03 November 2010

Mahyuddin pun bagi wang kpd. warga emas...rasuah kah?


Pengarah pilihan raya PAS, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman hari ini menafikan laporan Utusan Malaysia dan menjelaskan bahawa pemberian wang oleh menteri besar kepada sebilangan masyarakat Orang Asli yang diislamkannya sebenarnya adalah wang zakat dan bukannya rasuah seperti didakwa.


"Saya diberitahu ia adalah wang zakat. Tok Guru mengislamkan tiga Orang Asli ini dan bagi wang zakat. "Tak kan zakat ini rasuah?" katanya dalam sidang media di markas jentera PAS di Gua Musang hari ini. Katanya lagi, Suruhanjata Pilihan Raya (SPR) perlu bersikap terbuka dalam isu tersebut.



Bagaimana pula pemberian wang oleh Mahyuddin Yassin kepada warga emas di Batu Papan?(gambar di atas) Apa kata SPR dan Utusan Meloya?

Ini apakah jadah pula,ribut tak ada,hujan tak ada,terang-terang MCA bagi RM100 kepada pengundi2 Batu Sapi.....

Several hundred people have thronged to an MCA office in Sandakan since this morning after word spread of RM100 cash to be handed out to each voter in Batu Sapi.

The largely Chinese group, many of whom were elderly men and women, milled around the stairwell going up to the fourth floor MCA office in Greenview along Jalan Sim Sim.

source:malaysiakini

cheers.

1 comment:

Anonymous said...

Aku hairan dengan SPR ini? SPR sepatutnya badan bebas dan harus bertindak adil jangan melenting bila berlaku kepada pembangkang tapi membisu bila UMNO/BN melakukannya.

SPR minta jadi komponen BN sajalah!