19 July 2007

Jet Eksekutif Pat Lah dan Flying Coffin aka Nuri TUDM.....

Ini dia pesawat terbaru yang selesa, mewah dan serba canggih,
untuk PM kita menjalankan tugas melawat ke luar negeri.Tambah lagi sejak dapat bini baru,sakan punya keluaq negeri,sampai Flying Coffin aka Nuri terhempas pun tak mai jengok-je
ngok.



Ini pula keranda terbang usang yang meragut nyawa perwira bangsa. Keranda terbang aka Nuri digunakan sejak 1968, dibeli dari AS., nama asalnya Sikorsky 61 sebanyak 30 buah. Sebanyak 18 insiden nahas telah berlaku. 15 terhempas,2 mendarat cemas dan satu ditembak oleh komunis di Gubir pada April,26,1976. Seramai 83 wira negara terkorban.Ketika Keranda Terbang aka Nuri mula digunakan, Kpt.Azlan dan crew2nya belum lagi lahir.

Sudah tiba masanya Flying Coffin aka Nuri ini dihantar ke kedai besi buruk,tapi gomen masih mau guna selama 2-3 tahun lagi,mungkin depa nak bagi terhempas semua kot,kerana nak juai pun sudah tak laku.

Berikut,saya pinjam lagu ciptaan kerengge dan didendangkannya ikut rentak bangau oh bangau)................

Oh nuri, oh nuri, kenapa engkau jatuh?
macamana aku tak jatuh, pakai sparepart lama (2x)

Oh sparepart, oh sparepart, kenapa kau barang lama?
macamana aku tak lama, askar tak ada duit (2x)

Oh askar, oh askar, kenapa tak ada duit?
macamana aku nak ada, rakyat dah jatuh miskin (2x)

Oh rakyat, oh rakyat, kenapa korang miskin?
Macamana aku tak miskin, kawag rompak lagi (2x)

Oh kawag, oh kawag, kenapa kau rompak lagi?
Macamana aku tak rompak,'datuk' dah lepas aku (2x)

Oh 'datuk', oh 'datuk', kenapa lepaskan kawag?
macamana aku tak lepas, towkey suap rasuah (2x)

Oh towkey, oh towkey, kenapa suap rasuah?
macamana aku tak suap, menteri nak makan itu (2x)

Oh menteri, oh menteri kenapa makan rasuah
macamana aku tak makan, memang makanan aku..(2x)


cheers.





No comments: