04 April 2008

Mahathir pun bertanggungjawab dalam kemelut UMNO.....

Bercakap selepas merasmikan program kepimpinan muda anjuran Rotary di Nur Lembah Pangsun Eko-Resorts di Hulu Langat, mantan PM Mahathir Mohd.berkata,"semua pihak harus sedar bahawa kekuatan UMNO ketika ini semakin terhakis dan mesej itu telah disampaikan oleh rakyat pada pilihan raya umum yang lalu.

‘‘Pas dan DAP kini semakin kuat dan mereka semakin mendapat sokongan daripada rakyat. Mereka berjaya memerintah Kedah dan Pulau Pinang. Ini merupakan satu hakikat yang perlu kita akui. ‘‘Adakah kita mahu melihat UMNO lenyap begitu sahaja akibat kerakusan pihak-pihak tertentu. Saya bimbang jika keadaan ini tidak diperbetulkan satu hari nanti UMNO ditolak mentah-mentah oleh orang Melayu,’’ katanya lagi.- Utusan Malaysia Online,3 April 08
----------------------

Rata-rata ahli UMNO termasuk Mahathir menyatakan rasa kebimbangan mereka tentang kekuatan UMNO yang kian pudar,kecuali Pat Lah & Co., yang masih percaya bahawa UMNO/BN masih kuat kerana menang besar dalam pilihanraya ke-12 baru-baru ini. UMNO yang menjadi tunjang pemerintahan BN selama 50 tahun,selama ini tidak pernah mengalami kekalahan sebegitu teruk,walaupun prestasinya dalam tahun 1969 tercalar sedikit tetapi pukulannya tidak memaksa ahli-ahli UMNO berpusu-pusu meminta Presiden UMNO itu meletakkan jawatan.

Jika dahulu tidak ada sebuah parti yang boleh bersaing dengan kehebatan UMNO/BN,sekarang keadaannya sudah berubah. Pengakuan Mahathir bahawa PAS dan DAP semakin kuat dan mendapat sambutan rakyat adalah satu manifestasi perubahan minda rakyat jelata bahawa BN/UMNO kini tidaklah sekebal mana lagi dan ada parti lain sebagai pilihan alternatifnya untuk rakyat bergantung.

Malang, sekali,kerana Mahathir ini teramat fobia dengan nama Anwar Ibrahim, parti PKR tidak disebut dalam ulsasannya itu. Hello....Mahathir, bukankah PKR yang memenangi kerusi bagi pihak Pakatan Rakyat yang terbanyak dalam pilihanraya sudah?

Faktor Pat Lah bersama gomen tiga beranak + 1, juga bertanggungjawab ke arah kemusnahan UMNO. Mahathir mungkin terlupa atau buat-buat lupa akan peranan yang dimainkan oleh Anwar Ibrahim yang merobek secara habis-habisan kubu-kubu kuat UMNO/BN hinggakan ramai pemimpin-pemimpin utama UMNO/BN tersungkor. Mahathir juga seharusnya dipertanggungjawabkan dalam hal ini,kerana gomen yang diwaris Pat Lah adalah gomen Mahathir yang selama 22 tahun terpalit dengan berbagai najis- rasuah,salah guna kuasa,kronisma dan nama saja apa-apa pun, semuanya ada.

Mahathir, you must also shoulder the blame dan dont just pinpoint at Pat Lah...it was your legacy that Pat Lah inherited and its time for you,Pat Lah and UMNO to sink together for good.......persis si jalak yang kokoknya berderai ekor bergelumang tahi...

cheers.

NB (I'm outstation & will update if I'm free, be back soon)

3 comments:

Anonymous said...

Pat Lah bersama gomen tiga beranak + 1,yang seekor tu natang mana?

Anonymous said...

Yes PaLah inherited a rotten legacy, but after his big win in 2004 he did nothing to remedy the situation. In fact he aggravated it. That is our anger and disgust with him.

Anonymous said...

just a joke

When Dr. Mahathir was Prime Minister of Malaysia

One lousy day in the middle of the economic crisis, PM Mahathir was feeling extremely frustrated and wondering how a neighboring country can be doing better than Malaysia. One of his aides said, I heard that the leaders consult Feng Shui masters to ensure prosperity for the country. Dr Mahathir thought if that was the case, Malaysia Bomoh also can, and went to seek the top bomoh's advice in the country.

After reviewing the case, the bomoh told Dr M that there were 2 things that he must do :

Bomoh : Step 1. You must blame the crisis on SOROS for everything.
Dr M : But Why ?

Bomoh: Because SOROS stands for 'Speculate On Ringgit Or Stocks'. You must blame him, and look at ways to control the ringgit and stock market.

Bomoh : Step 2 - You must get rid of ANWAR.
Dr M: What! why him ?

Bomoh: Because ANWAR stands for 'A Nation Without Any Ringgit'.
Dr M: But how ? This is most difficult to do, he is popular with the people.

Bomoh : Aiyoh, you bodoh lah! Look at your name, MAHATHIR.
Make Anwar Homosexual And Then Highlight It Repeatedly.