiga hari bermula Isnin depan hanya dihadiri oleh 20 Wanita Pertama, kebanyakannya datang dari 'dunia ketiga'.

Wanita Pertama yang akan hadir termasuk dari Albania, Afghanistan, Chile, Congo, Gambi Ghana, Guinea Bissau, Iran, Jamaica, Mali, Mauritius, Mozambique, Nigeria, Paraguay, Seychelles, Soerra Leone, Sri Lanka, Sudan dan Zambia.

Mungkin wanita2 pertama dunia maju tak mahu mai kerana imej Rosmah Mansor dan lakinya yang dikaitkan dengan kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu dan juga dakwaan pembabitan mereka terlibat dalam konspirasi kes Sodomy II.

Ramai orang cakap bahawa Rosmah ini dikatakan telah menghina Raja Permaisuri Agung dengan merampas gelaran yang pada sisi Perlembagaan adalah hak Tuanku Nur Zahirah yang selayaknya digelar Wanita Pertama Malaysia.

Itu aku tak tahu...macam cerita antara telor dan ayam sapa yang dulu? Tapi apa yang aku tahu ialah......

Perkara 32 (2) Perlembagaan Persekutuan dalam Bab 1 berkaitan "Ketua Utama Negara bagi Persekutuan, dan isterinya" jelas dinyatakan, " Isteri Yang di-Pertuan Agong (digelar Raja Permaisuri Agong) hendaklah diberi keutamaan daripada segala orang lain di dalam Persekutuan selepas Yang di-Pertuan Agong".

Pandai-pandailah pikiaq mai.....

Oh yes,First Lady Mongolia tak dapat jemputan kah?

cheers.

2 comments:

Anonymous said...

pasai Losmah diangkat naik jadi presiden 1st Ladies dunia ke-3 kot?

Anonymous said...

kalau boleh Rosmah nak jadi PM 1Malaysia!