02 May 2017

Depa muktamar tapi Najib yang menang...


Najib berada 2,440km dari dewan utama di Alor Star di mana muktamar tahunan PAS sedang berlangsung, tetapi boleh dikatakan, Presiden UMNO dan PM Najib Razak telah muncul sebagai pemenang terbesar bagi majlis tersebut tahun ini.

Keputusan PAS untuk bersendirian sesuai dengan rancangan Najib untuk mengalakkan pertandingan pelbagai penjuru dalam pilihan raya dengan tujuan untuk membelah undi pembangkang dalam PRU14 nanti.

Pihak dalaman UMNO mengatakan bahawa Najib,yang berada di Manila untuk Sidang Kemuncak Asean ke-30, telah menjalinkan ikatan peribadi yang kukuh dengan Presiden PAS Abdul Hadi Awang, seorang yang pernah menganggap ahli2 UMNO sebagai kafir. Kini mereka kerap dan sering bercakap tentang mempromosikan agenda Islam di Malaysia.

Walaupun Najib tidak dapat membentang rang undang2 kontroversi RUU355 untuk meningkatkan hukuman Syariah, Hadi sangat menghargai jasa Najib kerana telah melakukan perkara yang terbaik dengan memberikan PAS peluang membentangkan rang undang2 itu, kemundian 
menangguhkan pengundiannya yang sudah pasti akan ditolak oleh Dewan Parlimen tersebut.

PAS dan UMNO berusaha untuk menarik undi Melayu. Hadi tidak lagi melihat Najib sebagai seorang musuh politik. Dia melihat Najib,sebagai seseorang wira yang akan dapat mengekalkan kuasa orang2 Melayu dan mempertahankan Islam, dan akan menjalinkan hubungan mesra yang juga menguntungkan PAS. Hadi juga berkongsi dengan Najib membencikan DAP,Dr Mahathir Mohamad dan Amanah.

1MDB boleh menjadi isu besar di kawasan bandar di Malaysia tetapi ia tidak mendapat sambutan di muktamar PAS. Azmin Ali,Dr Mahathir Mohamad dan DAP telah dianggap sebagai musuh ketat pada kongres tahunan ini.

Najib? Dia tidak lagi tersenarai dalam senarai 'hit list' sesiapa pun yang ditemui di muktamar PAS itu. Aneh,bagaimana masa boleh berubah?



Abdul Hadi Awang sangat berkuasa

Ini adalah parti Hadi Awang. Dia begitu kuat dalam PAS hari ini walaupun beberapa veteran parti tahu bahawa strategi 'bertanding cara sendirian' dalam PRU-14 boleh menyebabkan parti Islam itu dibelasah teruk di Malaysia Barat dan kemungkinan kehilangan permata mahkotanya  - Kelantan - dalam proses ini,veteran2 ini tetap dengan pendirian mereka,bersama2 Tuang Presideng.

Anaknya adalah Ketua Pemuda yang baru dan orang2  konservatif parti yang kuat kini memegang semua jawatan penting dalam PAS.

Walaupun sisa daripada golongan progresif kekal dalam PAS, mereka hanya tinggal sebagai sisa saja; tidak penting terletak dan terletak di bahagian bawah.

Hadi begitu berkuasa dalam PAS hari ini - begitu kuat sehingga dia mampu untuk membawa PAS ke jalan yang memungkinkan PAS kalah dalam pilihan raya ini, namun tidak siapa yang berani membuat bantahan. 



Masa 'anda untuk bercanda'

Ingin tahu bagaimana kepimpinan PAS begitu terpesong dari realiti sebenar di negara ini?

Anda hanya perlu membaca muka surat 10 ucapan Presiden PAS itu ketika perasmian kongres itu. 

Hadi bercerita tentang tsunami hijau bakal memukul Malaysia semasa PRU-14  nanti dan membayangkan rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan agama akan  menyokong PAS untuk membawa revolusi keharmonian bersama.

Nampaknya Hadi ini mesti tinggal di Malaysia yang berbeza. Sebelum PAS bergabung dengan PKR dan DAP, kehadirannya di pantai barat Semenanjung Malaysia begitu kurang. Dengar saja nama PAS sudah cukup untuk menakutkan pengundi2 bukan Islam.

Hanya apabila mereka menyertai Pakatan Rakyat dan menerima pakai agenda pembaharuan, ramai rakyat Malaysia undi calon2 PAS. Walaupun begitu, orang2 Cina dan India menumpahkan perencatan mereka terhadap PAS hanya kerana parti itu bercakap bahasa yang sealiran dengan perubahan yang Anwar Ibrahim ingin lakukan.

Apabila PAS meninggalkan Pakatan Rakyat, orang bukan Melayu meninggalkan mereka. Di pilihanraya kecil Sungai Besar, calon PAS hanya berjaya mendapat kurang daripada 5% undi bukan Melayu.

Hadi bermimpi jika dia percaya bahawa orang bukan Melayu akan menyokong tsunami hijaunya.

Percubaan Hadi untuk kaitkan ucapannya dengan ceramah tadbir urus yang baik, keadilan dan budaya politik yang lebih matang tidak akan mengubah hati nurani pengundi bukan Melayu yang rata2 kenal siapa itu Hadi Awang dan pendiriannya.

PAS hanya memperolehi undi yang besar pada tahun 2008 dan 2013 kerana mereka adalah sebahagian daripada Pakatan yang lebih besar dan ketika rakyat Malaysia begitu teruja untuk berubah.

Keangkuhan boleh berbuat demikian kepada sesiapa sahaja - ia boleh membuat anda lupa realiti sebenarnya.



Mengapa kahwin kalu pasti akan bercerai?

Adakah anda akan berkahwin dengan seorang lelaki atau wanita di mana anda tahu tidak mempunyai sedikit persamaan langsung? Jawapannya -Tidak!

Adakah anda bersedia untuk meneruskan pacaran dengan seseorang yang tidak suka ibu bapa anda; tidak berfikir langsung akan prinsip anda dan percaya bahawa dia adalah lebih baik dalam segala2 hal? Jawapannya-Tidak!

Ya, berita bahawa PAS akan bertanding dalam pilihan raya akan datang di bawah panji Gagasan Sejahtera adalah satu tamparan hebat kepada PKR dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), kedua-dua parti politik berasaskan orang Melayu dalam pembangkang.

Peluang gabungan PKR, DAP, Amanah dan PPBM menewaskan calon Barisan Nasional dalam pilihan raya akan datang nampaknya tipis jika berlaku pertandingan tiga penjuru.

Mengapa? Kerana calon2 pembangkang,termasuk PAS yang bertanding akan membatalkan satu sama lain, membuka jalan bagi calon UMNO untuk menang selesa.

Namun ada sesuatu yang lebih buruk daripada kekalahan dalam pilihan raya. Adalah lebih buruk untuk menginjak-injak prinsip anda dan menjual jiwa dan raga anda hanya untuk merasai kuasa. - (diterjemah daripada petikan asal dalam portal malaysianinsight untuk kongsi bersama - TS)

The Pakatan ship, minus the ‘men of God’
Story kat SINI dan SINI  

Image result for Trump and Malaysia's Najib
Trump Personally Invites S'pore, Philippine, Thai Leaders To White House but Not Najib...

Folks, do you all know that in eight long years Obama never invited Najib to the White House even once ? Inside people say that the morons tried very hard to get Najib invited to the White House. 

But even the lobbyist Mr White (who is black) could not help. And now Donald Trump is also not inviting Najib to the White House.

Instead Trump has personally invited Lee Hsien Loong, President Duterte from Manila and Thai PM Chan O-cha to come visit him at the White House.

So far no invitations for moron.



Thai PM also invited to White House.


Then in November, Trump is visiting the Philippines and Vietnam (for the US-ASEAN Summits.


It is possible that Trump may make stops in Singapore and Jakarta. Trump will not be coming to KL or inviting moron over to the White House.

Naughty people suggest that by November, moron's pornographic movie making step son may be issued a warrant of arrest by the DOJ over that 1MDB case.

Maybe by that time they would also have publicly identified MOI.  So Trump will not want to embarrass himself by inviting or visiting MOI. 

Then there are issues like Malaysia providing refuge for terror linked fugitives like Zakir Naik.  Or banning 12 year old kids from chess tournaments because their clothes  appeared seductive.  

In general, normal and sane people will avoid mixing with morons.- ostb


To be declared bankrupt they must be borrowing more than RM30,000 each. I dont know if this figure has been increased.

But to get to bankruptcy is a long process - that takes years. Meaning these 49,000 civil servants have not been able to resolve their financial woes. 

What about those Civil Servants who are in financial difficulty but not yet declared bankrupt? There must be another 50,000 or more of them.  And most of these people are Malays.

What about non Civil Servants who are facing bankrupcy or serious financial difficulty? There are tens of thousands of them as well.  Majority are Malay as well.

The other day some blinkered commenter said I was playing up negative economic news. I dont play up anything.  This is what is reported by the mainstream media.  This report above is by Bernama.  Not by me. 

Go and ask Bernama why they are reporting "negative news". 
Dont ask me. I am just a Blogger.

What I have been doing is that I have simply been pointing out these things - for years now. Because people are not paying attention to these things that are happening.

I even invented the phrase 'Melayu miskin dulu' which somene has abbreviatd to MMD. 

All this is NOT GOOD for the country.

And the solutions to overcome these issues are simple. Very, very simple.

Ketuanan Melayu is not a solution. The "islami-cessation" of everything (the economy, banking, education etc) are also not solutions.

More race based quotas are definitely not the solution either.

This is the result of the 'ketuanan' thieves not only stealing taxpayers money but they just do not know what to do to grow the economy. (Look where it has led the Malays - to bankruptcy !!) - ostb


Image may contain: 4 people, text

cheers.

No comments: