14 January 2009

Najib,"I will bring change" tapi 2 penggal UMNO mewakili KT mana ada change............

Keputusan pilihanraya kecil ini tidak akan mengubah kedudukan gomen persekutuan atau pun kerajaan negeri. Namun demikian Umno dan BN akan menanggung malu besar jika ianya kecundang di kubu yang dianggap selamat di Kuala Terengganu.

"God willing, if we are given the mandate, I promise we will make big changes in Kuala Terengganu," he said to a crowd which had gathered for breakfast at the home of Zaki Mohd Yusof, the Umno secretary for the Paloh polling district, in Sungai Kiat, Kubang Bakung, near here today. Najib said that when PAS ruled Terengganu from 1999 to 2004, not a single mosque was built but after the BN took over the state government two mosques were built in each state constituency.

Bukankah BN telah memenangi kerusi Kuala Terengganu ini selama 2 penggal berturut-turut(2004 & 2008). Selama itu apakah UMNO/BN tidak membawa kemajuan ke tempat inikah? Janganlah dok menipu pengundi-pengundi Kuala Terengganu ini Najib ooi…… sama ada menang atau kalah selepas PRK ini nanti bayang hang pun tak nampak. Sekiranya Wan Farid menang,mungkin dia juga akan hilang…….

Bila PAS menang dulu,tugas utamanya adalah untuk membersih segala taik-taik busuk yang kerajaan BN tinggalkan,termasuk untuk melangsaikan hutang piutang kerajaan Wan Mokhtar dulu. Mungkin PAS tak dapat membina surau kerana masalah kewangan,tambah-tambah lagi bila wang royalti itu disekat gomen pusat. Kalau setakat membina dua buah mesjid saja dengan kedudukan kewangan yang kukuh aku rasa malulah. Sepatutnya dengan wang royalti yang melimpa itu,kerajaan negeri BN boleh dirikan lebih daripada 2 mesjid. Bukan setakat membina mesjid,wang royalty itu juga boleh digunapakai untuk membantu rakyat-rakyat miskin,tetapi bagi kerajaan negeri BN mengadakan pesta Piala Monsun itu adalah lebih penting daripada membantu rakyat serta melengkapi infrastrukturnya……

“Pilihanraya kecil ini bukan referendum untuk saya atau PM Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi atau Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said,” demikian kata Najib semasa memberi ucapan dalam ceramah-ceramah BN. Ong Tee Keat pula berkata bahawa keputusan PRK Kuala Terengganu tidak boleh digunakan untuk mengukur popularity MCA. Kita tahu bulan Mac ini Najib akan naik jadi PM. Sekiranya Najib gagal dalam usahanya untuk mempertahankan kerusi ini untuk UMNO sudah tentu kredibilitinya sebagai pemimpin UMNO akan tercalar.

Kemunculan megejut Pat Lah di Kuala Terengganu di awal-awal kempen itu sedang berjalan rancak adalah satu pertanda bahawa hari-hari akhir regime UMNO/BN ini sudah terbayang. Para penganalisis setakat ini menunjukkan BN dan Pas mempunyai peluang yang sama walau pun tinjauan di kalangan pengundi Cina yang mewakili hampir 11% jumlah pengundinya mendapati kemungkinan mereka beralih kepada Pas.

Kemenangan calon Pas Mohd Abdul Wahid Endut,akan memberi suntikan semangat baru untuk kepimpinan Pakatan Rakyat, terutamanya dalam mengembalikan keyakinan pengundi terhadap gabungan ini. Jika UMNO/BN pula menang ia akan dicanangkan melalui media arus perdana yang dikawal gomen sebagai petanda bahawa UMNO/BN sudah kembali relevan di kalangan rakyat.

Yang terbaru UMNO mula melawan gelombang kemaraan PAS dengan melaungan slogan “Pas Kluk Klek”(flip-flop). Tapi bukankah UMNO,Najib dan Pat Lah itu sendiri sememangnya kluk-klek dari awal-awal lagi?

Bagi pengundi-pengundi Kuala Terengganu,buatlah pilihan yang bijak. Marilah kita bersama memperkukuhkan barisan pembangkang dengan menghantar Sdr. Mohd.Abdul Wahid Endut(PAS) ke Parlimen dan benam calon UMNO di Laut China Selatan..........


cheers.

5 comments:

Anonymous said...

The only change Najib can promise is how much of the royalty money will be in his pocket after 17/1/09.

Anonymous said...

And if Karpal keep harping against hudud as pe today, Najib can win.

Anonymous said...

Probably Karpal said something else but Bernama & the gov. media highlighted it as if PR is about to dissovled!

Anonymous said...

This Najib is full of bullshit !! UMNO has govern in Terengganu for the past 50 years, see what level of progress they bring to the people of Terengganu !! Malaysians deserve better than that of UMNO/BN. Let us vote for PAS/PR !!

KSA

Anonymous said...

Idris Jusoh sangat bangga yang kedudukan kemisikinan tegar Terengganu berubah daripada tempat ke-2 ke tempat ke-4. Pantatttt...

Duit royalti yang berbilion2 untuk rakyat jelata dia songlap kat mana? Pooorah cakap saja besar!!!!

Kita nyakan UMNO kali ini dan pilih PAS pulok!