06 May 2010

Hangat-hangat tahi ayam..........

Seramai 20 ahli NGO yang menganggotai Majlis Gabungan NGO Pembela Negara (Magaran) berkumpul di hadapan ibu pejabat PKR hari ini bagi membantah kenyataan penyelaras Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim berhubung titah Sultan Selangor. Mereka turut menyerahkan memorandum bantahan yang mendakwa Zaid seolah-olah memperleceh dan mempersendakan titah Sultan Selangor supaya rakyat tidak menggunakan masjid dan surau di Selangor sebagai tempat berpolitik.

Memorandum itu juga mendakwa kenyataan Zaid itu, seolah-olah menghasut rakyat supaya tidak menghormati titah sultan yang merupakan tunggak pemerintah serta ketua agama. Mereka turut mendesak Zaid supaya meminta maaf secara terbuka dalam tempoh 24 jam, atas kenyataannya yang disiarkan akhbar Sinar Harian hari ini, yang bersumberkan tulisan pemimpin PKR itu dalam blognya.

Perhimpunan selama 15 minit itu diketuai penasihat undang-undang pertubuhan berkenaan Mohd Khairul Azam Abdul Aziz, yang turut membaca kandungan memorandum itu sebelum menyerahkannya kepada seorang wakil PKR.Dalam perhimpunan selama kira-kira 15 minit itu, mereka turut membakar satu poster bertulis "Zaid Ibrahim hero PKR, penderhaka raja pengkhianat Melayu." Kumpulan itu juga turut membawa sepanduk bertulis "PKR parti khianati raja" dan "Halau Zaid dari Selangor".

source:malaysiakini




Buat malu nama Melayu saja. Kenapa tak tonggeng punggomg macam YB Azhar(UMNO) buat dalam DUN Pulau Pinang dulu?

Magaran sekadar berani dengan pembangkang saja. Kes Tuanku Sultan Kelantan dan Tuanku Anis yang dikepong,dikasari dan dikawal rapi oleh polis dan UTK, kenapa Magaran & Perkasa tak buat komen apa-apa?

Begitu juga soal UMNO(Pak Lah) serah bulat2 dua kawasan telaga minyak negeri Sabah yang bernilai lebih daripada RM350 bilion kepada Brunei kerana mahu selesaikan kes Limbang, kenapa Magaran dan Perkasa membisu?

Siapa sebenarnya pengkhianat........

cheers.

No comments: