22 January 2014

Rafizi ke Hong Kong siasat akaun Gani 4tail dan Dr.Ling kata Gani 4tail bodoh...


Siasat akaun AG, Rafizi ke Hong Kong selepas Tahun Baru Cina...

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli akan ke Hong Kong selepas perayaan Tahun Baru Cina bagi menyiasat akaun Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail.

Menurutnya, beliau akan tetap ke negara itu walaupun belum menerima surat kebenaran daripada Gani yang dihantarnya pada 19 Disember tahun lalu.

“Saya akan ke sana selepas perayaan tahun baru cina memandangkan sekarang penduduk Hong Kong sibuk membuat persiapan Tahun Baru Cina. Saya akan cari masa yang sesuai ke Hong Kong,” kata Rafizi dipetik Keadilandaily.

Katanya, sebelum berlepas ke Hong Kong, beliau perlu membuat temujanji terlebih dulu dengan beberapa jabatan dan individu yang berkaitan.


rafizi-TI-01
Pada 17 Disember lepas, Rafizi menerima pelawaan Gani yang memberi kebenaran kepada beliau untuk memeriksa akaun banknya di mana-mana negara, termasuk Hong Kong.

Isu ini timbul setelah dakwaan peguam kanan Umno, Tan Sri Shafee Abdullah yang mengaitkan Gani Patail dengan kes sogokan wang dalam isu pertindihan Pulau Batu Puteh.

Pengakuan itu seperti terkandung dalam akuan bersumpah bekas pegawai polis, Datuk Mat Zain Ibrahim.

Mengulas lanjut, Rafizi berkata, setakat ini tiada tindakan oleh Suruhajaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi menyiasat dakwaan salahguna kuasa dilakukan Gani dalam kes berkenaan.

“Tidak ada tindakan yang dimaklumkan oleh pihak SPRM dan Polis kepada kita. Tiada kes disiasat dan isu ini diam begitu sahaja,” kata Ahli Parlimen Pandan itu lagi.- selangorku


Dr Ling kata, Peguam Negara bodoh dalam isu PKFZ...

Bekas Menteri Pengangkutan, Tun Dr Ling Liong Sik yang dibebaskan atas dakwaan menipu Kabinet berhubung pembelian tanah untuk Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) menggelar peguam negara bodoh.

Dr Ling berkata, Kabinet sebenarnya membuat keputusan yang betul untuk membeli tanah bagi projek tersebut.

"Dalam hal ini hanya peguam negara yang beranggapan keputusan itu salah, mereka adalah bodoh," katanya pada satu sidang media di Kajang, hari ini.

Baru-baru ini Peguam Negara,Tan Sri Abdul Gani Patail gagal dalam dakwaan ke atas Dr Ling dan seorang lagi bekas menteri pengangkutan, Tan Sri Chan Kong Choy dalam kes penipuan terhadap kerajaan dalam pembelian tanah PKFZ.-TMI

Gani 4tail was 'stupid' on PKFZ project, says Ling...

Former transport minister Dr Ling Liong Sik has slammed Attorney-General Abdul Gani Patail for being "stupid" on the Port Klang Free Zone project.

Gani brought charges against Ling and another former transport minister, Chan Kong Choy (left), for cheating the government on the purchase of land for the PKFZ project.

Ling said the cabinet had made the right decision in buying the land.

"It is only the attorney-general who thinks it is the wrong decision. Stupid fellow," he told a press conference in Kajang today.

Ling pointed out that to date, the PKFZ land price had already skyrocketed and it has incurred profits.

"The land was sold for PKFZ at RM21 per sq ft - that was the sale price. Today it is worth RM70 to RM80 per square foot. That's already a profit," he said.

Ling also urged the media to interview the PKFZ on how well it was doing today.

Asked about a recent interview in which Ling claimed a "very influential person" forced him to step down as Utar chairperson when he was charged under the PKFZ matter, he declined the reveal the individual.

"No," Ling replied curtly.

'Utar to build hospital'

On a separate matter, Ling revealed that Universiti Tunku Abdul Rahman (Utar) will launch a new project to build the Sultan Azlan Shah specialist training hospital in Kampar, Perak.

"The land has been donated by Sultan Azlan Shah. It will train our medical students and offer Western and traditional Chinese medicine," said Ling, whom is also Utar Council chairperson.

Elaborating later, Utar president Dr Chuah Hean Teik said the university will help build and operate the hospital.

"It will also be a community hospital," Chuah said.- malaysiakini


http://www.keadilandaily.com/wp-content/uploads/2014/01/milosuam.jpg


Baca di sini

Photo: Semua dijemput hadir. Daftar di http://bit.ly/taklimatgstmbpj

Insyallah kita akan upload video penerangan #fahamGSTtolakGST yang pertama sebentar lagi.

Share & like page Rafizi Ramli. Sebarkan.

cheers.

No comments: