11 September 2009

Teoh Beng Hock: Gelisah atau digelisahkan..........

Berikut saya ingin kongsi pendapat seorang hamba Allah yang email rencana berikut pada saya(setelah diedit).....

Akhbar Utusan Meloya meroyan lagi dengan tajuk utamanya yang memberi fokas kepada Teoh Beng Hock (TBH) - Beng Hock Gelisah bunyi tajuk berita. Berita ini mungkin ada kaitan dengan perakuan bos SPRM Ahmad Said yang menyatakan TBH telah membunuh diri dengan terjun dari tingkat 14. Sekiranya itu dikatakan Ahmad Said boleh dak secara khususnya Ahmad Said dapat melakukan tunjuk cara agak-agak bagaimana TBH terjun. Rakyat pasti tertunggu-tunggu jika ada usaha tunjukcara ini dibuat sekali untuk memuaskan hati semua.

Bayangkan jika ditahan berjam-jam sehingga dinafikan hak memanggil peguam, meneguk air atau menjamah makan untuk mengisi perut. Mana mungkin berhadapan dengan situasi itu dengan menguntum senyum dan tersengih memanjang..? TBH adalah seorang Cina yang merasakan keadaanya cukup tersepit ketika berhadapan dengan orang-orang SPRM yang dilabel sebagai samseng.

Memang dikepalanya tergambar beribu kemungkinan kesan lampau yang telah dilalui mereka, sebab itu TBH gelisah. Teringat juga dia pada tragedi 1998 dimana DSAI dilebamkan matanya hingga separuh nyawa, sebab itu TBH gelisah.

TBH sendiri hairan dan gelisah bagaimana kerana Jalur Gemilang punya kes yang harga RM2 ribu lebih aje, sedangkan ada pemimpin BN yang songlap terang-terang RM2 juta, RM5 juta, RM 10 juta, RM 500 juta dan hingga RM berbilion, SPRM buat buta dan pekak saja...

TBH gelisah, dah banyak kali ditanya tetapi masih disoal benda yang sama. Dia gelisah apakah orang SPRM jadi pekak kah, bertanya benda yang sama dan jawapan dah bagi, tetapi pegawai yang ambil kenyataannya hanya tulis claim perjalanan ke Puterajaya saja.

Dan bila timbul inkues ini pula, Ahmad Said, sedar atau tidak, kerana gelisah 5 pegawai SPRM hari ini membuat laporan polis bagi menafikan dakwaan seorang penolong pengurus sebuah syarikat swasta bahawa dia ditampar, ditendang di perut dan punggung serta disepak ketika dipanggil ke pejabat suruhanjaya itu pada 4 September tahun lalu.

Kalau tidak ada angin takkan pohon bergoyang....................

cheers.

2 comments:

Anonymous said...

Wahai Ahmad Said, awak adalah orang yang "mulia" seandainya bersedia untuk terjun dari ketinggian 14 tingkat...

Dera Llah said...

Dari riak air mukanya pun kita dah tahu..ini Melayu Celaka Ahmad Said memang si bangsat yang tiada harga diri..bikin malu anak bangsa..ptuuui..(ludah bercampur kahak).