19 September 2016

Zaharin Mat Yassin balun UMNO kaw2...

video
Zaharin Mat Yassin bekas Pengerusi UMNO Bahagian Bandar Tun Razak
Dia balun UMNO kaw2 dari Melbourne....ehsan - steadyaku47

Hangpa perasan dak, Najib dah 2 kali tak pi New York...

Zahid Hamidi sekali lagi ke New York untuk mengetuai delegasi  Malaysia  ke Perhimpunan Agung PBB atau UNGA yang bermula 17 hingga 25 September depan.

Menurut laporan Bernama, Zahid akan menyertai Raja-Raja, Presiden dan Perdana Menteri dari seluruh dunia dalam perhimpunan tersebut. 

Antaranya Zahid juga dijadual akan menyampaikan kenyataan negara pada sessi debat umum, menyertai mesyuarat peringkat tinggi menangani penghijrahan pelarian dan migran berskala besar dan mesyuarat peringkat tinggi mengenai  situasi di Syria.

Dalam tempoh tidak sampai sebulan, dua kali Zahid ke New York menghadiri mesyuarat PBB. 

Bukankah kalu ada lawatan rasmi gomen ke Amerika Syarikat Najib dan Rosmah akan bergegas terbang naik jet mewah VVIP ke sana.

Kenapa sejak kes saman DOJ-AS berkaitan aset 1MDB di AS, Najib dan Rosmah sudah tak berani lagi nak jejak kaki di AS? atau depa tahu ada 'sesuatu' yang sedang menanti mereka jika mereka ke sana... 



Kenapa Najib Razak tidak pergi dalam Perhimpunan PBB ini sedangkan  negara-negara lain menghantar ketua kerajaan masing-masing yang terdiri daripada Raja, Presiden dan Perdana Menterinya?

Mesyuarat PBB kali ini juga adalah yang terakhir dihadiri oleh Barack Obama berikutan penggalnya akan berakhir hujung tahun ini.

Apa yang disibukkannya di Malaysia sehingga diwakilkan kepada Zahid Hamidi menghadiri perhimpunan pemimpin politik terbesar dunia itu?

Bukankah selama ini Najib suka pergi ke Amerika Syarikat? - Shahbuddin Husin

Apa orang lain kata...

Anonymous - Bayangkan pemimpin-pemimpin dunia senyum-senyum kambing bila Najib lalu dan berbisik sesama-sendiri lalu tertawa besar sebaik saja PM Malaysia berlalu pergi. Tentu dalam hati beliau akan berkata...

"Tu mengutuk aku la tu....sial punya badan....buat apa la aku dengar cakap china babi Jho Low tu....satu dunia dok kutuk aku sekarang...."

Elok la Zahid pergi supaya si Jawa tu boleh berlatih public speaking in omputih....tegeliat lidah nak telo perak nak tiru telor orang amarika cakap....kah kah kah....

Anonymous - Najib memang takut dan malu kepada kuasa2 besar yang sedang memerhatikan beliau di Amerika tu, tetapi dia sedikit pun tak merasa malu dan takut kepada rakyat Malaysia sebab dia tahu rata2 rakyat diMalaysia ni bodoh2 belaka, masakan tidak semenjak Najib menjadi pencuri ni tak ramai rakyat yang percaya dan senang2 dapat dikelentongkan dengan BRIM.Dan dimana2 saja Najib pergi dia masih disanjung dan masih mendapat tepokan yang gemuroh.

E AH - MO1 sayang tinggalkan negara. Lagi pula di Persidangan PBB beliau akan diserbu peminat2 dari tidak kurang 7 negara yang mahu bertanyakan secara agresif pencapaiannya sebagai pengumpul derma terhebat dan isterinya sebagai penabung dari kecil terhebat sehingga dianugerahkan UNESCO 'Lead by Example'. 

Beliau yang merupakan 'Nabi Melayu' tidak perlu melalui semua kepayahan ini. Maqamnya terlalu tinggi untuk bersama Raja-Raja dan Ketua Kerajaan negara-negara sedunia.

Anonymous - Awat tak hantar Mat Maslan...dia boleh goreng sakan!!!

Image result for senaman tonggeng
Pasai apa polis belum tangkap Ali Tonggek Juboq...

Pihak polis masih tidak mengambil sebarang tindakan terhadap pemimpin Gerakan Merah Malaysia, Mohd Ali Baharom atau Ali Tinju berhubung ancamannya terhadap Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah.

Ahli Parlimen Kulai, Teo Nie Ching berkata walaupun polis tidak bersetuju dengan perhimpunan Bersih 5 yang akan datang, hak keselamatan Maria sebagai seorang rakyat Malaysia harus dipelihara.

“Beliau berhak mendapat perlindungan yang dijanjikan di bawah undang-undang, iaitu untuk hidup bebas daripada ketakutan, keganasan dan penderaan,” tegasnya dalam satu kenyataan.

Menurut Penolong Setiausaha Publisiti DAP itu, sikap polis terhadap Ali Tinju adalah berbeza sama sekali dengan tindakan mereka ke atas pengkritik kerajaan yang sering ditahan dan disoal siasat dengan segera.

“Bulan lepas, 14 polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) menyerbu rumah seorang wanita hamil kerana kononnya menghina Rosmah Mansur (isteri Perdana Menteri).

“Sebelum ini pula pada bulan Julai, seorang lelaki warga emas ditahan kerana berkongsi foto dalam kumpulan WhatsApp kerana polis mendakwa beliau menghina Najib Razak,” ujarnya.

Nie Ching menegaskan, jika ancaman Ali Tinju kepada Maria itu digunakan seseorang ke atas Perdana Menteri atau isterinya, dia pasti segera ditangkap oleh polis.

“Tindakan polis mendiamkan diri adalah sama dengan menggalakkan samseng seperti Ali Tinju untuk melaksanakan undang-undang dengan tangan mereka sendiri. Langsung tidak boleh dimaafkan,” katanya.

Baru-baru ini, Ali yang juga bekas anggota tentera mengugut akan ‘menyerang hendap’ serta meminta Maria berwaspada atau beliau nanti ‘tidak akan berjalan di atas muka bumi’ seperti dilapor media. – mk


http://mk-cdn.mkini.net/1039/0c55becc1d9aea843a04c15d5f7b3db9.jpg
PKR petitioning Agong against redelineation...

PKR will petition the Yang Dipertuan Agong over the Election Commission’s (EC) redelineation proposal, which it claims runs against the principles laid out in the federal constitution.

“Redelineation, as per our Malaysian federal constitution, is a process meant to provide voters ‘convenient opportunities of going to the polls’ and to keep the number of voters in constituencies within each state ‘approximately equal’,” said its election director Nurul Izzah Anwar.

“But in Malaysia’s case, the EC’s actions betray the very principles of redelineation enshrined in the constitution […] The latest redelineation exercise then exacerbates this situation even further,” she told a press conference in PKR’s headquarters in Petaling Jaya today.

She said the details are being finalised, but she urged members of the public to lend their support for the initiative.

She also urged members of the public to join the Bersih 5 pro-electoral reform rally on Nov 19, and for voters to lodge a complaint through Bersih’s Redelineation Action and Research Team (Dart) if they find that they have been shifted to another constituency without cause.

She said the current redelineation process must be rejected, until an independent Boundaries Commission is set up, as per the recommendations of the Parliamentary Select Committee on Electoral Reform in 2012.

President Gerakan merangkap Menteri di JPM umumkan secara rasmi 
bahawa Gerakan membantah draf cadangan persempadanan semula oleh SPR...

In the meantime, she said PKR and the PKR-led Selangor government will be discussing with stakeholders on the matter, to look at possible legal recourse on the matter.

“No one should tolerate systematic electoral fraud and the stealing of an election even before the first ballot is cast,” she said.

She claimed that under the EC’s proposal, BN could win almost 10 percent more of the parliament’s 222 seats without gaining a single additional vote.

Selangor would be at risk of falling to BN, despite its Menteri Besar Azmin Ali commanding 65 percent of the popular support of Selangorians, she said.

“The recent redelineation returns the BN government to a comfortable but undeserved two-third majority […]

“Assuming the same level of support (as the 2013 general election) and straight fights in the constituencies, the EC’s new redelineation could cost the opposition a hefty number of seats, in addition to not winning any new seats at all.

“According to our calculations, the new redelineation leaves the opposition with possibly less than a-third of parliamentary seats (less than 74 seats).

“Letting the incumbent government have a two-third majority is akin to putting a blank cheque into BN’s hands,” she said.

The redelineation exercise officially started on Sept 15, with a one-month period for public viewing and objections.

The EC’s proposal would see the boundaries of 128 parliamentary constituencies redrawn.

Critics of the exercise had said that the proposed boundaries would strengthen Umno’s control of the Dewan Rakyat, at the cost of causing greater racial polarisation in Malaysia

This is because the new boundaries supposedly creates constituencies that are dominated by one ethnic group or another, rather than a multiracial ethnic composition that is closer to that of Malaysia as a whole, or one that is similar to the racial profile of the state where the constituency is located.- mk

Petisyen bantah persempadanan semula pada Agong

Sempadan baharu SPR wujudkan wilayah Melayu, Cina, kata presiden MCA

Komponen2 BN diberi amaran persempadanan semula lemas dan diketepikan

Xavier Justo to remain in Thai custody
Story kat SINI  SINI SINI dan SINI

Story kat SINI dan SINI   

Orang kaji dulu sebelum kabor nok samang. 
Ni kabor dulu baru nok kaji.Sebulang sebulang sebulang...

Ini tanda2 termakan dedak...



cheers.

No comments: