03 May 2013

3 biji bom di letakkan dalam pondok DAP Jinjang...

Naib Presiden PKR Tian Chua berkata,tiga bahan letupan yang ditemui di sebuah pondok DAP berhampiran pasaran Jinjang hari ini .Beliau berkata polis telah meledakkan bom tersebut dengan selamat.

"Bahan letupan tersebut diletupkan oleh pihak polis. Bahan letupan itu diletakkan di dalam tin biskut. Saya gembira bahawa ia tidak meletup dan mencederakan orang, "kata Chua dalam satu kenyataan.

"Saya kini berada di lokasi bersama-sama dengan Tan Seng Giaw dan Lim Lip Eng. Kami berharap untuk memberi jaminan kepada rakyat ia adalah selamat dan polis sedang melakukan segala yang mereka boleh untuk siasat hal",katanya.

Tian Chua menambah bahawa dan dan rakan2 Ahli Parlimen Pakatan Wilayah Persekutuan telah bertemu dengan Suruhanjaya Pilihan Raya mengenai isu dakwat kekal, tetapi "sekali lagi mereka enggan untuk menunjukkan penggunaan dakwat kepada kami."

Bagaimanapun Timbalan Ketua Polis Khalid Abu Bakar dalam sidang akhbar hari ini telah mengesahkan bahawa bom tersebut adalah palsu.

Sementara itu di Seri Kembangan, Malaysiakini mendapati di tepi jalan terdapat 15 hingga 20 anggota polis, empat kereta polis dan tanda segi tiga 'bahaya, bahan letupan'diletakan di situ.-malaysiakini

 

Three ‘bombs’ found at DAP campaign site...

Police detonated three explosive devices after removing them from a DAP election campaign site in Jinjang Utara, Kepong, here, this morning. 

The devices were packed in a box with a warning: “Awas. Bom” (Caution: Bomb).

Incumbent Kepong MP Dr Tan Seng Giaw (DAP) said he received a call from the Kepong DAP branch chairman at 5.30am informing him about the discovery of the three explosive devices.

“I initially thought it was a hoax but it turned out to be real. We proceeded to make a police report,” he said when contacted today.

“An hour later, a police bomb detonation squad arrived and took the devices to another area and detonate them,” he said.

Tan also condemned the violence.

 

 “This is totally unacceptable. It is not the way to knock off your opponent. We practise parliamentary democracy… Let the people decide [in this general election],” he said. 

He said the police are investigating whether the explosives have a timed device.

PKR vice president Tian Chua meanwhile hoped the police would take preventive measures to ensure public safety.

“The explosive was placed in a biscuit tin. I am glad that it did not go off and injure people.

“This has stirred fear in the people around Jinjang and we truly hope the police can take preventive measures to keep the people safe,” he said.-fmt

RM100k offer to buy off DAP campaigners in Labis




Jelajah Pakatan Harapan Rakyat Dato’ Seri Anwar Ibrahim Ke KEDAH

3 Mei 2013 (Jumaat)


1) 1.00 ptg – Solat Jumaat - Masjid Ulu Melaka, Langkawi

2) 2.00 ptg – Sepetang Bersama Anwar Ibrahim
Lokasi: Pdg Maktab Mahmud, Ulu Melaka, Langkawi

3) 4.00 ptg – Sepetang Bersama Anwar Ibrahim
Lokasi: Pekan Naka, Pedu

4) 5.00 ptg – Sepetang Bersama Anwar Ibrahim
Lokasi: Kg Tanjong Musang, Pokok Sena

5) 5.45 ptg – Sepetang Bersama Anwar Ibrahim
Lokasi: Pej PKR Negri Kedah, Bakar Bata, Alor Setar

6) 7.15 mlm – Solat & Tazkirah Maghrib
Lokasi: Surau Taman Peruda, Sungai Petani

7) 8.30 mlm – Ceramah Perdana Pakatan Harapan Rakyat
Lokasi: Taman Ria Jaya, Sungai Petani

8) 9.45 mlm- Ceramah Perdana Pakatan Harapan Rakyat
Lokasi: Taman Semarak, Sungai Petani

9) 11.15 mlm – Ceramah Perdana Pakatan Harapan Rakyat
Lokasi: Stadium Mini Keladi, Kulim













cheers.

2 comments:

Anonymous said...

Kepada Yip Kum Fook

Menbaca berita dari Media dan berpendapat berita dari orang ramai Taman Desa Jaya, Kepong berkenaan kelakuan yang benar-benar “U” (Yip Kum Fook) tipu perempuan dan merosakan keluarga orang lain dan memakan wang Tokong), bermalu-malukan parti MCA Malaysia, masyarakat Cina dan penganut Agama Buddha…….

Kami harap “U” menujukan satu contohan yang baik, letakan jawatan Ketua MCA Gombak dan pengerusi SAMNAK SAMBODHI dan lain-lain jawatan dengan segara

Anonymous said...

Kepada seluruh rakyat Malaysia yang dihormati,

Dengan hormatnya sini, Kami ingin memaklumkan bahawa “MCA GOMBAK” YIP KUM FOOK(YIP KUM FOOK & ASSOCIATES), LOW MEI LAN(ISTERI) dan anak mereka YIP JIUN HANN yang berjalan tugas sebagai lawyer di alamat : NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR & LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR (YIP JIUN HANN & ASSOCIATES)

Harap semua rakyat Malaysia mengambil perhatian dan jauhkan orang yang tersebut kerana jangan terkena tipu

Mereka sangat jahat dan hatinya hitam(kejam), sanggup menipu wang wanita, merosak keluarga orang lain dan sendirinya memakan wang Temple, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, dan berpura-pura merepot ke polis resit hilang.........harap perhatian

Sekian dimaklumkan,

Terima Kasih

SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES
KAMI HANTAR MESEJ INI SEBAB RAMAI ORANG KENA TIPU DAN PEMINTASAN DI KEPONG...HARAP ORANG RAMAI BERJAGA-JAGA DENGAN MEREKA TERSEBUT