29 May 2009

PRK N41 Manik Urai dan permintaan Pengerusi SPR supaya wakil rakyat jangan mati lagi.........

Pilihanraya kecil DUN Manek Urai, Kelantan ditetapkan pada 14 Julai ini, sementara penamaan calonnya jatuh pada 6 Julai - memberikan lapan hari tempoh berkempen.

Dalam pengumumannya di Putrajaya, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyatakan 12,293 pemilih termasuk 25 pemilih pos dijangka membuang undi di kerusi tersebut, bawah parlimen Kuala Krai. Pilihanraya itu dipanggil akibat kekosongan susulan kematian penyandangnya Ismail Yaakub pada 22 Mei lalu.

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata daftar
pemilih yang akan digunakan termasuk daftar pemilih tambahan yang dikemaskini sehingga Jumaat lepas. Beliau menambah, penamaan calon dan penjumlahan rasmi undi diadakan di Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Yahya Petra 1, Kuala Krai.

Daftar pemilih terbabit mula dijual pada 15 Jun dan pengundi juga boleh membuat semakan menerusi laman web rasmi SPR www.spr.gov.my, selain di lima kaunter yang akan dikenal pasti.

Semakan juga boleh dibuat melalui SMS dengan menaip SPR SEMAK NO KAD PENGENALAN dan hantar kepada 15888 mulai 15 Jun ini.

Pengundi juga boleh menelefon ibu pejabat SPR di Putrajaya di talian 03-8885 6500 dan pejabat SPR Kelantan di talian 09-748 25 10.

Meanwhile, in a hope to prevent more by-elections, Abdul Aziz pleaded with political parties to field candidates of sound health. Acknowledging that accidents cannot be prevented, he however quipped: "I hope that there will be no more deaths of elected representatives."

He also revealed that the EC spends about RM400,000 for every by-election.

Siapalah dia ni nak mohon agar wakil-wakil rakyat tidak akan kojol(mati) lagi?

Gomen lantik dia untuk jadi Pengerusi SPR. Tanggungjawabnya hanyalah untuk pastikan mengadakan pilihanraya bila sampai tempohnya atau mengadakan PRK bila sesuatu kerusi itu diistiharkan kosong.

He is paid to do the job. So do it as you are asked. But dont play God please............

N12 PENANTI



CERAMAH HARI INI
Masa : 9:00 Malam

Tempat : Kubang Semang

Penceramah :

- YB Dato' Seri Anwar Ibrahim
- YB Tian Chua

- YB Dato' Mustafa Ali
- YB Nga Kok Meng



INGAT PERAK TOLAK UMNO/BN



cheers.

1 comment:

Hamba said...

Semua yg ada dalam SPR memang bodoh dan bangang! Tak lama lagi SPR akan jadi Syarikat Pengkebumian dan Rumah Mayat! Semua orang UMNO ni bodoh2 betul!