11 December 2016

Tahniah Harith Iskandar...

Tapi sayangnya kejuaraannya tidak dapat menandingi kelakar 
dari barisan kabinet mentri2 UMNO...kakax2.6b... 
Konfus, Zahid Hamidi diminta 
letak jawatang?...

Mana mungkin Zahid Hamidi nak buat surat edaran seperti itu! Kalau Ahmad Maslan, mungkinlah orangramai boleh percaya! 

Zahid Hamidi baru seminggu sahaja berlalu menyatakan wala’nya kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak dihadapan perwakilan parti itu dan beliau tidak akan sesekali derhaka kepada ketuanya.

Zahid Hamidi mesti kotakan kata-katanya itu walaupun perlu menitiskan darah terakhirnya untuk mempertahankan Najib, kalau tidak, tiada siapa atas muka bumi ini akan percaya lagi kepadanya.

"Wala' ertinya taat ... Kita sebagai perwakilan bukan sahaja di dewan (Pusat Dagangan Dunia Putra), di luar dewan, di kampung, wala' kita tidak berbelah bahagi, wala' kita wala' yang ikhlas," katanya di sini 

Tambahan lagi, terbukti dengan jelas, PM Najib mendapat sokongan yang tidak berbelah bahagi sewaktu PAU.

Semua yang penentangnya sudah dipinggirkan. Yang masih ada dalam Umno sekarang ini hanyalah tukang angguk dan tukang ampu.

Tidak mungkin Zahid sebodoh itu nak edar surat macam itu kepada orang-orang yang kaki angguk dan kaki ampu Najib! Saya ulangi sekali lagi, Zahid Hamidi tidak sevangang Ahmad Maslan!

Ekoran pendedahan surat yang kononnya dari Timb PM Malaysia itu, seorang pembaca menghantar komen berikut...Biar betul ni??? Terdapat 3 kemungkinan yang boleh dipertimbangkan iaitu...

 1. Surat yang dimaksudkan itu memang benar-benar dibuat oleh individu tersebut, atau
 2. Surat itu disediakan oleh pihak mereka sendiri (musuh dalam selimut) untuk memburukkan nama individu yang dimaksudkan, atau
 3. Surat itu disediakan oleh pihak lain yang bertujuan untuk melaga-lagakan kumpulan lanun berkenaan.

Jika benar wujud surat seperti diperkatakan itu waima walau tidak benar sekalipun, ia sudah pasti menimbulkan rasa curiga kepada kepala lanun kurun ini.

Setuju dengan pandangan pembaca tersebut. Belum apa-apa lagi, tersebar pula poster di bawah tu dengan kapsyen ...

Berita yang baru kami terima, Zahid Hamidi diminta letak jawatan oleh Najib



Berita dari siapa? Tidak pula dinyatakan siapa pengganti Zahid! Kah! Kah! Kah! Nampak sangat strategi pemain yang vangang lagi gelojoh! Sepatutnya tunggulah dulu riaksi orang ramai atau dari Zahid terlebih dahulu....

Ini semua permainan dalaman Umno untuk mengundang kemarahan PM Najib Razak dengan demikian TPM Zahid Hamidi akan dibuang daripada UMNO. 

Walau apa pun, Umno tetap bergolak...  



Benarkah Najib digesa letak jawatan?

Sekonyong-konyong tersibar surat yang kononnya dari Timb Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mencadangkan penggulingan Perdana Menteri, Najib Tun Razak dan beberapa nama yang sangat rapat dengan Najib.

Kalau surat tersebut adalah benar, maka pastinya akan berlaku pergolakan yang sangat parah dalam Umno ....

Antara kandungan surat yang bertarikh 9 Dis 2016 ialah :

2. Namun tidak dinafikan maruah Negara semakin tercalar dengan pelbagai skandal yg terpalit membabitkan individu tertinggi yang kita sedia maklum mengurus tadbir Negara atas kepentingan peribadi 

3. Kita sangat maklum dengan skandal-skandal yang terpalit keatas Dato’ Seri najib Razak yg mana tindakan beliau dalam ‘mencuci’ namanya semakin membawa Malaysia dari sudut sosio-ekonomi dan penyatupaduan masyarakat ke arah yang lebih menggusarkan. 

4. Malah Barisan Nasional hakikatnya semakin lemah di segenap peringkat atas tindakan beliau yang sekali gus membawa kita selaku pemimpin dan wakil rakyat ke arah kejatuhan, hakikatnya kita lemah namun dilihat kuat kerana pembangkang buat masa ini lemah, satu hakikat yg harus kita terima. 

5. Oleh itu saya mencadangkan kita wajib mengambil tindakan drastik dalam menyelamatkan Barisan Nasional agar terus menerajui Malaysia sekurangnya dengan mengembalikan undi 2/3 dalam Dewan Rakyat sebagai tanda aras kepercayaan rakyat kembali kepada kita. 

6. Tindakan yang harus diambil dalam masa terdekat ialah memberi tekanan pada Dato’ Seri Najib dari dalam di segenap peringkat parti komponen Barisan Nasional untuk mendesak beliau meletak jawatan. 

7. Sekiranya beliau masih berkeras dalam usaha mengaburi perihal skandalnya, suatu usul undi tidak percaya haruslah dilakukan pada siding parlimen akan datang. 

8. Saya juga melampirkan senarai cadangan kabinet yang lebih efisien di mana saya yakin mampu berkhidmat demi Malaysia yang lebih baik. Senarai ini jelas tidak menampilkan beberapa nama dalam memecahkan tradisi kuasa turun temurun dari legasi keluarga ke keluarga dan anak beranak, juga bagi mengelakan nepotisme dan kronisme yang membarah dalam Barisan Nasional, Bertikut adalah lampirannya.

Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan 
DATO’ SERI DR AHAMAD ZAHID HAMIDI 

Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pertahanan 
YB ENCIK KHAIRI JAMALUDDIN ABU BAKAR 

Menteri Dalam Negeri 
DATO’ SERI MOHAMED NAZRI BIN ABDUL AZIZ 

(Perlantikan yang lain-lain tu korang sila semak sendiri)

9. Maka saya meminta pihak Tan Seri / Dato Seri / Dato / Tuan/Puan mempertimbangkan cadangan saya demi Negara tercinta dan Malaysia yang lebih baik. Ingin saya berpesan di sini memetik kata-kata hadis dari junjungan besar Islam, Rasulullah SAW.

Berikut adalah antara nama-nama yang TIDAK tersenarai :

Dato’ Seri Najib Tun Razak 
Hishammuddin Hussein
Mejar Jeneral (B) Dato' Seri Jamil Khir Bin Baharom 
Dato' Seri Dr. Shahidan Bin Kassim 
Tengku Adnan Tengku Mansor 
Abdul Azeez Abdul Rahim
Shahrizat Abdul Jalil
Tan Seri Noh Omar

Perkara yang paling mengejutkan ialah perlantika TAN SRI RAZALEIGH HAMZAH sebagai Menteri Perdagangan dalam negeri dan Senator yang baru dilantik, KHAIRUL AZWAN HARUN sebagai Timb Menteri di Jabatan Perdana Menteri. - SUMBER


Is Zahid Hamidi Resigning 
To Join Bersatu? A hoax letter?

There are all sorts of rumours flying around about Zahid Hamidi.  Some say he is resigning from the gomen and joining Bersatu.  Here is an ICMA : "I dont believe this at all".

Posters like the above are flying around ...

Then yesterday 9th December 2016 I received "news" about a "letter" bearing Zahid Hamidi's signature.  Some people have also commented asking me "where" is that letter.

I have since received this "letter" via email. Here it is. It has gone viral. Three people have sent me the letter so far (in 10 minutes).

Let me qualify with an ICMA.  "I think this letter is fake. So, janganlah ambil pot pun."

Letters like these are sometimes designed to 'push up' some people's names. That is all.  Here are the three pages :




If MO1 is kicked out, they can always say this letter is not fake.

If MO1 is not kicked out, they cal always 'confirm' this letter is fake.

Whatever it is BEWARE THE WRATH OF DECEMBER !

MUA HA HA HA HA HA ! - ostb

Surat Zahid,Pembangkang Dipersalahkan Tak Pasal2- Reportlah Polis, Jangan Main Tuduh2!

PAS masih bercelaru...
Story kat SINI dan SINI  

China dok cari wilayah baru...


cheers.

No comments: