05 January 2015

Najib cerit-birit & di Childom Mall,Bangkok jumpa...


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terkena jangkitan bakteria e-coli semasa lawatan ke kawasan banjir sebelum ini.

Perkara itu dinyatakan oleh Pejabat Perdana Menteri melalui Twitter rasmi sebentar tadi.

“Doktor nasihat supaya berehat. Beliau akan kembali bertugas secepat mungkin,” menurut tweet itu.

Najib baru pulang daripada lawatan kerja di Bangkok.

Walaupun belum sihat, perdana menteri berjanji akan terus memantau keadaan banjir di seluruh negara.

“Saya akan terus memantau operasi bantuan banjir dari rumah,” tulisnya di Twitter sebentar tadi.

Tweet beliau mendapat pelbagai reaksi yang rata-rata berharap kepimpinan utama negara itu cepat sembuh.

Kebanyakan jenis E. coli adalah tidak berbahaya, dan beberapa boleh menyebabkan cirit-birit. Jenis yang paling teruk, seperti E. coli O157: H7, ia boleh menyebabkan kegagalan buah pinggang dan kematian. 


Semoga cepat sembuh dan Rosmah tolong jangan tinggl bang Jib lagi ya...

Acara pagi diganti TPM

Perdana menteri sepatutnya melepaskan konvoi bantuan banjir sukarelawan Jabatan Perdana Menteri (JPM) di Putrajaya pagi tadi.

Bagaimanapun, ekoran masalah kesihatan itu, tempatnya digantikan oleh timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Najib sebelum ini terpaksa pulang awal daripada cuti selepas banjir besar melanda beberapa tempat di semenanjung Malaysia, terutamanya Kelantan.

Beliau juga dikritik hebat selepas gambarnya bermain golf dengan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama ketika bencana melanda Malaysia didedahkan media.- mk

Kena cerit-berit ni, pasai melawat kawasan banjir atau kena tomyam siam... moga cepat sembuh - t/s

Najib down with E coli infection...

Prime Minister Najib Abdul Razak has contracted E. coli bacterial infection, according to a Twitter posting from his office.

It stated that Najib was infected after visiting the flood-hit areas in several states last week.

"The doctors have adviced him to rest. He will resume his duties as soon as possible," read the tweet.

Najib had just returned from a working visit to Bangkok.

In a tweet later (see below), Najib said despite the infection he would continue to monitor the aid delivery to flood victims from home.

His tweet received numerous responses from other users wishing him a speedy recovery. 


However, one tweeter user, Iskandar Abdul Kadir, asked, "If PM gets infected by E. Coli during short inspection, what about the rakyat? Are they in danger of widespread infection?"

This morning, the prime minister was absent from an event at his office.

Najib was supposed to flag off an aid mission by the Prime Minister's Office Club at 8.15am in Putrajaya.

He was however replaced by his deputy Muhyiddin Yassin, who arrived an hour later.

Najib was forced to cut his vacation short when the flood situation in various states deteriorated, displacing tens of thousands.


E. coli is abbreviated from Escherichia coli, and is a bacteria normally found in the intestines.

It is usually transmitted by eating bacteria-infected food or swallowing contaminated water.

Most types of E. coli are harmless, and some can cause diarrhea. In its worst type, such as E. coli O157:H7, it can cause kidney failure and even death, with children being the most vulnerable. 

He also drew flak when a photograph of him surfaced playing golf with US President Barack Obama in Hawaii during that period. - mk


rosmah?
Siapakah ma'am itu

Di kala negara dilanda bencana banjir di tambah dengan bencana AirAsia, pemberitaan di akhbar-akhbar dan di portal online malah lebih banyak mempersoal ketiadaan isteri Perdana Menteri kita di dalam negara.

Khabar angin menyatakan di saat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bergegas pulang dari percutiannya di Hawaii, Datin Seri Rosmah Mansor memilih untuk tidak pulang menemani suaminya ke kawasan yang di landa banjir.

Nah, kemunculan sebuah foto seorang wanita yang sangat mirip isteri Perdana Menteri kita sedang melakukan aktiviti berbeli belah di sebuah mall mewah (Chidlom Mall) di Bangkok di sebuah situs online akan membuat lebih ramai orang bercakap; apalagi bila Najib sendiri tidak memberi apa-apa penjelasan mengenai penggunaan jet rasmi kerajaan.

Pagi tadi, FMT dalam satu komentarinya membawa berita para kritik di media sosial menyatakan kehairanan mereka kenapa jet rasmi kerajaan ditinggal di Amerika Syarikat sedangkan Perdana Menteri mengambil jet militari untuk pulang ke tanahair.

Dengan demikian, ramai yang menyimpulkan bahawa kejadian ini adalah disebabkan oleh Rosmah Mansor yang terkenal dengan kegemarannya untuk berbeli belah dan melancong.

Pejabat Perdana Menteri telah menjelaskan bahawa pesawat rasmi kerajaan di tinggal di Amerika Syarikat atas sebab-sebab urus-selia, namun kemunculan foto ini di dunia maya menidakkan penjelasan Pejabat Perdana Menteri.- fmt

Pemegang account twitter yang dikenali sebagai Adrian adalah individu terawal yang mendapat gambar 'Rosmah di kesan berada di Bangkok'.

Adrian memaklumkan kelibat Rosmah Mansur dikesan berada di Central Childom Mall, Bangkok, pada jam 8 malam waktu tempatan.

Gambar itu kemudiannya di retweet sebanyak 228 kali (ketika ini) selain dicopy-share oleh pengguna2 media sosial yang lain, yang mana kesemua dari mereka ialah rata2nya pro kepada pembangkang bagi menguatkan sangkaan dan dakwaan mereka bahawa Rosmah Mansur memang berada di Bangkok dan dia dipercayai tiba di Bangkok dengan menggunakan pesawat 9M-NAA yang hilang selama hampir 2 minggu.

Untuk rekod, Najib juga dikhabarkan mengadakan lawatan kerja di Bangkok. Cuma apa yang pelik pada lawatan kerja Najib kali ini ialah ;

- Tiba2 ke Bangkok dan berpadanan pula dengan ketibaan pesawat rasmi negara 9M-NAA yang memutuskan untuk mendarat di Bangkok berbanding KLIA.

- Pemergian secara senyap dan secara mendadak. Tanpa gambar dan hebahan seperti selalu. Apa yang ada hanyalah kemaskini di laman twitter sebagai bukti bahawa Najib ke Bangkok atas tugas rasmi.

- Tiada aktiviti direkodkan sepanjang Najib berada di Bangkok. 

- Dan selepas 2 hari, Najib pulang ke Malaysia.

Dan apa yang Adrian sebut di bawah neh aku setuju sangat.



Najib perlu jawab. Ya atau tidak pesawat rasmi negara digunakan oleh Rosmah Mansur atas tujuan peribadi (percutian) dan kenapa ia berlaku serta berapa banyak wang pembayar cukai dikeluarkan bagi menanggung kos operasi pesawat tersebut selama hampir 2 minggu?

Rakyat macam aku ramai yang nak tahu. Sementara kami ada mood nak tanya elok2, kau kena jawab la Najib woi.

Satgi kami mengamuk kau juga yang rugi.- amenoworld.net

Storynya di SINI dan SINI



cheers.

1 comment:

Anonymous said...

Sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga!!!