19 April 2020

Tujuan Shareton move by Azmin si Kitol...


Azmin Ali terpengaruh dengan cadangan yang dibawa oleh Zahid Md.Arif untuk mengadakan satu gerakan sulit yang diketuai oleh Muhyiddin Yassin dan dirinya. Namun penyertaan Azmin Ali dan Zuraidah Kamaruddin adalah bersyarat.

Menurut sumber antara syarat yang diberikan kepada Azmin Ali dan Zuraidah adalah :-

1). Membawa keluar seberapa ramai ahli PKR untuk menyertai Bersatu . Demi memberi sokongan kepada Muhyiddin ketika pemilihan berlangsung.

2). Membentuk kesepakatan bersama pemimpin Umno dan PAS dibawah “Muafakat Nasional” dengan membawa maksud disebalik move tersebut bukti kebersamaan Umno untuk memberi sokongan kepada Muhyiddin Yassin memerintah kerajaan baru dengan cara rampas kuasa.

3) Mengenepikan Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri ke-9 dengan menjanjikan kerusi TPM kepada Azmin Ali.

4) Azmin Ali dijanjikan kerusi TPM sekiranya mengekalkan sokongan kepada Umno untuk berada didalam Kabinet Selepas PRU-15 nanti.
Mesyuarat kopi-kopi di Hotel Sheraton, semua pemimpin kunci mulut ...

Majlis “Makan malam Muafakat Nasional” yang turut dihadiri oleh Zahid Md.Arif yang kelihatan paling sibuk ketika menunggu ketibaan beberapa orang VVIP maybe yang ditunggu adalah “Diva AA”. Diva AA pun ada juga dalam majlis tersebut yang dibuat ditingkat Aras 3D Shareton Hotel PJ.

Al-Kisahnya bahawa Tun Mahathir akan turut hadir di hotel Shareton tersebut dengan tujuan untuk bertemu dengan kesemua ahli kabinet di ballroom tingkat 3C. Jadi no wonder Muhyiddin Yassin dan Syed Saddiq juga hadir di hotel yang sama pada malam tersebut.

Muhyiddin Yassin dengan berbaju batik orange kemerahan wajah kelat sebat tiba di tingkat 3C , YB Syed Saddiq turut hadir dengan berpakaian long sleve putih dilihat tidak senang terus masuk ke bilik dimana pertemuan akan berlangsung. Media dilarang untuk menuramah mana-mana ahli kabinet yang hadir serta tidak dibenarkan untuk masuk ke bilik tersebut.
Imej mungkin mengandungi: 13 orang, orang berdiri, teks mungkin yang mengatakan 'Manifesto PN "KERAJAAN TANPA DAP"'

Walhal , tidak timbul cerita bahawa Tun Mahathir akan hadir sama sedangkan Tun Mahathir tidak merestui langsung “Shareton Move” atau “Muafakat Nasional” tersebut, inikan pula untuk hadir atas kapasiti pertemuan tertutup kesemua ahli kabinetnya di tempat yang sama. Ini adalah kenyataan dan fakta disebalik konspirasi yang tercipta dengan sususan rapi.

Pelikkan!!!!! Makan malam Muafakat Nasional tingkat 3D , pertemuan menteri kabinet di tingkat 3C !!!!!

Sekiranya Tun Mahathir turut hadir di bangunan hotel Shareton tersebut,tidak menolak kemungkinan isu paling besar akan wujud , iaitu “Tun Mahathir Adalah Perancang Kekecohan Politik Negara”. CONFIRM !!!!! FRONT PAGE Newspaper at the morning.

Maka iannya membuktikan bahawa semuanya telah dirancang secara rapi oleh “mastermind” disebalik rampasan kuasa yang telah berlaku. Adakah itu membuktikan bahawa Umno BN tidak gila kuasa dan ingin menutup “taik Rahsuah Mereka” sanggup melakukan apa sahaja demi menyelamatkan diri mereka sendiri. - terlepas cakap

Menteri Kesihatan mabuk air suam kot...

Semua tahu, usaha untuk menjatuhkan kerajaan PH yang waktu itu sedang fokus untuk menangani wabak COVID-19 telah bermula pada 23 Feb 2020. Beberapa hari sahaja selepas kerajaan PH mendapat pujian daripada WHO (Persatuan Kesihatan Sedunia), kerajaan ini telah jatuh apabila Muhyidin Yassin, Presiden Bersatu dan Azmin Ali, Timbalan Presiden Keadilan telah membawa beberapa orang MP yang menyokong mereka untuk keluar dari PH.

Pada 24 Feb hingga 29 Feb 2020, Tun M menjadi PM sementara tanpa kerajaan atau Kabinet. Himpunan Tabligh di Seri Petaling adalah pada 27 Feb 2020. Siapa yang boleh kawal dan menanganinya dengan baik jika kerajaan pun tiada? Waktu itu semua orang politik bergelut dengan politik. PH bertungkus lumus untuk cuba pertahankan mandat rakyat. Gabungan pengkhianat yang dibantu oleh Umno dan Pas kononnya parti Islam ini pun bertungkus lumus untuk merampas mandat rakyat tanpa mahu menunggu PRU15.

Menteri Air suam nampaknya macam nak jack-up diri sendiri.. Dia dengan bangganya berkata, "telah diiktirafkan di dunia ye, saya telah pun buat video-conferencing dengan WHO ye 500 negara.." Dia dok di planet mana tu, yang ada 500 negara?  Maka satu lagi mangkuk, Jawo Yayasan Bunian pun mengucapkan tahniah kepadanya...- f/bk
Btw planet Bumi ni ada 197 buah negera saja...

Bermula 27 Feb 2020 (Himpunan Tabligh di Seri Petaling), wabak ini mula mewujudkan kluster tanpa kawalan akibat ketiadaan kerajaan atau menteri melainkan seorang PM sementara. Ianya terus dibiarkan sehinggalah PM baru angkat sumpah pada 01 Mac 2020. Selepas Muhyidin angkat sumpah dan tercapai impiannya untuk menjadi PM, gabungan pengkhianat ini pula berebut untuk menjadi menteri atau menteri kanan. Kabinet kerajaan pintu belakang ini mula diumumkan pada 10 Mac 2020 termasuk Menteri Kesihatan.

Amat lewat pembentukan kabinet kerajaan pintu belakang dibuat kerana tidak mudah untuk mengagihkan jawatan kepada para penyokong mereka yang sanggup untuk khianat kepada mandat rakyat. Sehingga sekarang rasa tidak puas hati tetap wujud.

Mengapa perlu salahkan kerajaan PH yang kamu rampas dari rakyat itu? Kamu takut untuk hadapi kutukan rakyat akibat kerakusan kamu hingga satu negara terpaksa alami kesukaran sebegini? Rakyat patut bersyukur walaupun kerajaan PH dikhianati, tetapi kerajaan PH masih ada wang simpanan hasil penjimatan selama 22 bulan kita berkuasa dan wang ini lah yang diagihkan oleh mereka sekarang. Sudahlah merompak mandat rakyat, sekarang mahu tuding jari kepada pihak lain? - Wfauzdin Ns

Dah elok-elok Dr Dzul tu jadi menteri kesihatan korang pegi tukaq pulak dengan pelawak tu buat apa? - f/bk
Dr Dzulkefly Ahmad ketuai pasukan petugas COVID-19 Selangor ...
Jawapan kepada Menteri Air Suam...

 Satu Penjelasan:

1. Sangat malang cubaan Yang Berhormat Menteri Kesihatan, menyalahkan Kerajaan PH yang kononnya gagal membendung Kluster Tabligh yang mengakibatkan penularan COVID-19. Benar Kluster Tabligh, akhirnya menyumbangkan 40% dari seluruh kes positif di negara ini.

2. Untuk meletakkan rekod yang tepat, perhimpunan di Masjid Seri Petaling itu bermula pada 28 Februari dan berakhir 3 Mac.

3. 24 Februari Tun M meletakkan jawatan sebagai PM ini menyebabkan Jemaah Menteri juga melepaskan jawatan dan Tun M seorang dilantik sebagai PM interim. Hari terakhir saya berada di KKM adalah pada 24 Februari seperti bukti kicauan Tweet saya (yang mendapat 48.1K likes dan 38.5K RT).

4. Pada 8 April lalu, KP Kesihatan dalam rakaman video sidang akhbarnya, mengesahkan kesiapsiagaan awal KKM bermula pada Disember 2019 di bawah Kerajaan PH dan saya sebagai YBMK dipertanggungjawab mengawal wabak covid19 ini, bersama-sama kepimpinan KKM. Saya bertanggungjawab melaporkan kepada YAB PM & Jemaah Menteri pada setiap hari mula Mesyuarat Kabinet sejak bermula kes pertama pada 24 Januari 2020.

5. Nah, kalaulah ada Menteri yang lebih memaklumi kedudukan perkara perhimpunan Tabligh ini, pastinya beliau itu ialah Menteri KDN, yang sekarang ini ialah Perdana Menteri ke-8. YBMK wajar bertanya beliau kalau ingin tahu letak duduk dakwaannya bahawa kerajaan PH gagal mengawal perhimpunan tabligh. Mungkin sahaja YAB PM-8 tidak perasaan, kerana ada agenda lebih serius yang mengganggu tumpuan kerja beliau ketika itu.

4. Sesungguhnya, sangat mengecewakan, fokus mengurus krisis COVID-19 telah di'hijack' dengan keberantakan 'Sheraton Move' atau 'Langkah Sheraton'.

5. Pada 29 Febuari TSMY dilantik sebagai Perdana Menteri dan mengangkat sumpah pada 1Mac dan hanya dapat menubuhkan sebuah Kabinet pada 9hb Mac, sekaligus menyebabkan lebih dari 2 minggu pengurusan COVID-19, tidak punya kepimpinan politik dan strategik berbanding sebelumnya. Tidak dapat dinafikan kepimpinan KPK adalah cemerlang dalam saat 'Hari-Hari Kegelapan Politik Malaysia' itu.

6. Justeru, saya ingatkan Menteri Kesihatan supaya segera berhenti 'berpolitik' dalam suasana negara berdepan krisis COVID-19 ini, tambahan pula dalam tempoh lanjutan PKP ketika ini.

7. Lebih konstruktif seandainya beliau benar-benar menguasai realiti cabaran getir yang dihadapi negara mutakhir ini dengan menampilkan kepimpinan YB dengan mengesyorkan, antara lainnya:

A. Pemikiran dan cadangan yang jelas dan tuntas, Bagaimana 'Satu Exit Strategy' mampu diolah dengan pendekatan yang berteraskan 'Data and Evidence' guna membimbing PM & Kabinet, membuat langkah-langkah 'Penamatan PKP/MCO Bertahap-Berfasa' ke depan nanti.

B. Membimbing Kabinet dalam isu menangani 'Kajian lmmuniti' atau 'Sero-Surveillance' bagi mengenal pasti 'tahap infeksi dalam negara-komuniti', bagi merancang secara konkrit, 'Penamatan PKP' serta mengorak langkah untuk 'Jump Start The Economy'. Amat parah ramalan MIER yang mengunjurkan rakyat yang akan kehilangan 2.4 juta pekerjaan serta mengalami pertumbuhan negatif - 2.9% KDNK.

C. Menangani dan menyelesaikan tuntutan pembuatan PPEs (contoh gowns, face shields, plastic aprons, boots dan penutup kepala) serta pengedaran secara meluas dan seimbang, khasnya untuk 'Frontliners' samada untuk warga KKM serta seluruh 'sukarelawan dari pihak Swasta dan NGOs.

Sekali lagi saya menyeru semua pihak Kerajaan dan Pembangkang serta Swasta dan NGOs, supaya bersama menggembleng tenaga, dana dan kepakaran untuk segera mengurus seterusnya krisis COVID-19 dengan pendekatan yang lebih berkesan, bertanggungjawab, telus dan berintegriti.

Semoga Rakyat dan Negara dilindungi Allah Azza Wajalla..Amin. - Dr.Dzulkefly Ahmad                  
Air suam minister gets another backlash...

Health Minister Adham Baba accuses the former Pakatan Harapan government of failing to contain the Sri Petaling tabligh gathering from February 27 to March 3, which was identified as a major cluster which sparked a Covid 19 outbreak in the country.

The Sheraton Move, the controversial political coup involving Adham’s party Umno, PAS, Bersatu and a rogue 11 MPs from PKR, which resulted in the fall of the Pakatan Harapan government happened on February 23, with Tun Dr Mahathir Mohamad resigning as Prime Minister on Feb 24 and as such the country was left without a functioning goverment between then and February 29.

The Facebook live session between Adham and Umno president Ahmad Zahid Hamidi.
Already under fire and constant public scrutiny since his infamous “drink warm water to kill coronavirus” statement, Adham chose a Facebook live session with Umno president Ahmad Zahid Hamidi today to put the blame on Pakatan Harapan, stating that the outbreak had worsened due to the previous administration’s failure to contain the tabligh cluster.

Adham’s latest statement insigated yet another backlash from netizens who swarmed over his statement within minutes of it being reported.

Pakatan Harapan representatives also hit back, most pointing out the fact that the “Sheraton Move” which saw a massive gathering of representatives of the current Perikatan Nasional government at the Sheraton Hotel in Petaling Jaya to plot the political coup as a major contributing factor.

“The move to oust the Pakatan Harapan government was set in motion on Feb 23. From Feb 24 until Feb 29, the country did not have a government,” former deputy minister of Women, Family and Community Development Hannah Yeoh wrote on her Facebook page.

“Now you know why he did not do daily press conferences for Covid-19. Nothing right comes out from his mouth! And by the way when other frontliners are busy fighting Covid-19, this Health Minister is busy doing fb live with his UMNO leader. This Cabinet is all about playing politics,” added Hannah.

Since his warm water debacle, which made global headlines, Adham seems to have been overshadowed by Health Department director general Dr Noor Hisham Abdullah, who has since conducted the press conference providing daily updates on the Covid 19 situation to national audiences.

Bersatu’s Armada executive committee member Abu Hafiz Salleh Hudin echoed Hannah’s displeasure, by clarifying to Adham that there were thus far three major big waves of the Covid 19 outbreak recorded, with the first wave being imported through foreign tourists, the second being Malaysians returning for overseas and the third being Malaysians who returned from school holidays.

“The Pakatan Harapan government officially fell when Tun Dr Mahathir Mohamad resigned on February 24, due to the Sheraton Move on the night of February 23. Tun Dr Mahathir had to become an interim Prime Minister without a Cabinet until the appointment of a new Prime Minister at the Istana Negara on March 1. The Tabligh cluster which triggered the second wave happened from February 27 to March 2,” Abu Hafiz explained.

“Rather than put the blame on the Umno president he was addressing, who was one of the main plotters of the ‘tebuk atap’ (roof perforation) PN government, this Health Minister is blaming others. After the deputy Health Minister breached the Movement Control Order (MCO) regulations yesterday and grabbed all the headlines, is the Minister now trying to reclaim the limelight?”

Former Youth and Sports Minister Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, who is Armada chief, used PN’s own line of calling for PH to stop politicking on Adham.

“Do you (YB) realise that the Home Minister responsible at the time of the ‘tabligh cluster’ was the current Prime Minister Muhyiddin Yassin? In making accusations, be a bit smart,” Syed Saddiq twitted in response to a report of Adham’s latest antics.


Also going viral on social media is this excerpt from Adham’s Facebook live session (watch video,above) with Ahmad Zahid, where he states that he was sure that what he had done thus far had received international recognition through his conversations with counterparts in over 500 countries! - talkabout


First, the tabligh assembly happened on 27th February to 3 March 2020. PH was no longer a government at the time.

Second, the current PM was then the Home Minister. If there were anyone to blame for allowing any gathering during PH tenure, that person was the Home Minister which is the current back door Prime Minister who led the coup against the democratically elected government. Is he blaming his own PM now.

Thirdly, clearly on the Health Ministry record that prior to Sheraton Coup, the was no new infection for 11 days consecutively. That meant, on record PH had succeeded in containing the virus before it was forced out of power.

Your guys were the ones so hungry for power, then it is on you ... and only you guys to own up the problems. Blaming others for you own failure is the act of blatant cowardice. - f/bk

Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan teks
Budak naik moto kuar kjp jer, bosan duk umh. Kena hukum penjara 2 tahun lari ketakutan drp rodblok sbb langgar arahan PKP. Rakyat marhaen, main hp kt luar umh je, kena tangkap dan reman. 

Org kampung, duk berkumpul lima nam org je bwh pokok, hangkut balai, reman, hukum denda dsb... Nk buat kenduri nk solat kt surau masjid pun dilarang dimusim PKP ni..!
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan orang duduk, teks yang berkata 'i ASTRO AWANI Ingkar PKP: Lima sekawan ditahan lepak di beranda rumah Astro Awani'
Ni haa, Timbalan Menteri bahalol ni, nk tunjuk mrk lbh besar drp undang2. Bukan setakat berkumpul, buat kenduri meraikan kedatangan Timb Menteri di Maahad Tahfiz bersama seorg Exco Perak... Apa citer...???

Rakyat sdg menilai ketelusan #PDRM dlm era Kerajaan PNipu ini melaksanakan undang2 negara....

Adakah undang2 di Malaysia hnya terpakai kpd rakyat biasa shj tidak kpd penguasa...??? 

Sape2 nk balik kampung ke ada urusan masa PKP ni, kalo polis tanya, tunjuk jer benda ni kt dia....
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Kalo polis tu nk saman ke nk tangkap korang ke, tanya polis tu, kt Malaysia ni ada dua jenis undang2 ke ..? Satu utk rakyat biasa, satu utk menteri2...?

Pakat2 sebarkan dlm grup2 wasap keluarga masing2. Ini peluang kita nk blk kampung tengok anak2, mak ayah ni...! Harrr355setang 

26 "Indians" arrested when they attended funeral at Taman Intan, Kapar,funeral attended by 50 people. Police repeatedly issued warnings to disperse,police then arrested 26 men for violating MCO. Funeral was for teenager who died from road accident.

Mungkin Polis / MKN perlu sediakan guidelines atau SOP bagaimana manusia boleh kebumikan mayat ahli keluarga dsbnya yang sudah meninggal dunia.  Ikut keperluan orang Islam, Kristian, Hindu, Buddha dsbnya.

Sebab sudah tentu hari-hari mesti ada orang yang meninggal dunia. - ostb

If the Deputy Health Minister is not arrested for breaching the PKP directive,
the IGP should just resign for practising double standards in enforcing the PKP laws !!!

Najib provides hint that he will walk free... 

Former Prime Minister Najib Razak provided another hint of his expectations of the outcome of his court proceedings after posting on his Facebook page that he will be looking to sue Sarawak Report editor Clare Rewcastle Brown after they are are settled.

In the posting, in which Najib shared a Malaysiakini report about a data analysis firm seeking to claim RM15 million in damages over a series of twitter postings and articles from Sarawak Report.

“She lies a lot. This is the second lawsuit she is facing due to slander,” said Najib.

“After my cases are over, I will also consider to sue her,” he stated, providing a hint that he foresees an end to his trials that is favorable to himself.

Najib attached links to several other news articles published during his reign as the 6th Prime Minister to justify his claims of having been slandered by Brown.

Najib is currently battling a series of trials over 42 counts of corruption and money laundering linked to the rogue sovereign fund 1MDB.

Following the political coup last month, which saw the fall of the Pakatan Harapan government, to be replaced by Perikatan Nasional which includes Barisan Nasional, PAS, Bersatu and 11 defectors from PKR, Najib had announced that he now expects a “more conducive environment” in court. - talkabout

Imej mungkin mengandungi: 2 orang, meme, teks mungkin yang mengatakan 'SESIAPA YG TIDAK PATUH KPD PKP AKAN DIKENAKAN TINDAKAN UNDANG2 ...blah blah blah. PM, SEKARANG AMACAM??'
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Bakal pencetus kluster kayangan versi menteri2 

cheers.

No comments: