24 February 2020

Pengkhianat, Penyamun, Bangsat & Semburit...


Sejak awal pagi, Lembah Klang “sibuk” dengan cakap-cakap bahawa Mahathir akan memimpin satu langkah politik untuk menendang keluar DAP daripada Pakatan Harapan (PH) yang berjaya merampas kuasa kerajaan berikutan kemenangan bersejarah gabungan politik itu pada pilihan raya umum Mei 2018.

Perubahan politik di Putrajaya akan menamatkan penglibatan DAP dalam kerajaan persekutuan, sementara parti berteraskan orang Melayu dijangka memainkan peranan dominan dalam gabungan baru politik yang bakal muncul.

Majlis makan malam melibatkan pemimpin PKR yang bersepakat dengan Timbalan Presiden Mohamed Azmin Ali, Umno, PAS dan PPBM berakhir tanpa pengumuman, ketika negara gempar dengan desas-desus mengenai penyusunan semula politik yang boleh menamatkan komposisi semasa Pakatan Harapan.


Image may contain: 6 people, people sitting and table

Pengerusi Pakatan Harapan, Dr Mahathir Mohamad tidak menghadiri makan malam ini. Pemimpin tertinggi yang kelihatan adalah Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi; Presiden PAS, Abdul Hadi Awang; dan Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin. 

Geng si kitol Azmin Ali sejak awal lagi menentang penubuhan Pakatan Harapan dan menolak Dr.M jadi PM. Tiba2 bila dilantik jadi Menteri dia naik tocang dan bercita2 besaq untuk menjawat jawatan yang lebih tinggi.Jadi tak hairanlah mereka juga dengan mudah MENGKHIANATI Pakatan Harapan. Sebab tiada ruh Pakatan Harapan dalam diri mereka. 

Konspirasi  si Azmin hanya akan selamatkan bontot2 Najib, Zahid dan semua penyamun korap2 haramjadah UMNO. Apakah hangpa mau lihat penyamun dan penyangak2 ini memerintah semula? 

Malah senarai kabinet gomen Pakatan Nasional sudah pun siap seperti yang tertera di bawah,sama ada senarai ini telah di persembah kepada YDPA atau tidak,wallahualam...


Sekiranya rampasan kuasa mengguling kerajaan PH yang dibangunkan dengan airmata rakyat dan kebencian rakyat kepada kerajaan kleptokrasi berjaya dilakukan, individu yang akan dicemuh dan disumpah hingga ke liang lahad, adalah Mahathir bin Mohamad dan Azmin bin Ali.

Ini kerana mereka berdua lah menjadi penggeraknya. Pengarahnya Azmin Ali manakala penasihat adalah Mahathir Mohamad.

Walaupun kerajaan rampasan itu boleh menguasai negara, tetapi rakyat yang mempunyai prinsip demokrasi akan marah dan mencemuhi serta meludah mereka. Bukan soal kerajaan baru itu berjaya menyingkirkan Cina DAP, tetapi dari sudut demokrasi para perampas tetap akan dipersalahkan kerana mereka mencabuli mandat rakyat.

Untuk menggerakkan rampasan itu Mahathir dan Azmin membayar dengan harga yang mahal. Tetapi mereka juga tidak sedar yang rakyat mempertahankan prinsip demokrasi dan kerajaan PH, juga menggunakan harga yang mahal.

Saya nampak, pengundi Cina dan masyarakat Cina yang dapat merasai kerajaan PH lebih terbuka kepada mereka berbanding kerajaan BN, juga akan bertindak. Tidak mustahil tindakan dalam Pirake Tanjung Piai akan dipamerkan di seluruh negara dan Piraum ke 15 pengundi Cina akan jadi masalah kepada parti-parti yang berhajat untuk mengkudeta kerajaan PH itu. - mso

Bila hati telah retak.....

PH menang PRU-14 hari tu tipis sangat... Cukup-cukup makan je.... Sekadar cukup untuk menjatuhkan kerajaan Najib saja... UMNO masih menang di Pahang dan Perlis... PAS masih menang di Kelantan dan Terengganu..... Di Johor, N.Sembilan, Melaka, Perak, Kedah, PH menang tipis teramat tipis.... Dari segi bilangan kerusi pun tipis, majoriti di satu-satu kerusi pun tipis... Itu pun dibantu oleh undi sebahagian orang UMNO.

Di Johor, PH menang sebab orang UMNO tolak Najib dan hormatkan Tun, bukan kerana mereka sokong PH sangat dan mereka mengaku masih UMNO.

Di Kelantan dan Terengganu, PAS menang tipis tapi yang menggugat PAS ialah UMNO, bukan PH.

Di Pahang, PH menang kerusi melalui DAP saja... Di kawasan Melayu, PAS bersaing dengan UMNO saja, PH balik awal macam di Kelantan dan Terengganu jugak.

Begitu lah di Perak.... Kita menang cukup-cukup makan saja, itu pun DAP yang ramai.

Hanya di Selangor, Penang dan Wilayah saja PH betul-betul kuat.

Bukan apa, saya sekadar nak mengingatkan, marilah kita sama-sama tumpukan perhatian untuk menguatkan Pakatan Harapan dan mempertahankan kerajaan ini.... Kemenangan ini terlalu mahal untuk digadaikan dengan isu-isu kecil akibat perbalahan merebut jawatan dan kuasa sesama sendiri.... Kita telah membayar kemenangan ini dengan keringat dan air mata.... Kenapa mahu dirosakkan dengan isu-isu kecil yang sekadar tidak memuaskan hati sendiri saja.
Image may contain: 2 people, eyeglasses and closeup

Selama 60 tahun UMNO menanamkan doktrin khurafat kononnya hanya UMNO yang mampu memerintah.... Kita adalah generasi pertama yang menumbangkan BN di atas muka bumi ini, maka janganlah kita pula menjadi generasi pertama yang mengkhianati kemenangan ini dan menjadi penyebab PH tumbang.... Kalau kalah PH dalam PRU-15, generasi akan datang yang terdiri dari anak-anak kita akan menguatkan doktrin hanya UMNO yang mampu memerintah, kerana telah terbukti PH telah gagal ketika diberi peluang tahun 2018-2023... Nescaya selepas itu anak cucu kita akan berada di bawah jajahan UMNO sampai mati.

Marilah kita bantu perkuatkan PH.... Masalah dalaman PKR, biarlah PKR yang selesaikan... Masalah dalaman Bersatu, biarlah orang Bersatu yang selesaikan.... Begitu juga dengan Amanah dan DAP.

Kalau sebelum PRU-14 kita boleh bersatu, kenapa selepas menang kita perlu berpecah...? Sebenarnya, PH sangat tidak mampu untuk berpecah.... Tidak ada parti yang kuat dalam PH, yang kuat ialah PH, kerana PH, bukan kerana PKR, bukan kerana Amanah, bukan kerana Bersatu... Kalau semua parti bertanding sendiri-sendiri, PKR boleh menang 1 kerusi di Permatang Pauh saja, manakala Amanah dan Bersatu tak akan menang walau satu kerusi pun.... Tapi bila ketiga-tiganya bergabung dengan DAP dan berlawan atas satu pasukan, PH menang 100 kerusi lebih hingga cukup untuk tumbangkan kerajaan BN dan Najib.... Nampak tak perbezaan tu.

Kalau PH tak berpecah pun, kalau tak ada yang berpaling tadah pun, belum tentu PH mampu mempertahankan kemenangan dalam PRU-15 akan datang, apatah lagi kalau PH berpecah dan ada yang beralih arah. - Umo Bin Othman 

Anwar Feb 23
Anwar Ibrahim says he has 
been betrayed by PH partners...

Parti Keadilan Rakyat (PKR) president Anwar Ibrahim on Sunday (Feb 23) said he has been betrayed by partners in Pakatan Harapan (PH). 

This came amid growing speculation that a new ruling coalition will be formed comprising Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), the United Malays National Organisation (UMNO), Parti Islam Se-Malaysia (PAS) and others.

In a Facebook Live broadcast of a prayer session at his residence, Mr Anwar said that while no official announcement will be made on Sunday, he was informed that the treachery was committed.

He admitted there are attempts to break up PH so that a new government can be formed.

“It involves our former friends from Bersatu and a small group from PKR who has betrayed us.”

“They have met Agong this evening, but no announcement has been made,” he said. 

Earlier, at the start of the event, he expressed shock at the development, which he said was a betrayal because promises were made. 

“It seems that there is going to be a change, possibly happening soonest. Maybe tomorrow. Although there is no announcement tonight but from the information I have received there is indeed such efforts.”

Mr Anwar is scheduled for an audience with the king on Monday to provide “normal updates” on politics, an aide was quoted as saying by Malay Mail, adding that the meeting was scheduled a while ago.

Meanwhile, an aide to Prime Minister Mahathir Mohamad said that there would be “no announcement” on Sunday.

“No announcement. No press conference tonight,” the aide was quoted as saying by Malay Mail, in response to queries about political party leaders calling on the king earlier in the evening.

On Sunday night, there was a gathering between members of parliament from both sides of the political divide, including Bersatu, UMNO, PAS and a PKR splinter faction led by Mr Azmin Ali, at Sheraton Hotel in Petaling Jaya

Gabungan Parti Sarawak, Parti Warisan Sabah and the Malaysian Chinese Association (MCA) were also present. 

Senior political figures in attendance included Bersatu president Muhyiddin Yassin, Mr Azmin, PAS president Abdul Hadi Awang, UMNO president Ahmad Zahid Hamidi and MCA president Wee Ka Siong. 

More than 130 lawmakers were reportedly at the hotel, according to the Star. There are 222 seats in the parliament. 

According to Malaysian media reports, top leaders of six parties had met the king at the Istana Negara earlier on Sunday evening. 

The meeting came on the back of the PH Presidential Council meeting on Friday night when Dr Mahathir said "no date" had been fixed for the leadership transition to his successor, Mr Anwar, an agreement among the PH parties when they teamed up to win the May 2018 polls.

When asked if it was also agreed that Mr Anwar would be the next prime minister, Dr Mahathir said: “That (issue) doesn't arise. The position is for me to make the decision after APEC (Asia-Pacific Economic Cooperation).”

Earlier in the month, Dr Mahathir had dismissed allegations and speculations on attempts to keep him as prime minister for the rest of the electoral term.

He said he will keep his promise to hand over the prime minister post to his successor after the APEC summit in November.

Describing himself as the “interim prime minister”, Dr Mahathir has reiterated that he would honour the agreement to hand over to Mr Anwar, but remained coy on when he would pass the baton.

Defence Minister Mohamad Sabu, meanwhile, said on Sunday that the PH government will continue to function as usual.

“Anyone can make all sorts of speculations. Dr Mahathir meeting with the Yang di-Pertuan Agong is nothing unusual … There is no need to panic. PH will continue to function,” he was quoted as saying by the Malaysian Insight. - CNA

Image may contain: 8 people, people smiling

Image may contain: possible text that says '23/2/2020 5:00pm Daripada sumber yang boleh dipercayai dari istana, Agong sedia maklum tentang kemungkinan pertukaran kerajaan baru dan menyebabkan PH terkubur. Akan tetapi buat masa ini Istana tidak setuju tentang pembentukan kerajaan pintu belakang yang diusulkan, Baginda perkenan mana- mana kerajaan yang dibentuk perlulah melalui PRU dan bukan pintu belakang. Adalah terbaik dengan perkenan YDPA, kerajaan perlu membubarkan parlimen dan PRU15 akan diadakan serta-merta.'

Image may contain: 1 person, possible text that says 'Senator Yusmadi 21 mins PH stays safe! The will and prayer of the people are stronger than the selfish unscrupulous politicians! Alhamdullillah'

cheers.

No comments: