24 October 2013

Menteri2 ketuanan Melayu sibuk kaut duit,Bangla dan PATI buat Malaysia macam bapa depa punya...


Kemasukan pendatang tanpa izin menunjukkan kegagalan Jabatan Imigresen dan badan kerajaan berkaitan menjalankan tanggungjawab mereka.

Kenyataan Menteri Sumber Manusia, Datuk Richard Riot beberapa hari yang lepas mendedahkan angka yang mengejutkan mengenai pekerja asing tanpa izin yang menunjukkan nisbah satu pekerja sah kepada satu pekerja tidak sah.

Dalam kenyataan mingguan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Voon Shiak Ni berkata dengan kebanjiran pendatang tanpa izin di negara kita dan tanpa pengesanan identiti akan menjejaskan usaha menangani jenayah.

“Kita dengar kebanyakan jenayah dilakukan oleh orang asing dan mereka sukar dikesan pihak berkuasa.

“Ia akan terus menyukarkan siasatan untuk menjejaki penjenayah kerana usaha menjejaki mereka merupakan masalah kepada pihak berkuasa,

“Masalah sosial semakin sukar kerana orang luar ini masuk dan ada daripada mereka menggunakan sindiket untuk melakukan pelbagai aktiviti jenayah,” tegas beliau.


Bangla, Indon dsbnya bebas berkeliaran,buat bisnes lagi..ptuiiii

Kes terbaru berlaku di bandar Sibu di mana didapati seorang wanita Indonesia telah membawa anak mereka melepak dan membiarkan anak mereka meminta sedekah.

Voon memuji tindakan pihak berkuasa tetapi meminta tindakan segera diambil.

“Perkara paling penting Jabatan Imigresen, Agensi Penguatkuasaan dan Pengangkutan Malaysia (APMM) dan pihak Polis Marin mengkaji sistem yang mereka yang gagal mengawal kebanjiran warga asing,” tegas beliau

Sebelum ini, Menteri Pembangunan Tanah, James Jemut Masing menggesa kerajaan persekutuan membenarkan Sarawak mendapatkan pekerja luar untuk berkhidmat dalam pelbagai sektor terutama sekali di sektor pedalaman.

Dalam pada masa yang sama Pengarah Imigresen, Datuk Robert Lian memberitahu bahawa pihak mereka mempunyai kesukaran mengesan 15,000 pekerja asing tanpa izin yang bekerja di sektor perladangan.-fmt



Pegawai bank mati ditembak di kepala...

Seorang pegawai bank maut selepas ditembak seorang pegawal keselamatan bank yang mahu merompak wang di dalam bilik kebal bank terbabit.

Mangsa, Norazita Abu Talib(kedua dari kiri), dikatakan telah ditembak di kepala semasa membuka pintu bilik kebal ketika beliau didakwa ditembak oleh pengawal keselamatan yang bersenjata.

Kejadian berlaku di cawangan bank berkenaan di USJ 2 Sentral, Subang Jaya.Menurut sumber polis, mangsa seorang wanita berusia 37 tahun, difahamkan bersama suspek serta empat lagi pegawai bank berada di dalam bilik kebal dipercayai mahu menyimpan sejumlah wang kira-kira pukul 6.18 petang. 


Kejadian berlaku di cawangan bank berkenaan di USJ 2 Sentral, Subang Jaya.Menurut sumber polis, mangsa seorang wanita berusia 37 tahun, difahamkan bersama suspek serta empat lagi pegawai bank berada di dalam bilik kebal dipercayai mahu menyimpan sejumlah wang kira-kira pukul 6.18 petang.


Abdul Rahim berkata, siasatan mendapati ketika kejadian suspek bersama si mati dan tiga lagi wanita yang bekerja di bank berkenaan.

"Berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (cctv) di bank ini, kita dapati suspek berusia 37 tahun tidak gementar atau ragu-ragu ketika melakukan perbuatan berkenaan.

"Lelaki terbabit dilapor melepaskan tembakan ke arah mangsa sebelum mengarahkan seorang lagi pekerja memasukkan duit ke dalam beg hitam yang dibawanya selepas si mati membuka pintu kebal berkenaan.

"Akibat tembakan itu, wanita terbabit yang bekerja sejak 16 tahun di bank ini maut di tempat kejadian," katanya yang turut mengedarkan gambar suspek kepada media di lokasi kejadian.
 

Bagaimanapun suspek yang berasal dari Sabah yang bersenjatakan 'pump gun' itu telah melepaskan tembakan dan mengenai kepala mangsa.Suspek kemudiannya telah melarikan diri bersama sejumlah wang dengan menaiki motosikal.

Bagaimanapun, jumlah wang yang dilarikan tidak diketahui...


Ni dia muka haramjadah yang melakukannya...

Nama suspek - Ardi bin Hamza
Umur - 36 tahun

Tolong sebarkan, jumpa ajak makan kenduri atau di kedai,lepaih tu bawa kat polis...

IC PEMBUNUH tak de dalam database bermakna BUKAN WARGANEGARA ... PENGANAS SULU KOT?....dan IC mana dapat???


HAIRAN boleh jadi PAK GUARD dapat pegang SEJATA API lagi...

Siapa bagi LESEN SENJATA API TU?...


Al-Fatihah untuk mangsa.
 

Guard kills bank officer with shot to head


Cosplay killer met teen victim alone twice...

The second meeting alone with a fellow cosplay fan proved fatal for teenager Ng Yuk Tim who was murdered on Monday.

Sources said the 15-year-old girl had met her killer alone once before since befriending him several years ago.

She had met the 23-year-old suspect, who works as a scaffolder, on other occasions with friends.

Cosplay is a costume play where people wear costumes of anime characters and act.

On Monday, the suspect fetched Ng from the Kelana Jaya LRT station at 1pm before driving her to his grandmother's house in Kampung Chempaka nearby.

Sources said Ng and the man met to plan an upcoming cosplay event and were alone in the house as his grandmother was away at the time.

As the duo chatted, the suspect allegedly tried to molest Ng who screamed for help as he persisted. In the struggle, Ng bit his hand.

Angered by this, the man used an exercise dumbbell to strike her until she fell unconscious.

Realising that she was dead, the man then stuffed Ng into a suitcase before disposing it at a secluded spot near Kota Kemuning.



Hours after she failed to return home, the victim's family began a search for her.

On Tuesday, the man also joined in the search for Ng and posted pleas for her return on social website Facebook where Ng had befriended him.

Selangor Community Policing chief and anti-crime activist Kuan Chee Heng, who had assisted Ng's family, was suspicious of the suspect's account of events prior to the victim's disappearance.

The ex-policeman spoke to the man and asked him about the bite marks on his hand.

The man later confessed to Kuan about what had actually happened and led police to Ng's body.

The suspect was remanded today for seven days to assist police in investigations. He appeared calm when brought to the magistrate's court by police.-theSundaily



Tandas sumbat bukan pasai tahi tapi pistol2 yang jatuh ke dalamnya...

MCA vice-president Chor Chee Heung: There are 1,827 Chinese voters in Sg Limau Kedah but only 10 percent of the votes, or 180-odd votes went to BN in GE13. 965 of these Chinese voters are MCA members & most of the MCA party members in Sungai Limau voted for the late former Kedah mentri besar Azizan Abdul Razak of PAS in GE13.


cheers.

No comments: