31 January 2012

Anwar kononnya rapat dengan Isreal tapi Mahathir tinggal sehotel dengan PM Isreal...

Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini membidas  Anwar Ibrahim ekoran dakwaan pemimpin itu mahu melindungi keselamatan Israel. Bercakap kepada pemberita di Putrajaya, Dr Mahathir berkata beliau kecewa dengan kenyataan ketua pembangkang itu tetapi tidak berasa terkejut.

Dakwanya, Anwar mempunyai hubungan rapat dengan Yahudi, malah berkawan dengan anggota kongres Amerika Syarikat yang berbangsa Yahudi.


(Dr Mahathir Mohamad, today lashed out at, Anwar Ibrahim, for wanting to protect Israel’s security. Mahathir said he was “disappointed” with the de facto PKR leader, but he was “not surprised”.

“He is close to Israel. His friends are all Jewish... I am not surprised as he is friendly with the members of the US congress and senate who are of Jewish origin,” he told reporters in Putrajaya. Mahathir was speaking on leadership at the second instalment of talks organised by the Razak School of Government.)


source:malaysiakini



Mahathir dah lupa kot betapa intimnya hubungan dia dengan PM Isreal Yitzhak Rabin(mendiang) dan Ehud Barak....

Dr Mahathir pernah menginap di hotel yang sama dengan PM Israel, Yitzhak Rabin (mendiang) ketika berkunjung ke Perancis pada tahun 1995. 

Bukan itu sahaja, kedua pemimpin sekular ini didakwa mengadakan pertemuan sulit di hotel berkenaan - satu perkara yang amat ganjil kerana Malaysia tidak mempunyai sebarang hubungan diplomatik dengan negara haram Israel itu.



Setelah pertemuan sulit itu diketahui umum, Dr Mahathir akhirnya mengakui bahawa beliau memang berutus surat dengan Yitzhak Rabin(bawah). 

Pengakuan Dr Mahathir ini amat membimbangkan kita kerana sebagai seorang ketua kerajaan adalah tidak wajar untuknya berhubung dengan seorang pemimpin kerajaan yang tidak diiktiraf negara.





Di zaman Mahathir jugalah rakyat negara Israel dijemput secara rasmi ke negara ini. Dengan mengetepikan sentimen umat Islam, Mahathir mengizinkan pasukan kriket Israel dan rombongan pelajar Israel berkunjung ke sini.

Alangkah malangnya bagi kita rakyat Malaysia bila Mahathir sendiri begitu rapat dengan pemimpin2 Isreal dan Najib telah menggunakan firma "rundingan public affairs and strategic communications"APCO yang dibiayai dengan jutaan ringgit duit rakyat Malaysia semata2 nak menaikkan imej Najib di dalam dan luar negara.- pencacai-semalaysia.com

Jadi Mahathir dan Najib tak payahlah jadi hipokrit dalam isu negara Isreal dan orang Yahudi ini dan rakyat Malaysia taklah sebodoh yang disangkakan UMNO.... 





cheers.


No comments: