03 June 2016

PAS tawan Pulau Pinang PRU-14 nanti...


Image result for Yaakob Omar perwakilan pas pulau pinang

Ketika membahaskan ucapan dasar presiden PAS hari ini, perwakilan Pulau Pinang mendakwa pembangunan di negeri itu sejak beberapa tahun lalu mencerminkan penghapusan etnik secara halus.

Yaakob Omar yang mengulangi sentimen perwakilan Pemuda PAS negeri semalam, menuntut undang-undang tanah rizab Melayu yang baharu diwujudkan di negeri itu.

Menurutnya, pemilikan tanah orang Melayu di Pulau Pinang susut daripada 28% pada 2010 kepada 20% dalam masa singkat lima tahun sahaja.

Walau pun hanya dengan satu kerusi,  Ketua Pemuda PAS negeri Pulau Pinang, Mohd Hafiz Alias begitu angkuh dan sombong berkata bahawa parti itu mampu merampas Pulau Pinang demi mengembalikan kepentingan Melayu.

Jika PAS dapat memerintah negeri tersebut, kini dikuasai DAP bersama PKR, isu pemilikan tanah Melayu dapat diselesaikan.

Lantaran itu, seorang fesbuker Rosly Yusof, telah membelasah Mohd Hafis dengan komen-komen berikut:

1) Cakap pakai kepala lutut... Orang Kedah dan Perak paling ramai mencari rezeki dan tinggal di Pulau Pinang..... Ketua pemuda Pas Pulau Pinang pun mai dari Kedah menumpang hidup mewah di Pulau Pinang lagi mau sembang... Yang miskin tu pengikut pas macam dia ni saja. 

2) Pak Lawak sembang kencang nak tawan Pulau Pinang... Esok aku tunjuk kat hangpa fakta sejarah depa hilang deposit semua kerusi yang berlawan 3 penjuru dengan BN dan DAP.  Bukan kata dengan BN dan DAP depa hilang deposit malah dengan calon bebas pun depa hilang deposit.. 

3)  Ini adalah fakta sejarah keputusan pilihanraya yang Pas masuk bertanding 3 penjuru dengan BN dan DAP di Pulau Pinang sejak tahun 1986 hingga tahun 1995 di mana Pas bukan saja kalah dengan BN malah Pas juga tidak mampu mengatasi DAP dan lebih memalukan lagi PAS sentiasa hilang wang pertaruhan pada setiap kali pilihanraya di Pulau Pinang.  

Di parlimen Permatang Pauh iaitu parlimen yang pernah Pas menang bukan saja Pas kalah dengan hilang deposit malah di kawasan yang mejoroti melayunya lebih 70% ini pun Pas gagal untuk menyaingi undi yang di perolehi oleh DAP.



Tapi yang lebih menarik sekali dalam fakta sejarah ini ialah di Dun Sungai Acheh yang pada PRU lalu Pas bertegas mahu bertanding 3 penjuru dengan PKR atas alasan Sugai Acheh adalah Dun tradisi mereka sejak dulu juga hilang deposit dengan hanya mendapat undi sebanyak 860 undi saja dari lebih 10ribu yang keluar menggundi.

Selepas PRU 1995 Pas bukan saja tidak berani lagi menentang DAP malah Pas juga tidak lagi berani untuk bertanding di kawasan bandar termasuk di Seberang Jaya walaupun di dun bandar ini mempunyai majoriti pengundi melayu.  

Lalu semasa PRU 1999 barulah Pas mendapat satu kerusi di Permatang Pasir dalam parlimen Permatang Pauh itu pun kerana Anwar Ibrahim.  

Rupanya kawasan tradisi yang Pas maksudkan itu ialah kawasan tradisi Pas kalah hilang deposit. - alhusseyn51.blogspot


Rosly Yaakop lupa kot pasai kes Kampong Terang di Balik Pulau di mana 31 pemilik tanah (Melayu) menjual tanah mereka pada Januari 2012 kepada Maison Heights Sdn Bhd dengan jumlah harga RM8,563,983.00 yang kemudian menjualkannya kepada Kay Pride Sdn. Bhd. pada May, 2012 dengan harga RM13,457,664.00 – untung sebanyak RM 5juta dalam hanya 5 bulan. Ini terang-terang suatu eksploitasi sistem yang sedia ada dan apa lebih menyedihkan ialah ia adalah suatu eksploitasi terhadap orang-orang Melayu dengan cara yang amat jijik.



Jangan kita lupa bahawa dua daripada anggota Lembaga Pengarah Maison Heights pada masa itu adalah Timbalan Pengerusi UMNO Pulau Pinang, Dato Musa Sheikh Fadzir dan Pengerusi Pilihanraya Barisan Nasional, Dato Omar Faudzar.

Kes-kes skandal tanah yang dirancang para pemimpin UMNO jelas memperlihatkan betapa hipokritnya mereka menuduh orang lain sedangkan mereka adalah petualang Melayu dalam senyap dan PAS kini bersubahat dengan UMNO cuba nak jadi jaguh orang Melayu Pulau Pinang di samping cuba memburuk-burukkan imej dan reputasi DAP sebagai sebuah parti anti-Islam dan Melayu...

Najib Offers Nightmare Scenario...

Tun Dr Mahathir Mohamed is a well educated man. Also a reader of books who never stopped learning. He is also a very intelligent human being.

Over 22 years Tun Dr Mahathir led Malaysia to great economic success. He put Malaysia on the world map.  Under Dr Mahathir our country became a leader among the countries of the South.

Malaysia was known for economic achievements and for our political and social stability.  The country and the people prospered. Our average economic growth exceeded 7% for over 20 years - a grand achievement.

Under Najib the gomen is close to being bankrupt. Najib has made all the people poorer (including those who are already poor) with the desperate GST. 

Najib has said repeatedly that without the GST he cannot pay the salaries of the Civil Servants. Since 1957 we have always been able to pay Civil Servants salaries, without GST.

Now with GST the people are getting poorer.

MARA loans have been cancelled. 
Hospitals do not have many medicines anymore. 
Universities have cancelled programs.
Petronas has laid off workers.
MAS has laid off workers.
The JPA announced they will not be hiring new staff.

The GST money is not generating growth because economic growth is barely above 4%. 

Unemployment is increasing - over 500,000 unemployed in 2016. About 200,000 are graduates. 90% are Malays.

So where is the GST money being used? To pay back 1MDB's RM50 Billion debt?

If this moron remains PM for another two years, the Malays will be eating grass. - syedsoutsidethebox


Asal bodoh jer UMNO namanya...Kenapa ?

cheers.

No comments: