22 May 2012

Pasar Malam - RM2,000 for the lot in front of Ambiga’s house....

NONEAs the Kuala Lumpur Petty Traders Action Council prepares for its anti-Bersih protest on Thursday and Friday, it has put a price tag starting at RM2,000 for the lot in front of Ambiga Sreenevasan’s house.

Other lots will be ‘sold’ at RM100 per stall, said Jamal Md Yunus, who heads the group.


He said the money will help cover the cost of organising the demonstration, intended to convey anger over the April 28 rally which purportedly resulted in petty traders incurring financial losses.


Wearing a yellow t-shirt with the words ‘Bersih 4.0', Jamal was spotted in front of Ambiga’s house today.


He was there to mark out lots on the road for the stalls, for the protest dubbed ‘Bersih 4.0 - cleaning up Bersih 1, 2, 3'.


"The traders can sell any item, including food and drinks, from 3.30-8pm over the two days.


NONE"We hope the traders will get returns of between RM300 and RM500 a day,” said Jamal.
  
Reiterating that the group will apply to Kuala Lumpur City Hall for a trading permit, he said the protest will be carried out even if this is not issued.

This is because Bersih itself had proceeded with its rally without approval from the authorities, he noted.


Tit-for-tat

The council, which represents 60 traders, further plans to continue converging in front of Ambiga's house in Damansara even after the demonstration, until Bersih responds to their claim, he added.

"By Thursday and Friday, should there be no responds from anyone on who is responsible for our losses due to Bersih 1, 2 and 3, we will kampung (camp) here.

"We will pitch tents and sleep here. We want answers," he said.

 
Jamal said the Bersih 4.0 market's message was to tell the public not to disturb their rice bowl. 

"Don't stop us from making a living. If you want to protest, do it in a suitable venue, such as a stadium.


"If you disturb others, others will disturb you," said Jamal, who is best known as the owner of the Sekinchan Ikan Bakar chain and luxury car dealership IBM Automobiles Sdn Bhd.
 




Speaking to Malaysiakini earlier, Ambiga described the petty traders act as a form of intimidation.

NONEJamal said the Bersih 4.0 market's message was to tell the public not to disturb their rice bowl.
“The most interesting thing is - they (the traders) have yet to state their claims on their losses and their details,” said Ambiga, who had told the earlier group to take their claim to court.

She urged members of the public not to be distracted from Bersih’s goals to achieve clean and fair elections.


“The question remains whether we are going into the 13th general election without meaningful reforms to the system,” she said.


At 8.30pm, DBKL and police personnel were spotted in the vicinity. It is understood that DBKL will document the painting on the road before repainting it.- malaysiakini

DBKL moves to clean up paint outside Ambiga’s home



Pasar Malam - RM 2000 utk. petak depan rumah Ambiga...

Penganjur demonstrasi 24 dan 25 Mei di hadapan kediaman pengerusi bersama BERSIH, Datuk S Ambiga akan melelong salah satu tapak gerai di lorong tersebut pada harga bermula RM2,000.

Pengerusi Majlis Bertindak Peniaga-peniaga Kuala Lumpur Datuk Jamal Md Yunus berkata lelongan itu untuk menampung kos mereka untuk menganjurkan demonstrasi berkenaan.

Peniaga kereta mewah itu berkata, mereka juga akan meneruskan rancangan untuk berniaga di kawasan lorong tersebut walau tanpa kebenaran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).


NONEKatanya, mereka akan bertindak sedemikian memandangkan BERSIH juga mengadakan perhimpunannya pada 28 April tanpa kebenaran pihak berkuasa.

"Kita akan teruskan walaupun DBKL tak beri (kebenaran). Kita lukis petak pada hari ini pun untuk tunjukkan yang kami bersungguh-sungguh untuk buat perniagaan di sini," katanya sambil menambah setiap peniaga perlu membayar RM100 untuk satu tapak.

"Esok kita akan membuat permohonan di DBKL pada pukul 10.30 pagi. Selepas berjumpa dengan Datuk Bandar, di depan bangunan itu juga kita akan membuat cabutan tapak dan juga akan membida tapak di hadapan rumah Ambiga yang harganya bermula RM2,000.


NONE"Saya yakin, harga tapak itu akan tinggi. Tujuan kita membida tapak itu adalah bagi menampung kos majlis bertindak ini. Kami tak ada duit tabung," kata Jamal lagi.

Pemilik rangkaian restoran Sekinchan Ikan Bakar itu ditemui pemberita ketika hadir bersama kumpulan yang hadir untuk menanda petak gerai berkenaan hari ini.



Katanya, kumpulan 60 peniaga itu juga merancang untuk terus "berkampung" selepas demonstrasi dengan membuka gerai itu, sehinggalah tuntutan mereka mereka dipenuhi.

Tindakan itu akan diteruskan sehingga Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) menjawab mengenai kerugian yang didakwa dialami peniaga berkenaan.


NONE"Kalau pada 24 dan 25 haribulan tak ada pihak yang jawab siapa yang bertanggungjawab untuk ganti kerugian peniaga pada BERSIH 1.0, 2.0, dan 3.0, kita akan berkampung di sini dan akan berkhemah sama macam pelajar yang tuntut PTPTN dimansuhkan.

"Kita akan terus berkampung sehingga ada pihak yang jawab," katanya yang menganggarkan seramai 10,000 akan hadir dalam demonstrasi "Bersih 4.0 - Mencucikan Bersih 1,2,3" itu.

Kumpulan itu merancang untuk membuka gerai bagi menjual pelbagai barangan, makanan dan minuman dari pukul 3.30 petang sehingga 8 malam pada hari terbabit dengan sasaran untuk mendapatkan pulangan antara RM300 hingga RM500 sehari.- malaysiakini





Apa kata jom semua BOIKOT 30 buah Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia (KIR1M) yang dikendalikan oleh Syarikat Restoran Sekinchan Ikan Bakar Sdn. Bhd. Baca di sini.

cheers.

No comments: