03 June 2007

Bila kes Razak Baginda dibuka,si anak Razak pula cam mana?...

Pada 4 Jun 2007 ini bermulalah perbicaraan kes pembunuhan, Altantuya Shaariibuu. Altantuya Shaariibuu adalah part-time model yang boleh bertutor dalam berbagai bahasa. Altantuya Shaariibuu ditembak mati dan mayatnya diletupkan hingga berkecai di kawasan Puncak Alam. Pembunuhan ini dikaitkan dengan penganilisa politik A.Razak Baginda,bersama-sama dua orang pegawai pengiring kanan si anak Razak,orang ke-2 terkuat dalam gomen Malaysia.

A.Razak Baginda dikatakan menjalinkan hubungan intim selama 8 bulan dengan Altantuya dan pernah bersama-samanya di Hong Kong, Shanghai, Singapura, France dan Kuala Lumpur pada tahun 2004 and 2005.

Kes high profile ini menarik minat orang ramai di dalam dan luar negara.
Adalah dipercayai bahawa Altantuya Shaariibuu memainkan peranan sebagai seorang juru bahasa dalam pembelian senjata dan kapal selam di antara Kementerian Pertahanan dengan sebuah syarikat Perancis.

Kes pembununhan berunsur politik ini sudah akan menjadi satu lagi kes sesnsai yang mungkin menentukan nasib masa depan si anak Razak kita.

Sama-samalah kita tunggu dan lihat prosidingnya dan berharap mahkamah kita bersikap adil. Jangan jadi macam mahkamah kangaroo yang mengadili saudara Anwar Ibrahim dahulu sudah.

cheers.

No comments: