25 September 2012

Kalau tak menipu bukan UMNO namanya...

Semuanya hendak tipu dan main palsu. Bukan saja mengenai liwat ponggek seseorang, masalah air juga hendak ditipu. Mungkin semua yang ada hari ini adalah palsu dan barang tipu, daripada daftar pengundi sampailah kepada bahan kempen.Boleh jadi juga ringgit yang kita gunanya juga palsu?

Hari ini terdedah pula satu penggambaran mengenai masalah air di Selangor. Untuk tujuan itu 200 orang penduduk rumah pangsa telah dikerah dan diupah sebanyak RM50 untuk berlakun kononnya tempat mereka menghadapi masalah air. Apa mesej yang hendak dibawa ialah negeri Selangor berdepan dengan masalah air.



Bolehkan hidup dengan hayat menipu? Barang kali itulah hasil didikan dan amalan orang yang berkawan dengan syaitan yang dikenali dan meninggalkan malaikat yang tidak dikenali. Kerja-kerja menipu, memalsu itu adalah kerja dan kesukaan syaitan.

Pihak yang membuat penggambaran itu tidak menyebut pihak mana yang mengupahnya. Tetapi cara dia (producer) menjawab jelas bahawa pihak itulah, yang berkawan dengan syaitan yang mengupahnya.

Hari ini juga beberapa ahli serkas negara telah mempertikikan Anwar Ibrahim naik jet peribadi. 


Diceritakan yang jet berkenaan berdaftar di Amerika. Sekali lagi fitnah dan tipu. Orang jenis ini tidak sah kalau ia tidak bercakap bohong dan tipu. Dia tidak akan rasa selesa dan hidupnya tidak bermakna. Maka kena menipu.

Walhal Anwar sudah jelaskan jet itu kepunyaan kawannya, berdaftar dengan JPA Malaysia.


Namun kerana dasar menipu sejak dari dalam tembuni lagi dia akan bercakap bohong selamanya kerana syaitan dikenali sudah ada di dalam mulutnya.



Dasar manusia hati busuk sampai ke ekor. Dia tidak boleh tengok orang senang. Ahli politik bebas konon, bebas kepala bapak dia.

Salahkah kalau Anwar naik jet? 


Kadang-kadang otak puak-puak ini lebih bengong dan ngong dari haiwan yang tidak tahu menilai erti kehidupan. Biarkanlah kepada mereka kerana sudah Tuhan jadikan dia sebegitu rupa, dengki, bohong dan pefitnah.

Kalau dikatakan penipu, pemiftnah marah, tapi itulah hakikatnya.- mohd.sayuti omar@merah tinta blogspot


Tiada krisis air di S’ngor, iklan komersil didalangi Umno BN 


Dry taps advert? More like 'Wag the Dog'

The secret filming of an advertisement to portray a water crisis in Selangor is akin to the movie ‘Wag the Dog’, said state exco member Dr Xavier Jayakumar.

NONE“I think this is the desperate move of a bunch of guys who have lost everything and have no idea what to do,” he said when contacted today.

“They are now gone to the extent of making films that of things that are not happening, like the film ‘Wag the Dog’.”

He was referring to the 1997 film which depicts a top spin doctor's efforts in creating a fictional war with Albania in order to distract the public from a sex scandal involving a US president who is seeking re-election.


NONEThe advertisement to depict dry taps in Selangor is less grandiose and involved about 200 extras lining up with pails at an apartment block in Section 17, Petaling Jaya.

Shooting began at about 7am today but the film crew chased away Malaysiakini staff from the site.

When approached, several residents confirmed that they have no problem with water supply.

Winning Selangor 'at all costs'

Xavier, who heads the health, plantation workers, poverty and caring government committee, said he feels “appalled and sad” by the attempts to make such an advertisement.

He suspects the BN is behind this, as its leader Najib Abdul Razak had once proclaimed that Selangor must be wrested back from Pakatan Rakyat “at all costs”.

“Whoever is doing this is most likely doing this for BN or pro-BN NGOs. I think it is very unbecoming of Najib's men to act in this way. Maybe this is his tactic when Najib said 'at all costs',” he added.- malaysiakini


Iklan isu air bagai filem 'Wag the Dog', kata exco

A film to portray false water shortage: Another BN drama to SABOTAGE S'GOR?

 

cheers.

1 comment:

Anonymous said...

Oh, si prebet mat sabun BN & UMNO ini, semasa dalam pasukan RAW dulu, dia ini kaki ponteng dan kuat klentong dan main ular. Di berhentikan atas kelakuan yang tidak layak berkidhmat dalam ATM.

Keluar teruskan main ular dan kelentong sana sini, senam tonggeng pungong dan sekarang menipu rakyaat dengan issue ayer di Selangor.

Kalau dapat, tangkap biawak hidup ini dan balingkan dia ke dalam takungan ayer Selangor supaya dia jadi biawak berenang dalam kolam itu, kalau tak dapat berenang, biar di mampus.

Ini lah jenis manusia yang tak boleh hidup kalau tak klentong dan buat penipuan, sebab memang di peranakan dan di asuh oleh SYAITAN BN & UMNO.