25 May 2012

Ceramah Anwar jadi sasaran baling batu dan telur oleh Hang Samseng UMNO...

kerinchi pantai dalam pkr ceramah 250512Batu dan telur berterbangan lagi di ceramah Pakatan Rakyat malam ini, mengakibatkan seorang warga emas cedera di kepalanya.

Insiden itu berlaku kira-kira jam 11 malam ketika Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang berucap di satu majlis ceramah di Apartmen Pantai Permai, Kuala Lumpur, yang terletak dalam kawasan parlimen PKR di Pantai Dalam.

Menurut saksi, batu itu dibaling dari kawasan ceramah Umno di kuarters Dewan Bandaraya Raya Kuala Lumpur (DBKL) Pantai Dalam yang terletak bersebelahan.


pantai dalam kerinchi pkr 240512Ia berlaku kira-kira 30 minit selepas bekalan elektrik ke majlis ceramah itu didakwa telah disabotaj dan disambung semula secara tergesa-gesa.

Bagaimanapun, keadaan di majlis ceramah itu tenang dan Anwar meneruskan ucapannya.


Sebelum itu, kira-kira 9 malam, kira-kira 80 orang yang berpakaian baju-T merah, berkumpul di luar tempat Anwar berceramah, sambil melaungkan  "Tibai (Tolak individu Bernama Anwar Ibrahim)."

Ini adalah kali kedua dalam tempoh seminggu di mana ceramah Pakatan menjadi sasaran balingan batu dan telur. Sebelum ini ia berlaku di Merlimau, Melaka pada hari Sabtu.- malaysiakini

Ceramah PKR di Lembah Pantai dicemari insiden keganasan



KUALA LUMPUR 24 Mei : Ceramah PKR di perkarangan pangsapuri di Lembah Pantai di sini menjadi kecoh apabila beberapa individu...

Stones, eggs rain on Anwar's ceramah...

Stones and eggs were again thrown at a Pakatan Rakyat ceramah, causing one senior citizen to suffer injuries to the head.

The incident happened at about 11pm, when PKR de facto leader Anwar Ibrahim was speaking at a ceramah at Apartment Pantai Permai, Kuala Lumpur which is within the PKR held constituency of Pantai Dalam. 

pantai dalam kerinchi pkr 240512According to eye-witnesses, the projectile was hurled into the crowd from an Umno function at the Pantai Dalam Kuala Lumpur City Hall (DBKL) quarters next door. 

This happened about 30 minutes after the power supply for the event was allegedly sabotaged and hastily restored. 

Despite the disruptions, the ceramah was able to proceed as participants remained calm and allowed Anwar to finish his speech. 

Earlier, at about 9pm, some 80 people in red shirts gathered outside the PKR ceramah venue and chanted "Tibai (whack)", which is the acronym of a newly formed anti-Anwar group.

This is the second time in a week in which stones and eggs were thrown at a Pakatan ceramah. The last incident happened at Merlimau, Malacca on Saturday.- malaysiakini

In Lembah Pantai, violence erupts during PKR ceramah

Nurul Izzah claims office pelted with eggs








 twitter Nurul Izzah

“Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!” kata Najib ketika merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan 2010 

dan inilah permulaannya, cara perbuatan jakun...

 ANDA TAHU


UMNO/BN


cheers.

No comments: