29 November 2011

Shahrizat: " I tiada kaitan langsung dengan projek lembu, you"...

azlanMenteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menegaskan beliau tidak ada kena-mengena dengan isu berkaitan dengan projek ternakan lembu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

Justeru kata Ketua Wanita Umno itu, beliau tidak akan menggunakan perhimpunan agung Umno minggu ini untuk menjawab sebarang isu yang dibangkitkan pembangkang berkaitan NFC.

"Saya tidak akan jelaskan (isu NFC) tetapi ada satu, dua mesej yang nak saya jelas kepada pihak di luar sana semasa persidangan Wanita Umno nanti. Tunggulah. Sebagai pemimpin, kita kena banyak bersabar, tenang dan jangan cepat melatah.


"Saya tidak akan jawab. Kalau nak bertanya mengenai NFC, tanyalah kepada orang NFC. Saya hanya akan tumpukan pada Pergerakan Wanita Umno," katanya pada sidang media sempena Perhimpunan Agung Umno 2011, di Kuala Lumpur.


Bagaimanapun Shahrizat berkata beliau tidak akan menghalang mana-mana perwakilan untuk berbahas isu berkenaan NFC pada perhimpunan agung sayap itu Rabu ini.

Laporan Ketua Audit Negara baru-baru ini menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya diikuti dakwaan pembangkang wujud penyelewengan peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta kepada NFC, yang mana suami Shahrizat, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail menjadi pengerusi eksekutifnya.

"Dalam politik (parti) mana tidak ada masalah, tambahan pula pembangkang, dia takut kerana Wanita Umno kukuh bersatu padu dan dia cuba untuk menggoyahkan Wanita Umno tetapi Alhamdulillah, Umno dan Wanita Umno tetap kental.

"Keimanan kita, keikhlasan kami tidak akan berganjak dan kita tak akan mudah melatah walau apa pun pembangkang nak buat sebabnya kita ikhlas dalam perjuangan untuk agama, bangsa dan negara," kata Shahrizat.

source:malaysiakini




Shahrizat says NFC issue ‘has nothing to do with me’

Noose closes in on Shahrizat: Insistence NFC "nothing to do with me" adds to public anger

Amboi...ikhlas betoi Sharizat ni, dia tak terlibat dengan NFC konon. Macam PM Najib kata, "Saya tak kenal siapa itu Altantuya..."

NFC tu laki dan anak kau punya.NFC dapat geran/pinjaman kerana kedudukkan kau sebagai Ketua Wanita UMNO dan jawatan Menteri.

Ingat gomen akan bagi geran RM260 juta, kalu kau, mami tanjung dok menjual cucoq kodok kat KLCC?

Rakyat tak bodoh, Sharizat ooi, daripada memberi penjelasan, lebih baik kau " Moo, Moo,Moo" aje dalam Persidangan Lembu-lembu Feedlot di PWTC nanti...





cheers.

2 comments:

Anonymous said...

That RM250million is people's money. It doesnt belong to UMNO. What the fuck, must you Sharizat be answerable to UMNO delegates?

Anonymous said...

Dulu bila Khalid Ibrahim dapat lembu,UMNO repot kat SPRM.

Sekarang Sharizat dapat duit berbilon dan lembu beberapa ekor, ada UMNO dan SPRM kisah?