10 October 2013

Tu dia cara baru uli tepung...


Teknik baru uli tepung...
Jaga2 sikit bila anda beli tepung di Pulau Pinang. Sekarang gua tau kenapa harga tepung naik...

Roti Benggali...(Gambar hiasan)

 Kereta peronda polis yang hilang...

Kenderaan polis yang hilang sudah ditemui..

Pelan Pendidikan Malaysia 2013-2025...

Gua ingat fenomena ini berlaku pada tahun 1967, wah! sekarang pun ada...terima kasih BN/UMNO.Kat Saeawak ini memang perkara biasa,Sarawak kaya hasil bumi tapi yang untung adalah KMnya Pek Moh(si-rambut putih). Nanti menteri Muhyiddin Yassin akan kata pula, kalau susah toksah  pergi ke sekolah le...

Jangan marah...Bahasa Malaysia di zaman teknoloji IT beb!!!

Tinggal bayi...

Photo: Jabatan Kebajikan Masyarakar (JKM) Daerah Kulim kini sedang mengesan waris dan ibu kandung kepada seorang bayi perempuan yang ditinggalkan di wad bersalin Hospital Kulim oleh ibu kandungnya pada 25 Ogos lalu selepas dilahirkan pada 18 Ogos lalu dan wanita berkenaan menghilangkan diri. Pegawai Pelindung JKM berkenaaan Munirah Athirah Abdul Aziz, memberitahu bayi yang dinamakan Nur Damia Irdani Abdullah (gambar) itu kini dalam keadaan sihat, dijaga pihak hospital setelah pentadbiran hospital mendapati ibu kandung kepada bayi tersebut bernama Siti Rosenita Zakaria, 29, telah menghilangkan diri dari wad bersalin dan meninggalkan bayi tersebut sejak 25 Ogos lalu.

P/s: harap jabatan kenajikan siasat apa masaalah si ibu.
sebelom apa2 tindakan di ambil.
Jabatan Kebajikan Masyarakar (JKM) Daerah Kulim kini sedang mengesan waris dan ibu kandung kepada seorang bayi perempuan yang ditinggalkan di wad bersalin Hospital Kulim oleh ibu kandungnya pada 25 Ogos lalu selepas dilahirkan pada 18 Ogos ... Bikin anak lu mau,tanggungjawab lu tak mau...

Curi curi 1Malaysia...


Dah setahun berlalu...


Gara2 mencuri wang RM2 daripada tabung masjid, seorang penganggur terpaksa meringkuk di penjara selama dua tahun dan denda RM5,000  Jika salah tu memang salah tapi undang² yang diguna pakai adalah 'double standard'...

Laporan Audit 2012... 

Photo: LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2012 YANG TIDAK DILAPORKAN OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, RTM DAN TV3!!!!

Ini yang buat para pemimpin UMNO/BN menyirap darah dan berasap telinga ... adakah patut laporan Ketua Audit Negara 2012 puji habis negeri-negeri yang ditadbir urus oleh Pakatan Rakyat.

Tak lama lagi akan keluarlah kenyataan yang akan memburuk-burukan Ketua Audit Negara dengan pelbagai labelan dan panggilan.

Sedang menunggu apakah kenyatan yang bakal terhambur dari mulut Ibrahim Ali dan Perkasa.

Posted by OMAK KAU!!!! at Thursday, October 10, 2013
http://networkedblogs.com/PTNTd

sila... #Like | #Comment | #Share.
Ini yang buat pemimpin2 UMNO/BN naik darah dan berasap telinga ... adakah patut laporan Ketua Audit Negara 2012 puji habis2an negeri2 yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat...

Bapa penyamun minta yang dah menyamun tu berhenti...


Mahathir wants ministers to quit due to their failures...
With the recent revelation of the government’s incompetence and mismanagement in the Auditor-General’s Report 2012, former prime minister Dr Mahathir Mohamed wants the respective ministers to resign due to their failures.

Speaking in a press conference after visiting the MRT Cochrane underground station, he said that the government must correct the mistakes highlighted in the report, and should charge the people concerned “or they will lose their jobs, including the ministers”.

“You know in Japan, when a plane crashes at an airfield, the transport minister has to resign.

“(But) in Malaysia, (the minister will say) that’s not my business. I hope to see more resignations,” said Mahathir.

He also jokingly said that he decided to resign as the prime minister because of his failure.

“I resigned because I failed,” he quipped-malaysiakini


 Bila si penyamun cuba bela si perompak...

Shahidan: Aku tak dengaq pun Zahid kata 'tembak dulu'...

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Shahidan Kassim berkata beliau tidak mendengar Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyebut tentang kenyataannya kontroversi "tembak dulu" suspek penjenayah.

"Saya ada di situ (tetapi) saya tak perasaan bahagian mana yang dia berucap itu. Yang pentingnya saya ada di situ, saya bertahan kerana saya ini jenis orang yang sukar hendak tidur.

"Saya mendengar ucapan itu sepenuhnya dan saya tidak mendengar perkataan itu," katanya dalam sidang media tengah hari ini.

Shahidan turut hadir dalam majlis taklimat keselamatan kontroversi bersama Zahid di Melaka sebelum ini. - malaysiakini




Woooit...apa citer ni...biaq betoi...


ragam ria di atas disambaq dari f/bk dsbnya...

cheers.

No comments: