19 June 2009

Sodomi II - DSAI mohon buang tuduhan............

Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendedahkan bahawa kebanyakan bukti penting - yang diperlukan untuk mensabitkan ketua pembangkang itu dengan tuduhan liwat - tidak ada dalam laporan perubatan yang disediakan oleh Hospital Kuala Lumpur.

Menurut mereka, laporan perubatan itu yang dikeluarkan oleh hospital tersebut, mendedahkan bahawa tiada bukti yang menunjukkan berlaku tusukan pada dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan - pengadu di mana kes jenayah itu diasaskan.

Satu salinan laporan perubatan itu disertakan bersama afidavit yang difailkan oleh Anwar semalam untuk mengetepikan tuduhan liwat terhadapnya. Kes itu akan didengar mulai 1 Julai ini.

Laporan perubatan itu bertaikh 13 Julai 2008 dan disahkan oleh tiga pakar dari hospital kerajaan tersebut.

Sebahagian daripada laporan tersebut, yang diedarkan kepada pihak media oleh peguam Anwar hari ini menyebut, tiada bukti klinikal yang konklusif yang menunjukkan berlaku tusukan di dubur dan tiada luka yang signikan pada tubuh pesakit (Mohd Saiful).

Bukti terpenting dalam tuduhan rogol atau liwat ialah menunjukkan bukti berlakunya tusukan, kata peguam Amer Hamzah Arshad. Dan ianya tidak ada dalam kes ini, tambahnya.

Meanwhile, Amer also told reporters that the prosecution has yet to supply the defence with documents and other materials linked to the case.

"All that was given was the chemistry report and the list of things that were confiscated (from Anwar)... the defence has asked for the original copy of the CCTV recording from the Desa Damansara condominium, which is vital to the defence of Anwar. These, however, have yet to be provided," said Amer.

"We were only given some blurred photographs and one video recording," he said adding that the defence has also requested for Saiful's DNA samples to be sent in for independent testing.

The prosecution, said Amer, must give a statement of favourable facts and evidence no less than four weeks before the trial begins as this is the policy of the AG's chambers.

The court is to hear the case beginning July 1.

source:malaysiakini

Berikut adalah ulasan Saiful Azlan Bukhari di dalam blognya...........

Tidak terkata.. Jika ditakdirkan kes ini digugurkan di Mahkamah Dunia, tidak mengapa, saya redha.. Kerana kelak semasa di Masyar (Mahkamah Allah) pasti akan dibicarakan juga.. Sebagai hamba Allah yang kerdil, saya hanya mampu berusaha, berdoa dan berserah sepenuhnya kepada Allah s.w.t sahaja, kerana Dialah yang Maha Adil lagi Maha Berkuasa.(Saiful Bukhari Azlan, the man who accused Anwar of sodomizing him, wrote on his blog that "if it is fated for this case to be dropped in a court of this world, it is all right." "I accept it because Allah's court will judge this matter" in the afterlife, he wrote.) Baca di sini.

Bila dia buat tuduhan dulu dia tak pikiaq pasal mahkamah dunia........oh what a crap!!!

Baca di sini, sini, dan sini.

cheers.

1 comment:

Anonymous said...

Artikel ni bohong. Jangan percai artikel "tiada ilmu" ni.

Berhat-hatilah bilamana menulis blog. Tulis dengan ilmu & iman.

"Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan daripada sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian daripada sangkaan itu berdosa, dan janganlah kamu mengintip, mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah sesetengah kamu mengumpat sesetengahnya yang lain. Apakah seseorang daripada kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (jika demikian keadaan mengumpat) Maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima taubat lagi Maha Mengasihani. " (Al Hujurat ayat 12)

View Profile: Rantong™