22 February 2017

Eksekutif wanita mati ditembak di Penang...

Image may contain: car and outdoor

Seorang pemandu wanita berusia 49 tahun ditembak mati di Bayan Lepas, hari ini. 

Dalam kejadian 5.45 petang, mangsa seorang eksekutif di sebuah syarikat logistik sedang memandu di sepanjang Jalan Pekaka 1 ke Jalan Bukit Gambir apabila 2 lelaki bermotosikal mendekati bahagian bahagian pemandu kereta BMW yang dibawanya dan melepaskan 10 das tembakan. 

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang SAC Zainol Samah berkata, wanita itu kemudian merempuh bahagian belakang sebuah Land Rover yang dipandu seorang lelaki berusia 30-an. 

Rempuhan itu menyebabkan pacuan 4 roda itu bergerak beberapa meter sehingga menghampiri Lintang Pekaka 9.

Dalam rakaman video yang berjaya dirakam pengguna jalan raya lain, roda belakang dilihat berputar laju, menunjukkan kemungkinan wanita itu masih menekan pedal minyak walaupun keretanya sudah berhenti. 

Zainol berkata mangsa ditembah sebanyak 6 das di dada dan seluruh tubuhnya, manakala 4 tembakan lain tidak mengena. 

“Dia tidak terlibat dalam aktiviti geng jenayah seperti dikhabarkan. 

“Kami akan menjalankan siasatan dan mendedahkan penemuan kepada semua, sila bersabar. 

“Nama … saya tak boleh sebut…hormat pada orang yang mati,” kata Zainol kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian. – fmt

‘Pengundi hantu’ bersepah di DUN Nilai, mungkinkah MCA terlibat?

Apa yang mungkin terlintas di fikiran anda apabila sebuah rumah kosong dan uzur rupa-rupanya menempatkan 14 nama pengundi dengan alamat tersebut.

Apa pula pandangan anda jika rumah ibu bapa anda sendiri rupa-rupanya menjadi alamat kepada sembilan orang yang tidak dikenali?

Mungkin anda juga akan terperanjat jika semak samun belakang rumah anda menjadi alamat kepada 15 orang yang tidak pernah anda ketahui?

Apapun, itulah yang berlaku di Dewan Undangan Negeri Nilai, di mana sebanyak lebih 787 nama meragukan telah dikenalpasti melalui pendaftaran alamat pengundi mereka.

Ahli Dewan Undangan Negeri Nilai, Arul Kumar Jambunathan berkata, nama-nama meragukan ini telah dikenalpasti didaftarkan pada bulan Oktober, November dan Disember 2016 yang dibuat menggunakan alamat yang tidak diduduki oleh mereka.

“Pihak saya telah pun membuat bantahan terhadap nama-nama meragukan ini di Pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Seremban dua hari lalu,” katanya kepada Roketkini.

Apa yang menimbulkan tanda tanya kata Arul ialah terdapat sekitar tujuh dan lapan premis yang didaftarkan nama-nama meragukan adalah premis pemimpin MCA.



Tambah meragukan apabila terdapat 10 hingga 15 orang yang didaftarkan di premis pemimpin MCA itu terdiri dari nama-nama Melayu dan India.

“Saya cabar pemimpin MCA di DUN Nilai ini supaya buat laporan polis dan bantahan kepada SPR kerana alamat mereka telah digunakan.

“Jadi, ini telah datangkan persoalan adakah MCA terlibat dalam kerja kotor ini? You tak buat (bantahan), orang boleh syak,” kata Setiausaha Organisasi DAP Negeri Sembilan itu..

Namun, dedah beliau, sehingga hari terakhir untuk membuat bantahan kepada SPR semalam, tidak ada seorang pun pemimpin MCA yang hadir untuk membuat bantahan.

“Seolah-olah mereka (pemimpin MCA) setuju orang lain menggunakan alamat mereka untuk daftar diri sebagai pengundi.

“Tindakan berdiam diri tanpa membuat bantahan oleh pemimpin MCA menunjukkan seolah-olah MCA yang membuat pendaftaran ‘Pengundi Hantu’ ini?” soalnya lagi.

Menurut Arul, sebelum ini pihaknya pernah membuat bantahan terhadap 20 nama pengundi meragukan pada suku ketiga tahun 2016 dan bantahan itu berjaya apabila pihak yang dibantah gagal membuktikan mereka duduk di alamat yang didaftarkan.

Dalam pendedahannya baru-baru ini di Kampung Baru Nilai, terdapat lot tanah kosong turut menjadi ‘mangsa’ pendaftaran nama pengundi meragukan.

Malah di kampung yang sama, terdapat empat buah rumah kosong turut dikenalpasti memiliki pendaftaran bagi 26 nama pengundi.

Setakat ini, sebanyak 787 ‘pengundi hantu’ telah dikenalpasti di DUN Nilai manakala keseluruhan Parlimen Seremban pula mencatatkan jumlah 1,047 nama meragukan. –Roketkini.com

PAS' Act 355 rally a big flop?...

The recent PAS rally in support of the private member’s bill tabled by PAS president Abdul Hadi Awang, to amend the Syariah Courts (Criminal Jurisdiction) Act 1965 turned out to be a damp squib - or in simple English - a big flop!

It was a flop in several ways. Firstly, although PAS had targeted a crowd of 300,000 to show the country that the Malay electorate was behind the controversial amendment, police and analysts estimated the crowd at only 20,000.

The turnout - so much smaller than even Bersih - or Hindraf-organised past rallies - not only shows that this issue does not resonate with the Malay public. It also shows that the reputed grassroots support for PAS has been overrated.

Although in the past we have seen the organisational ability of PAS in drawing the Malay Muslim crowd to rally alongside non-Muslims in Bersih and Pakatan rallies, this time round the Malay public stayed away.

If the thinking in PAS ulama leaders led by Hadi is that his proposed amendments would serve as its main political strategy in order to attract greater support, it is clear that grassroots supporters do not want to give wider powers to the syariah court and to be made use of by Hadi in his ambition to push for an Islamic state in Malaysia.

Which Malay in his right mind wants to see an increase in maximum punishment for syariah offences to 30 years’ jail, fine of up to RM100,000 and up to 100 strokes of the cane for offences?

Which rational Malaysian wants to see the introduction of a two-tier legal system, in which Muslims will be discriminated against as proposed by Hadi and his men, and which could also result in hudud being a reality in our multiracial Malaysia?

I am sure that many, if not most Malays, will agree with lawyer activist Siti Kasim (photo), who has pointed out that PAS’ statement that the syariah laws are God’s law is incorrect. Siti has noted:

“As a Malay, I am the most oppressed. We are told what to wear, what to drink, what to eat and even how to think. Every aspect of our life, we are told what to do.

“If it’s truly God’s law, I will not go against it. But I know for sure that this is not God’s law, this is Hadi’s law.”

The rally's poor attendance was not only a big slap in the face for Hadi. It was also a similar slap in the face for Prime Minister Najib Abdul Razak and Umno.

The Malay public is well aware that Najib has been playing footsie with Hadi on Islamic issues as a quid pro quo for Hadi keeping quiet on the 1MDB, donation into the Prime Minister's account and other scandals which have caused Najib and Umno to lose popular support.

During the rally, Minister in the PM's Department Jamil Khir Baharom said he attended the PAS rally after getting the green light from Najib. Besides Jamil, his deputy, Asyraf Wajdi Dusuki, was also there in a show of strength by the present leadership of Umno to show off its new found solidarity with PAS.


Image result for ahli umno tak setuju gabung dengan pas

Growing disillusionment of Umno members

But the ordinary Umno members, despite given the go ahead to attend the rally refused to do so. This accounts for the small crowd in what was in effect a combined PAS-Umno rally. To me this shows the growing disillusionment of Umno members with Najib's and Hadi's marriage of convenience.

Umno members must have known that they were being made use of. Thus, despite the presence of two senior Umno ministers at the rally, they preferred to stay at home!

If the Act 355 rally was a flop for PAS and Umno, the opposition should take heart and feel encouraged. Amanah leaders, especially, should be comforted that the Muslim support for Act 355 has been overrated.

They should now go into the kampung with a campaign that shows that Hadi has little moral or religious standing or integrity because of his silence on Felda scandals, corruption, the goods and services tax (GST) and the many other issues that affect the Malay rural masses.

I hope Amanah, PKR and Bersatu leaders can analyse the Act 355 rally in the way that I have done here and activate a plan to leverage on it since the election date is drawing closer.

The opposition can also benefit from the fact that there is now confusion in the Barisan Nasional parties as to whether Najib and Umno are playing out the other BN parties on Hadi's bill.

This is because, prior to the rally, MCA secretary-general Ong Ka Chuan had said Jamil’s attendance was not sanctioned by the government or BN. All the other BN parties have also repeatedly said that they will vote against Hadi’s bill and strongly signalled their opposition to it.

So what was PM Najib doing when he sent his Malay ministers in charge of religious affairs to the rally? What he was doing was hitting the other BN parties below the belt. Najib should have said “No”.

After all it was a PAS-sponsored rally and one which will open the floodgates to a greater role in society for the religious elite, who presumably will have little mercy when those responsible for 1MDB and similar crimes against the nation are brought before them.

In the coming general election, the opposition must focus their attack on Umno under Najib and PAS under Hadi. These two leaders must be exposed and rejected for their political opportunism and hypocrisy as well as their major shortcomings - one is the king of financial chicanery and the other, the king of religious trickery.- Koon Yew Yin,mk

Response to appointment of new Auditor General's. 
How to investigate Najib when husband got letter like this?



Even DOJ says MO1 is a 'public official'... 
Story kat SINI dan SINI   

No automatic alt text available.

Image may contain: plant and food
Dulu lepas makan  boleh termenong...
Kini sebelum beli dah dok termenong...

Buku2 Melayu zaman dulu. Waktu tu Melayu masih tak faham lagi cam mana 
nak jadi "holier than thou" nak kafirkan orang dan humban orang masuk neraka...

‘Absent Without Leave’ will be made available to local viewers on the Internet for free. ― Picture via Facebook/Absent Without Leave

cheers.

21 February 2017

Pyongyang kepada Putrajaya - Kami tak percaya hangpa...

Photo published for We cannot trust Malaysian investigation, says North Korea
Korea Utara bidas Malaysia

Pyongyang hari ini membidas pihak berkuasa Malaysia yang membuat pendirian bercanggah berhubung penyiasatan pembunuhan kematian abang pemimpin Korea Utara, berkata ia tidak mempercayai siasatan polis Malaysia.

Duta Korea Utara, Kang Chol menjelaskan, pihaknya kesal apabila tidak dimaklumkan tentang siasatan dilakukan polis terhadap rakyatnya.

“Sudah 7 hari sejak kejadian berlaku, tetapi tidak ada bukti kukuh sebab kematian dan pada masa ini, kami tidak mempercayai siasatan dijalankan polis walaupun keputusan bedah siasat akan diketahui.

“Sebaliknya, ia hanya menambahkan lagi rasa ragu-ragu kami kemungkinan ada pihak lain yang terlibat di sebalik siasatan ini,” katanya dalam satu sidang media, di Kedutaan Korea Utara, di Jalan Batai, hari ini.

Sebelum ini, Wisma Putra bertindak memanggil Kang ekoran kenyataannya yang mendakwa Putrajaya “menyembunyikan sesuatu” serta “berpakat dan bersekongkol dengan pihak luar”.

Kementerian Luar berkata, tuduhan Kang sebagai tidak berasas dan sekaligus mencemarkan reputasi negara ini.

Malaysia sebaliknya, memberi jaminan akan menjalankan siasatan secara telus ke atas kematian Kim Jong Nam dan memaklumkan perkembangan siasatan itu kepada Kedutaan Korea Utara.

Sewaktu sidang media dijalankan, Kang dilihat tidak menggelarkan abang pemimpin Korea Utara, Kim Jong Un itu sebagai Jong Nam sebaliknya memanggilnya sebagai Kim Chol. 

Bagi menyelesaikan perkara itu, Korea Utara mencadangkan pihaknya diberikan peluang terlibat dalam siasatan dilakukan polis.

“Kami mencadangkan agar siasatan bersama dilakukan agar perkara ini lebih jelas. Jika Malaysia bersetuju dengan cadangan kami, kami akan mengutuskan deligasi peguam,” katanya.

Selain itu, Korea Utara juga meminta agar pihaknya diberikan peluang bertemu 2 suspek yang dipercayai terlibat dalam pembunuhan Jong Nam.

“Ada sesetengah pihak yang menyatakan 2 suspek itu diarahkan pihak lain. Kami berminat untuk mendengar sendiri daripada suspek bagi mengetahui siapakah yang mengarahkannya,” katanya.

Tambah Kang, tindakan polis menyimpan mayat Jong Nam terlalu lama juga dilihat sebagai motif politik dan dilihat seolah-olah bekerjasama dengan Korea Selatan.

“Media Korea Selatan melaporkan kematian warga Korea Utara dengan nama lain sehari selepas kejadian. Kami pula dimaklumkan polis Malaysia pada keesokan petang tentang kematian itu.

“Bagaimana mungkin Korea Selatan dapat mengeluarkan laporan tentang kematiannya dengan nama lain sebelum kami tahu?” katanya.

Kang berkata, tindakan polis yang tidak memakai seragam polis menyerbu kediaman rakyatnya dan menahan tanpa sebarang waran atau bukti jelas melanggar hak asasi manusia.

“Mereka juga menyiarkan di televisyen tentang kejadian penahanan itu. Ini dikira pelanggaran hak asasi manusia yang besar.

“Malah mereka turut mengacukan pistol ke arah ahli keluarga untuk mengugut nyawa mereka dan memukul anak lelakinya di rumah. Ini pelanggaran hak asasi manusia yang hanya dilihat di dalam filem geng Amerika Syarikat,” katanya.

Isnin lalu, Jong Nam yang dijadualkan berlepas ke Macau pada jam 9 pagi itu, didatangi 2 wanita yang menyembur sejenis cecair dan menyerkup mukanya dengan sehelai kain di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (klia2). 

Abang sebapa kepada pemimpin Korea Utara itu meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital selepas meminta bantuan di kaunter khidmat pelanggan klia2. - fmt

We don’t trust you, North Korea slams Malaysia

Image result for Kim Jong Nam assassination full and clear



M'sian cops threatened suspect's family 
at gunpoint, beat his son...

This afternoon, North Korean ambassador Kang Chol accused Malaysian police of threatening the family of a North Korean citizen, and beating up the latter's son when they raided his condominium in Kuala Lumpur.

During a press conference at the embassy in Kuala Lumpur, the envoy read out a five-page statement.

"Last Friday night, Malaysian plainclothes police raided the condominium of our citizen here in Kuala Lumpur and forcibly arrested him without any warrant or evidence and made it public that they arrested the mastermind before any form of inquiry began.

"They also aired on TV the scene that (the) said person was arrested in fetters. This is a grave human rights abuse.

"They even pointed guns at his family members to threaten their lives and beat his teenage son in the face. This is the human rights abuse that can be seen only in US gang films," he said.

The hard-hitting statement comes in the wake of Wisma Putra disclosing that Kang Chol would be summoned to explain his remarks that appeared to insinuate that the Malaysian government had something to conceal.

The 15-minutes press conference was called by Kang this evening to level allegations of Malaysia's unjust behaviour against North Korea following police investigation on the death of Jong-nam.



'Political plot'

Commenting on this, Kang said Malaysia's request for a DNA sample from the next-of-kin before releasing Jong-nam's body was "preposterous".

"Where can we find out the precedent that the body of the deceased with clear citizenship is released after the DNA sample is provided ?" he said.

"It is normal to test the DNA to identify the identification and the next-of-kin of the deceased that the body was rotted, burnt or turn into skeleton.

"As long as the citizenship is clear, his identification is confirmed by the embassy which is in charge of his consular rights and moreover he is diplomatic passport holder, such request could be regarded as political plot behind the incident," he said.- mk


Image may contain: 1 person

Image may contain: 5 people, people smiling
Ulama PAS hadiahkan isteri kereta Audi Q7?

Tular di media sosial sejak malam tadi pengakuan difahamkan isteri muda kepada Ketua Penerangan Dewan Ulamak Pas Pusat, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali at-Takiri menerima hadiah kereta Audi Q7.

Menggunakan nama, "Datin Norhayati Abd Malek" pada akaun Facebook, usahawan barangan kosmetik terbabit memberitahu pemberian suaminya itu dapat diguna untuk "merayap" ke rumah beberapa rakannya di sekitar Kuala Lumpur.

"Kti (Kak Norhayati) dapat hadiah kereta dari En Somi (suami)" diikuti simbol wajah dengan mata lambang hati sebelum menyambung, "Audi Q7... bolehlah merayap rumah Zuraidah Yusof, Asikin Tajul, Saemah Mamat yang duduk area KL," seperti dipetik dari akaun Facebook beliau.

Walau bagaimanapun, semakan Malaysia Dateline pagi ini mendapati 'posting' tersebut yang turut melampirkan foto kereta berharga kira-kira RM600,000 itu telah dipadam manakala status Norhayati yang dimuat naik awal pagi tadi memberitahu dirinya sedang bersedih.

"Waktu sedih macam ni tiba-tiba teringat kat Kekanda Yang Teramat Mulia Tunku Soraya yang selalu bagi kekuatan kat kti," luahnya.

Sementara itu, bukti Norhayati isteri kepada Khairuddin dapat dikenalpasti apabila wanita berkenaan pada 15 Februari lalu memuat naik gambar pemimpin Pas yang memusuhi Amanah dan DAP itu berkemeja-T jalur merah jambu dan berkaca mata sedang bersiar-siar di kawasan berpasir bersama kanak-kanak dipercayai anaknya.



"Balik ganu (Terengganu) bila kita panggil depa (mereka) 'dik bagi akk (akak) air kelapa, depa tengok je muka kti lama-lama.. .

"Tak, saya memang kakak dari adik, saya isteri YB Kuala Nerus.. Terpaksalah berjela-jela dok terang kat depa bila depa beliakkan mata tengok kti," ujarnya yang difahamkan berasal dari Kedah mengikut profil beliau di Facebook.

Tindakan Norhayati mengumumkan hadiah yang diterima daripada Ahli Parlimen Kuala Nerus di Terengganu itu dianggap ramai netizen sebagai melampau memandangkan statusnya sebagai isteri kepada pemimpin yang kononnya parti Islam.

Namun, ada juga yang dipercayai penyokong Pas menganggap tidak perlu berdengki dengan rezeki orang lain kerana Norhayati adalah seorang ahli perniagaan sebelum dibidas netizen bahawa Audi Q7 itu bukan dibelinya sendiri sebaliknya jelas dihadiahkan suaminya yang merupakan seorang wakil rakyat.

Kecenderungan menayangkan kereta mewah di Facebook itu mengulang perangai sama beberapa pemimpin Pas sebelum ini antaranya Ketua Dewan Ulamak Pas Pahang, Ustaz Mokhtar Senik.

Mokhtar yang mutakhir ini kerap dilihat tampil di khalayak dengan jari kanan bertutup kain seperti pada Himpunan RUU 355 lepas turut memuat naik dua foto kereta mewah yang digelarnya 'kuda-kuda hitam' di Facebook, 14 Januari lalu.

Namun, itu bukan kali pertama dia yang pernah tiga tahun ditahan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana terbabit dengan kumpulan Al-Maunah berbuat demikian kerana pada 17 Disember 2015 Mokhtar dikesan memuat naik gambar kereta Mercedes miliknya di media sosial tersebut.rakyat marhaen

"Kalau kau rasa UMNO terok terhadap Islam dan Melayu, bayangkan sekiranya DAP berkuasa"...

My earliest recollection of DAP was the Red Rocket. That was what I know of the DAP in my early teens. I did not know who was leading the DAP, I did not know who were members of the DAP, no idea what their political ideologies were....not a brass farthing. Apart from that Red Rocket I had this idea that the DAP was a communist party...a Chinese party. 

A political party up to no good and wanting to take away from the Malays what little the Malays then had. Where that idea originated I am unsure. Certainly it did not come from my late father because we never discussed politics in our time together. It must have come from my peers with whom I might have, from to time, discussed these things. 

Today I know much more about the DAP. For a start I spent 2009 or thereabouts writing articles for Lim Kit Siang Blog. In that time I read also what Kit Siang posted in his own blog and the many comments by others who read what he posted. When you do this on a regular basis you get a sense and a feel of what DAP and Lim Kit Siang stood for. Overwhelmingly I felt that DAP was making a concerted effort to make itself into a political entity for all Malaysians. 

I have no problems with DAP....but many Malays do. For them the DAP is a clear and present danger to all Malays and to Islam and if asked they will have their reasons for thinking so. There are enough of these anti DAP Malays out there not only for DAP to worry about but also for all right thinking Malaysians to worry about because nothing will cause the fragmentation of our Malaysian society quite like the ignorance of those who think themselves so right in mistakenly accusing the DAP of being a threat to the Malays and to Islam.  

"Soalan aku , dalam bahasa mudah, macam mana kau semacam (secara langsung atau tidak langsung) sokong dap yang terang-terang tidak mesra Islam dan Melayu?! Kalau kau rasa umno terok terhadap Islam dan Melayu, bayangkan sekiranya dap berkuasa." 
      
Why would someone, who I thought could think for himself, believe that if DAP ever came into government, the Malays and Islam would suffer? Why? What did he think DAP would do to Islam and to the Malays if the DAP ever won government? Banish Islam to the ends of the earth and have the Malays discriminated against in all things Malaysians? 

And yet even as I despair, there are others who think differently This came to me just a few minutes ago: 

"I followed UMNO's reign in Penang for all those years. In the beginning, UMNO can rule Penang alone! It had majority by itself. Don't need MCA or MIC. But slowly, both orang Melayu and China gave up on UMNO. Melayu left and Chinese also left MCA. Gerakan got the support for a while but now, both Melayu and China support DAP."

So maybe all is not lost. 

But while we celebrate diversity let us also hope that there will be enough of us around to do what is the right for our nation and for our people. While I am a Malay and you, my reader, may not be one, let us measure each other by our ability to treat others as we would like others to treat us. And in this I know that the DAP will not fail us. By any criteria you would care to measure it, umno already has. - Hussein A.Hamid,steadyaku47  

Egyptian president Abdel Fattah al-Sisi
Egypt still in trouble 3 1/2 years after Al-Sisi,
Malays in trouble after 47 years NEP...

Egypt's President Abdel Fattah al-Sisi has now been in power for three and a half years. In consolidating his rule, Sisi has based his claim to legitimacy on a formula familiar to authoritarian regimes: wrapping oneself in the flag of patriotism, along with promises for economic betterment and stability for the population in return for its acquiescence to a de-politicization of society. Also in use is harsh repression of political opposition, severe checks on independent civil society organizations, including the media, and restrictions on judicial independence.

Until recently, this formula appeared to be working. In addition, the need to cope with an ongoing violent jihadist insurgency in Sinai and accompanying terrorist attacks further confirmed public support for Sisi. His recent high-profile attendance at the Coptic Christmas celebrations, just two weeks after a horrific jihadist bombing in an adjacent church, was a strong statement of support for the beleaguered Copt minority. Continue Reading...

Image result for egypt

Ostb : What is happening is that Egyptian society is facing a situation where their car has run out of fuel, they have got out of their cars, they are standing by the roadside and they do not know what to do. 

This will soon happen in Malaysia. It has to happen in Malaysia. 


The main difference is that in Egypt it affects everyone equally, especially the poor.


In Malaysia it will affect the Malays and some other Muslims more than the non Muslims.


Look at the highlights in yellow. Isnt this what has happened here already?


Now look at the highlights in red above. Former KSU of the Finance Ministry Tan Sri Sheriff Kassim recently wrote an open letter to the prime minister saying that the govt should trim the civil service now before they run out of money to pay salaries for our 1.6 million civil servants.


That is what the IMF has imposed upon Egypt.  Meaning yes their Civil Service is bloated and they must cut it down.


Isnt the Malaysian Civil Service also bloated?


Ok here is the soalan cepu mas. How many per cent of the Malaysian Civil Service is non Malay (Chinese, Indian etc)?  5%?   


Meaning the majority of Civil Servants are Malays. If the gomen is forced to cut the Civil Service (and they will have to, they have little choice) then what will those mostly Malay Civil Servants do? 


Can they all become Uber drivers? Can they all sell nasi lemak? Not likely. 


The vast majority of Chinese are already independent of subsidies and independent of the gomen. They will continue surviving - although they too will suffer a slowdown.  


The CIA World Fact Book says about Malaysia :


Population:  30,949,962 (July 2016 est.)

Ethnic groups:  Malay 50.1%, Chinese 22.6%, indigenous 11.8%, Indian 6.7%, other 0.7%, non-citizens 8.2% (2010 est.)

Going by these numbers, about half the population will run out of fuel. They will not know what else to do. 


The other half will know what to do. They may not run out of fuel yet. 


This is not good. But there are extremely easy solutions. 


Much better than simply firing the Civil Servants. - ostb

Rafizi kongsi emel rintihan bapa pelajar UniKL

Image may contain: 3 people, text
Image may contain: text

Ni bukan perempuan,bukan wanita...tapi ini lelaki...
Tangkap satu *LELAKI* yang merupai perempuan di Surau Sunway Carnivall,Seberang Jaya.Menyamar nak sembahyang tapi mencuri handbag orang. Ada banyak kes2 yang lama cam ni. Minta Anda Berhati2...

cheers.

20 February 2017

Semuanya salah Kit Siang...



Semua isu-isu yang timbul sejak Dato' Seri Najib menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tidak melibatkan Lim Kit Siang. 

Apakah isu-isu tersebut? 

1. Lim Kit Siang tidak mencadang atau menyokong pengenalan GST yang membebankan rakyat jelata.

2. Lim Kit Siang tidak mencadang atau menyokong keputusan menghapuskan subsidi sehingga naik harga barang dan toll.

3. Lim Kit Siang tidak mencadang atau menyokong kenaikan harga minyak petrol dan diesel.

4. Lim Kit Siang tidak pernah bersetuju untuk menggunakan wang KWAP untuk melabur dalam perniagaan atau perusahaan yang tidak menguntungkan.

5. Lim Kit Siang tidak pernah dirundingi untuk menukar surat hak-milik tanah peneroka Felda yang sangat bernilai dan tidak turun harganya dengan sijil saham yang tidak menentu harganya dan kini harga sahamnya merudum turun kerana dilanda kerugian.

6. Lim Kit Siang tidak pernah menjadi perajurit dalam angkatan tentera dan tidak tahu menahu mengenai Lembaga Tabung Angkatan Tentera; beliau tidak terlibat dalam keputusan menggunakan wang tabung LTAT untuk membiayai projek yang tidak menguntungkan. 

7. Lim Kit Siang tidak pernah pinjam duit Mara untuk berniaga atau sebagai biasiswa waktu beliau belajar; beliau juga tidak pernah merestui penyelewengan yang kini dikatakan berlaku dalam MARA.

8. Lim Kit Siang belum memeluk ugama Islam dan beliau tidak pun tahu mengenai salahguna wang Lembaga Urusan dan Tabung Haji untuk pelaburan yang merugikan. 

9. Lim Kit Siang, kerana belum memeluk ugama Islam, tidak pernah membayar zakat itulah sebabnya dia tidak tahu bahawa pejabat ugama mengadakan lawatan ke Paris sebagai salah satu acara dalam 'Kursus Pernikahan'.

10. Lim Kit Siang bukan seorang Melayu/Bumiputera dan dia tidak merasa penderitaan, dan bukan sebab kepada penderitaan, maka biasiswa anak-anak Melayu dikurangkan jumlahnya oleh kerajaan. 



11. Bukan Lim Kit Siang yang menamatkan khidmat Peguam Negara.

12. Bukan Lim Kit Siang yang menukar pegawai MACC kerana menyelidiki kes yang melibatkannya.

13. Bukan Lim Kit Siang yang mencadangkan dikenakan label OSA atas semua hasil penyelidikan atas sebarang salahlaku dalam apa jua syarikat, badan dan agensi kerajaan.

14. Bukan Lim Kit Siang yang menghalang Bank Negara Malaysia dari mengambil tindakan atas penyelewengan dalam institusi kewangan  dalam dan luar negara.

15. Bukan Lim Kit Siang yang mencadang untuk membeli kapal selam Scorpine; dan bukan dia yang suruh Sirul dan rakannya untuk membunuh Altantuya. Baca seterusnya...

A debate has started over whether Lim Kit Siang (left) or Dr Mahathir is the de facto Opposition leader.
Kit Siang boleh jadi PM kalau...
Story kat SINI dan SINI    

Yang Mana Satu....

Tahniah, dapat mobilisasi ramai orang- berduyun2 lah katakan. Dengan sokongan penuh pimpinan UMNO, Polis, Pekida. Dengar ramai juga bekas2 artis (kategori dah tobat yang pakai topi, jubah dan kopiah). Bagus2. 

Tetapi apakah ini bermakna permainan politik dah selesai? Tidak! Apakah dalam sidang Parlimen yang terdekat ini, BN bersetuju untuk sokong dan sanggup luluskan RUU355? 

MP-MP dari Sabah & Sarawak setuju ke? Saya tak sabar nak saksikan sejauh mana tarik isu RUU355 ni. 

Sampai lupa sapa musuh negara.. setakat nak kata musuh negara ialah DAP- itu ayat basi. 



Secara realiti yang ada kuasa untuk sokong dan luluskan adalah UMNO. So mari-mari jangan tak mari, bawa popcorn- sidang parlimen akan mula Mac 6 ni. 

Presiden PAS kena hadir lah. Jangan hilangkan diri pulak. Najib pun jangan sibuk ke Shanghai, pergi jumpa Jho Low pulak ya. 

Geleng-geleng, angguk-angguk. 

Semoga rakyat Malaysia yang Muslim tidak jadi mangsa agamawan palsu.- Latheefa Koya

Depa terlupa pula nak bakaq bendera MCA,Gerakan,MIC...



Sejauh Mana Anda Memahami Hudud




I have argued time and again that the greatest threat to the Muslim world is not the West, but rather, corruption and incompetence in administration in the Muslim countries themselves.

To this argument there were a number of crucial pieces of evidence. First of all, there is a clear inverse correlation between corruption and economic development not just in the Middle East, but globally. 

Secondly, Muslim countries are among the most corrupt countries in the world, and this maps well to the problems we know well from the region.

In this sense, the abundance of natural resources has served to mask much of the problem, as per capita wealth in the region comes out as much higher than it would have been for a given level of corruption, and that distorts the perception of societal problems in these countries.

For another, that abundance of wealth can be used to buy off the acquiescence of the population to an otherwise questionable regime, as is the case with the benefits that these states lavish upon their population, or alternatively, can be used to fund extensive repressive police and intelligence apparatuses to keep the population in check, as was the case in Saddam-era Iraq. Continue Reading...

Ostb : Malaysia and all the other Islamic countries have been  betrayed by its people, either the majority voters (as in Turkey and Malaysia) or a sufficient minority that wields influence and power (like the oligarchs and their sycophantic religious clergy aka butt kissers).

Both these groups have supported and continue to support the corrupt and the tyrants as their leaders. Why is that so?


The short answer is they are extremely short sighted. The shorter answer is that they are less intelligent. They are less intelligent because they are not properly educated.


Whether at home under the care of their mothers (when they were young), under the care of their families and societies, under the guidance of  the religious teachers or  under the tutelage of their education systems,   they have not imbibed real values that are relevant to human life.


Instead they are brought up, moulded, guided and taught to become human failures. There is not an Islamic country in the world that can be declared equal to or as successful as even a mid-level Western country. 


The problem becomes worse for the Muslim countries because minus some forceful hand to overlook their affairs (colonialism, a cruel dictator,  a benevolent dictator, an authoritarian system etc) their natural state is to regress, to become dysfunctional, quarrelsome and finally to kill each other. In other words, when left alone to their own ends, they all become quite insane.


This contrasts sharply with non Islamic countries around the world who have a much better record of being able to organise themselves and improve their quality of life. 


Many have gone through wars, corrupt regimes, kleptocrats, cruel dictators etc. But once their wars are over or their tyrants have been overthrown, they can get along with organising their affairs and move forward. Hence we see the stars shining brightly or beginning to shine brightly over Korea, Taiwan, Japan, Vietnam, Sri Lanka, even the Philippines, of course China and many rising nations in South America and Africa. 


If left to themselves, minus the corrupt and the dictators, the natural state of these countries is to advance very quickly.

  
The single largest positive factor that I perceive is that in all these advanced and advancing countries, religion is kept out of politics and out of government. Or in the case of the Philippines religion is beginning to be kept out of government and politics.   They are not paranoid about their religion.     

The second point is that in these countries, their society does not pry into the private affairs of its citizens to expose and embarrass each other over what they term 'criminal sins'.  In Islamic countries, the society itself (mothers, fathers, siblings, relatives, neighbors, the village, the town) constantly watch and pass judgement on each other over alleged breach of religious rules and cultural taboos.


Making things worse is religion that is very short of evidence to prove its beliefs. Hence religion becomes not uniform - meaning there is no one version. At best it is a sectarian imagination.  


And because the mothers, fathers, siblings, aunts, uncles, relatives, neighbours and their society at large are the conduits of this rather backward behaviour, it is a natural extension that their politics, their governments, their police, their enforcement authorities ALL reflect the wishes and the beliefs of the society.


Hence they are doomed. 


There are many Rule No 1s to making themselves stupid. One of the Rule No 1s is 'do not question your religious teachers, do not ridicule (aka question) the religious teachers, do not question your religion, do not ridicule (aka question) your religion'.  Hence the 'anti-blasphemy' laws, the crime of of 'insulting Islam', the 'apostasy laws' etc. It is a mark of an uneducated society, despite its universities and universal 'education'.


If you spent seven years studying at a school for bomohs (shamanism), it does not make you educated at all. That is what some of these religious outfits are. 


Would you like some evidence? 


Does a Hysteria Kit represent an educated society? 

Does a "We provide prayer answering services" sound like it comes from an educated society? 
Does 'Kismis Tawaf' indicate that they have any brains at all?  

I am afraid not. 


Along come the smart beggars like Super Moron, Bawang and Tin Sadin who can see that the people are indeed not 'educated'. 


They can read that the people prefer 'black magic' instead of science.

Or in other words, that the people prefer the irrational instead of the rational. 
They can read that the people are swayed by promises of the non-existent instead of a higher quality of life and standard of living here today.

So they take the people for a ride.


Then they go one step further. They must keep the people stupid.


So give them more overdoses of the supernatural, of blackmagic, of the illogical (kita tidak boleh gunakan akal dalam semua perkara) and of incoherent religion. 


And then to keep them in line make laws to frighten them and to keep them from asking too many questions.


Jail them for 30 years, fine them RM100,000 and/or whip them 100 lashes.     


The betrayal is by their brains. Their brains are just stupid.- ostb

My name is Mujahidin, I am a Muslim 
and I reject Hadi’s bill...

I am a Muslim. I am far from a perfect Muslim but I believe in Allah.

Maybe many will question why I reject Abdul Hadi Awang’s proposed amendments to Act 355. If I am a Muslim, aren’t I compelled to accept shariah law?

My first response is that this is not Allah’s law. It is a man-made law. It does not state in the Quran and hadiths that punishments is paid in ringgit or any currency for that matter.

There is no summons or punishment prescribed in shariah, What is prescribed is compensation in place of Qisas (law of retaliation). So my question is where does the punishment of paying a fine come from?

From Allah? Or has Hadi become God?

In the Quran, Allah says: Allah will not burden his people with that which they have no ability to bear (Surah Albaqarah).

Who can afford to pay the RM100,000 fine which Hadi is seeking? Only the rich and if the proposed amendments are passed, where is the social justice should the fine be too heavy for the poor? And if a judge has the discretion to heavily fine a rich person and give a poor man a lighter punishment, then isn’t this prejudice which goes against Allah’s commandment?

“O ye who believe! stand out firmly for justice, as witnesses to Allah, even as against yourselves, or your parents, or your kin, and whether it be (against) rich or poor: for Allah can best protect both. Follow not the lusts (of your hearts), lest ye swerve, and if ye distort (justice) or decline to do justice, verily Allah is well-acquainted with all that ye do.” (An Nisa 135).

Only Allah is fit to judge a person. A prejudiced judge is a judge who isn’t accepted by Islam. Punishments which aren’t based on the Quran or hadiths should be abolished not misused. 

Secondly, the punishment of 100 lashes of the cane is a hudud punishment. It is indeed found in the Quran but for zina (unlawful sexual relations). In carrying out this punishment, you need four Muslim male witnesses. The witnesses have to be of good character, clever, fair and someone who is not fasiq or unreliable (by virtue of intentionally and constantly transgresses boundaries prescribed by Allah, and considered unreliable).

Let us look at khalwat (close proximity) raids.

Most of the raids are carried out by officers who don’t appear to be of good character (a lack of manners means not of good character, right?), and they don’t appear to be clever or else they would be doctors, engineers or lawyers, right? Ok, maybe they are clever because the requirement for being clever is not being insane, but are they really not insane? Hmmm… at a glance, some of them look crazy enough.

No automatic alt text available.

And are they fair? If their KPI is to arrest people, then there is a problem because a lack of arrests can be seen as them not doing their job. And if they are seen as not doing their job they can be sacked. So how can we be sure they will be 100% fair?

And are they really not fasiq? Do they not commit the smallest sins? Who doesn’t commit the smallest sins? Most of them smoke and that is enough to constitute a small sin (and since smoking is haram according to a previous fatwa). This makes them unreliable.

And if the 100 lashes is a hudud punishment, why are they lying by saying the proposed amendments aren’t hudud? If they can lie like this why do we want to accept liars as our leaders? They might feel this is tazir punishments (punishments at a discretion of a judge or ruler) but tazir punishments cannot be as heavy as hudud punishments.

This was agreed upon by the Islamic jurists Al Shafie, Al Hanbali and Hanafi. Only Maliki feels tazir punishments can be heavy but not excessive. But if we want to follow the Maliki school of thought, we also have to accept that dogs aren’t unclean? Hah? Why not, right?

Also, the 30-year jail sentence isn’t in the Quran. This punishment is excessive for our existing shariah offences. In fact, it goes against the views of the Islamic jurists, including Maliki.

Fourthly, shariah law will disrupt the lives of non-Muslims. A khalwat raid on a couple where one person is a non-Muslim will have an impact on that person. The need for witnesses who are Muslim will also have an impact on non-Muslims as they can’t be witnesses. If they can’t be witnesses, how can they get justice?

As an example, if a non-Muslim husband or wife has an adulterous relationship with a Muslim, they cannot accuse the Muslim of adultery. Thankfully, they aren’t punished by our shariah laws or else they would receive 80 lashes of the cane.

Once more, most importantly, if such punishments aren’t prescribed in the Quran and hadiths, why is it called Allah’s law? Astargfirullahalazim… we shouldn’t simply come up with worldly punishments and label them as Allah’s law. Don’t lie and more importantly, don’t slander Allah.

Allah commands that slander is worst than murder. More importantly, Allah commanded prophet Muhammad (S.A.W.)

“Verily, We have sent down to you (O Muhammad) the Book for mankind in truth. So whosoever accepts the guidance, it is only for his own self; and whosoever goes astray, he goes astray only for his own loss.” (Qur’an 39:41)

If the Prophet Muhammad was advised against controlling the actions of others, who is Hadi? - Mujahidin Zulkiffli,fmt 


Is Johor MB living in a shoplot with 13 others?

The latest voter list appears to suggest that Johor Menteri Besar Khaled Nordin resides in a shoplot in Masai, Johor with 13 others. This was uncovered by Johor Pakatan Harapan after combing through the electoral roll for the fourth quarter 2016, that is currently on display.

According to Mengkibol state assemblyperson Tan Hong Pin, the address in question is the Pasir Gudang Umno division headquarters at 1, Jalan Tembusu Taman Rinting. The electoral roll for third quarter 2016 recorded Khaled and his son Akmal Saufi's change of voter address to the above location.

The electoral roll for the subsequent quarter recorded that 12 more people had been added to the same address.

"If the electoral roll is gazetted, then there will be 14 people, including the MB and his son, registered as voters at that address," said the DAP assemblyperson. This was among hundreds of suspicious voter details that Tan had submitted to the Johor Election Commission today.

According to Tan, the dubious voters had appeared in four parliamentary constituencies - Gelang Patah, Kluang, Segamat and Pasir Gudang.

Only in select constituencies

From the data that has been collected, Tan concluded that there appears to be an effort increase the number of voters at a specific address, either through registration of new voters or change in address.

Secondly, he concluded that these suspicious records would only appear in constituencies where BN faced stiff competition during the last general election.

"For example, (suspicious voter records appear) in the state constituency of Nusajaya (under Gelang Patah) and Mahkota (under Kluang), where BN won with a small majority.

"There are no such problems in the Skudai and Mengkibol constituency where BN lost badly," he said. Tan said that as the general election draws nearer, it would appear that there are attempts to subvert the electoral process.

"I just never would have imagined it would happen so blatantly and involve the menteri besar himself. I urge him to explain himself," said Tan. He said that the evidence that he and his comrades had gathered calls to question the Malaysian electoral roll's integrity.- mk

Kalau macam ni BN jadi kerajaan sampai kiamatlah SPR woii...  

Photo published for Demi mandat rakyat, PAS tak putus dengan PKR di Selangor
PAS tak putus dengan PKR di Selangor...
Story kat SINI dan SINI   


Menteri yang jaga agama ada kuasa utk bentang RUU355 di Parlimen 
tapi mai demo macam dia pula pembangkang...

Image may contain: 5 people, text

Image may contain: 2 people

cheers.

18 February 2017

Inilah Malaysiaku...(updated)


Dalam suasana ketegangan kaum dan agama, masih ada rakyat yang lebih memahami erti belas kasihan dan kasih sayang tanpa mengenal warna kulit, untuk direnung pemimpin politik negara yang sering bertelagah.

Dalam video berdurasi 2.53 minit, seorang lelaki Melayu dilihat menyuap makanan kepada warga emas berbangsa India dengan tangan, satu perbuatan murni yang hanya dilakukan ibu kepada anaknya atau bagi yang menjadi orang sakit.

“Hormat abang Melayu !!! Inilah namanya manusia prihatin tanpa kira agama dan bangsa…”

Dalam video itu, seorang lelaki Melayu dilihat memegang pinggan berisi makanan dan menyuapnya ke mulut seorang lelaki India kurus yang duduk di sisinya. - tamilenfo

Lapan remaja lelaki maut manakala lapan lagi cedera termasuk dua kritikal - Foto Berita Harian


Kim Chol,Duta besar Korea Utara
Korea Utara Dakwa Malaysia 
Bersekongkol Dengan Musuh...

Korea Utara mendakwa kerajaan Malaysia bersekongkol dengan musuh Pyongyang berhubung pembunuhan Kim Jong-nam, abang tiri pemimpin negara itu Kim Jong-un.

Duta Korea Utara ke Malaysia, Kang Chol memberitahu pemberita bahawa Korea Utara menolak sebarang hasil bedah siasat ke atas mayat Jong-nam tanpa kebenaran.

"Ini adalah satu pelanggaran hak asasi manusia... rakyat kami," katanya di luar perkarangan bilik mayat Hospital Kuala Lumpur Jumaat malam.

Jong-nam mati dibunuh di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (klia2) pada Isnin.

Dalam satu kenyataan yang diedarkan kepada media, Kang turut mendakwa Malaysia enggan menyerahkan mayat Jong-nam walaupun sebelum ini bersetuju untuk melepaskan mayat itu selepas kertas kerja yang sewajarnya dikemukakan.

"Kami telah mengemukakannya tetapi Malaysia tidak memberikan jawapan.

"Ini jelas menunjukkan pihak Malaysia cuba menyembunyikan sesuatu dan menipu kita serta mereka berpakat dengan kuasa musuh yang terdesak untuk memudaratkan kami," dakwanya.

Kang Chol turut menggesa kerajaan Malaysia supaya tidak terjerat dalam plot politik dan melepaskan mayat serta mengumumkan hasil bedah siasat dengan segera.

Jika gagal berbuat demikian, beliau berkata Pyongyang akan membawa perkara itu ke Mahkamah Keadilan Antarabangsa.


Kenyataan penuh Kang Chol dalam versi Bahasa Inggeris:

Malaysian side initially informed our embassy that a DPRK citizen was dead due to a heart attack while he was on the evacuation to the Putrajaya Hospital and requested us to confirm that he is a DPRK citizen. We confirmed it.

Then they claimed a postmortem on him that we rejected because he is a diplomatic passport holder and our citizen who is under the consular protection of the DPRK.

But, the Malaysian side forced the postmortem without our permission and witnessing, we will categorically reject the result of the postmortem conducted unilaterally excluding our attendance.

This is the culmination of the violation of the human rights of and infringing upon our citizen disregarding the elementary international laws and the consular laws.

After concluding the postmortem the Malaysian police side said that they would release the body which they didn't need any more if we submit a document through Wisma Putra (MFA) and Wisma Putra too requested us to do it and we did it.

But Malaysian side did not answer after one day passed since then.
Today I met with the high officer of the Malaysian Police and strongly demanded him to release the body without further delay but he rejected our demand raising the issue which has nothing to do with clarification of the cause of death.

This strongly suggests that the Malaysian side is trying to conceal something which needs more time and deceive us and that they are colluding with the hostile forces towards us who are desperate to harm us of malice.

We doubt whether the Malaysian side was asked to do like this by someone else.

The South Korean puppet authorities are desperate to escape from their miserable state of the largest ever political scandal.
They are distorting the public opinion resorting to the tricky plots to defame the image of the DPRK with this incident.

The public opinion of the South Korean people, too, are suspicious that the conservative forces might mop up this incident to save the Park Geun Hye regime and to find out an excuse to force the "THAAD" deployment which has been strongly opposed within and without.

That's why we strongly urge and demand the Malaysian side not to be entangled in a political plot of the hostile forces and to release the body and the result of the postmortem to us without further delay.

We don't see this incident simple, further we will not tolerate at all the attitude of the Malaysian side in collusion with the hostile forces towards our Republic.

We will respond strongly to the moves of the hostile forces towards us with their intent to besmirch the image of our Republic by politicising this incident and sue file this to the International Court. - mstar



Sepasang suami isteri hari ini memfailkan saman terhadap Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) dan kerajaan Malaysia susulan penangkapan dan penahanan mereka dalam satu operasi khalwat bulan lepas, walaupun mereka telah berkahwin secara sah hampir tiga tahun lalu.

Mohd Ridhuan Giman, 34, dan isterinya Siti Sarah Maulad Abdullah, 26, serta ibu Ridhuan menamakan pegawai penguat kuasa Mohd Shiham Ramli, Mohamad Izehar Md Amin, ketua pegawai penguat kuasa agama JAWI, ketua pengarah JAWI, JAWI, Jabatan Perdana Menteri dan kerajaan Malaysia sebagai defendan.

Saman sivil tersebut telah difailkan oleh tetuan Yusfarizal Aziz & Zaid di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Tujuh pegawai penguat kuasa lelaki dan seorang penguat kuasa wanita menyerbu hotel tersebut pada jam 1:30 pagi pada 8 Januari lepas.

Dalam permohonan saman mereka, pasangan itu mendakwa penguat kuasa JAWI mengetuk pintu bilik hotel mereka dan apabila Ridhuan membuka pintu, pegawai JAWI menunjukkan kad kuasa mereka.

Tetapi sebelum Ridhuan dapat memastikan kad kuasa itu, mereka merempuh masuk. Mereka masuk sambil Ridhuan memaklumkan kepada mereka bahawa Siti Sarah tidak memakai pakaian sesuai yang menutup aurat.

Ridhuan memaparkan gambar sijil nikah mereka serta gambar perkahwinan yang berada di telefom bimbit beliau kepada pegawai-pegawai JAWI.

Tetapi pegawai lelaki JAWI didakwa menyerbu masuk walaupun Siti Sarah minta diberi peluang memakai pakaian, tetapi mereka terus mengambil gambar dan video.

Lanjutan daripada tindakan itu, berlaku pergelutan antara Ridhuan dan Shiham. Shiham didakwa mencekik Ridhuan sehingga menyebabkan kecederaan di leher.

Walaupun dipamerkan gambar sijil, Shiham dan pegawai lain didakwa enggan keluar dan seterusnya menahan pasangan tersebut.

Mereka mendakwa ketika Ridhuan dibawa ke lobi hotel, Siti Sarah masih berada dalam bilik bersama pegawai penguat kuasa lelaki JAWI. Siti Sarah meminta pegawai JAWI keluar dan ingin menutup pintu bilik hotel tersebut tetapi Shiham menolak pintu tersebut dan mengakibatkan tangan kiri wanita itu lebam.

Siti Sarah yang ketika itu bersinglet dan berseluar pendek didakwa diminta memakai baju dengan kehadiran pegawai lelaki tersebut. Mereka kemudian dibawa ke pejabat JAWI dan dikurung berasingan.

Ibu Ridhuan kemudian datang membawa sijil pernikahan asal pada malam yang sama untuk mendapatkan pelepasan mereka tetapi mereka didakwa enggan terima sijil bertarikh 17 Oktober 2014 itu.

Akibat daripada pihak JAWI enggan terima salinan asal sijil nikah itu, ibu Ridhuan terpaksa menandatangani bon persendirian untuk memastikan kehadiran suami isteri tersebut.

Ridhuan dan Siti Sarah menghantar surat notis tuntutan bertarikh Januari 11 dan 10 Januari, untuk mengarahkan Jawi memberhentikan siasatan ke atas mereka dan tidak mendakwa mereka di mahkamah atas kesalahan khalwat.

Bagaimanapun menurut peguam Yusfarizal Yusoff, bagi pasangan tersebut sampai ke hari ini notis surat itu tidak dibalas. Ini menyebabkan mereka memfailkan tindakan mahkamah ini.

Mereka mendakwa penahanan mereka tidak sah dan berlaku pelanggaran hak asasi mereka.

Ridhuan dan Siti Sarah menuntut ganti rugi am dan teladan serta kos bagi tindakan ini. - mk

Couple sues Jawi over khalwat raid arrest

Photo published for ‘Khalwat raids against Islamic principles’

Image result for sarawak n RUU355
Dr Mahathir To Support RUU355 : 
To Trigger Vote Of No Confidence Against MOI...

Adenan Satem’s successor, Sarawak Chief Minister Abang Johari Openg, has reaffirmed the state government’s stand against hudud.

Abang Johari said he would repeat Adenan’s directive to the BN MPs in the state to reject the bill to amend the Syariah Courts (Criminal Jurisdiction) Act 1965, also known as Act 355.

Adenan was staunchly opposed to the bill and had instructed Sarawak’s 25 BN MPs to do the same just before he died of heart failure.

“That is the stand of Tok Nan before and we will follow that stand.

“There will be no hudud law in Sarawak,” said Abang Johari after chairing a state cabinet meeting today. Continue Reading...


Ostb : There is a theory that Tun Dr Mahathir will support the RUU355. (This is only a theory, minta maaf Tun)  The idea is to make sure that Super Stupid does table the bill.

Most certainly the Sarawak MPs and the Sabah MPs will vote against the Bill. 

There are a total of 31 Parliamentary seats in Sarawak and 25 in Sabah.  

BN has 21 seats in Sabah and 25 in Sarawak.  

The BN has 132 seats in Parliament. Muhyiddin, Shafie and a couple of other MPs are no more BN.

PAS  has only 14 seats in Parliament, after Amanah broke away.

Let us hope that the 4 MIC anna will vote against the RUU355.

Also the 7 MCA and 1 Gerakan fellow will vote against. 

So 132 BN -12 (MIC/MCA) - 25 (S'wak)  + 14 (PAS)  =   109, so the Bill will not pass, even with the all Malay UMNO vote and the all Malay PAS vote.

I have not included any of the 21 BN seats in Sabah.  8 of them are non UMNO (Kadazan/Dusun).  If we include these eight, the vote count can be 101 for the RUU355. If the Sabah UMNO guys also vote against, it will be a  bigger defeat.

There cannot be a no confidence motion (even if the Bill is defeated) because this is NOT a "no confidence motion" and neither is it the Federal Budget. It is RUU355.

But the country will be split.  The BN also will be split.  And the BN will lose the PRU14. For sure. 

It will be the first time that BN component parties will vote against a BN bill !!

This will seal Moron's slot in the history of the Malays as the stupidest prime minister ever to have led them. Stupidest ever. Dumb a$$, dumb sh_t.

It may trigger Anifah Aman to resign after all. Plus maybe a few other UMNO and BN Ministers may quit.

If Anifah Aman resigns, plus say two or three more Cabinet Ministers, the Cabinet revolt will at last break into the open.  From what I hear folks, there is serious undercurrent in the Cabinet. Tak begitu sdr Nur Jazlan? You spoke to some people over Christmas. Just waiting for that trigger.

So should Tun Dr Mahathir support the RUU355? (He is not an MP ok).  And even if the RUU355 is watered down (another theory), it is still RUU355.  

There is little downside risk for Dr Mahathir.  He is not an MP ok. If the idea is to be rid of Stupid, the upside looks  pretty interesting.

But Hadi is more stupid than Super Stupid.  They need the PAS support, no matter what. So why not float the RUU355? 

If it is defeated, they can tell PAS, "We tried our best. Lets stick together anyway". 

The real target in this whole charade maybe just to liwat PAS. 

As the stomach churns.- ostb

Riza Aziz fights U.S. seizure of his luxury properties,wealth paid thru 1MDB funds...

Red Granite co-founder Riza Aziz says through court documents he’s an “innocent owner” of assets allegedly derived from embezzlement.

In court papers quietly filed this past week, various entities connected to Red Granite Pictures co-founder Riza Aziz are attacking the U.S. government’s attempt to seize real estate properties in the huge $1 billion action targeting alleged corruption of Malaysian public funds.

The Justice Department has touted the 1MDB case as its biggest kleptocracy case to date, but Aziz’s lawyer, Matthew Schwartz, a former assistant U.S. attorney who once prosecuted Bernie Madoff, slams the U.S. government for failing to include “essential detail” about the supposed crimes. He’s demanding a dismissal.

Aziz is the stepson of Malaysian Prime Minister Najib Razak, and along with Joey McFarland, founded Red Granite, which financed The Wolf of Wall Street, Dumb and Dumber To and Friends With Kids.

Back in July, the Justice Department made its big move by seeking the civil forfeiture of rights to Wolf of Wall Street, Martin Scorsese’s Oscar-nominated film, as well as other assets allegedly traced to foreign corruption.


Dari mana Riza Aziz atau Red Granite dapat duit?

According to the government, high-level officials in Malaysia diverted assets into a fund called 1Malaysia Development Berhad (1MDB) and then into shell companies with the assistance of big banks, including Goldman Sachs. Some of the money, it’s asserted, went into Red Granite productions, and now the government is looking to claw proceeds.

Later this month, Red Granite is due to file its response to the government’s attempt to seize rights to Wolf of Wall Street, and in advance of this, Aziz’s lawyers have foreshadowed the line of attack in motions to dismiss separate complaints filed over real estate property in Beverly Hills, New York and London.

Aziz, through his holdings, presents himself as an “innocent owner” of properties.

“The alleged beneficial owner of the Claimant (and therefore the defendant property), Riza Aziz, is neither alleged to have participated in any transactions involving 1MDB nor even to have knowledge of any transactions involving 1MDB — let alone knowledge of any supposed misappropriation,” states his court papers (see here).

The motion continues, “Thus, even taking the Complaint’s allegations at face value, Mr. Aziz plainly did not engage in a money laundering transaction or any other offense. But without identifying the person or persons the Government believes to be culpable, it is impossible to test the adequacy of the Government’s allegations…”

Schwartz is opening up several areas of attack besides asserting the government has failed to allege with specificity Aziz’s involvement in transactions.

The attorney asserts the government has failed to allege that anyone committed a crime, comparing the 1MDB case unflatteringly to the way the U.S. once seized Michael Jackson memorabilia from the son of the president of Equatorial Guinea.

“To be sure, [the government’s complaint] alleges an ‘international conspiracy to launder money misappropriated’ from 1MDB — but it fails to identify the alleged co-conspirators, or the allegedly criminal acts,” states the motion in the case over Beverly Hills property. “At best, it at various points asserts that ‘1MDB officials and others misappropriated and fraudulently diverted’ money. Given that the Complaint identifies multiple relevant 1MDB officials, however, this allegation (which is, of course, purely conclusory) provides no guidance.”



Schwartz acknowledges the funds were plainly not used for the benefit of a public official in Malaysia but asks which public official did the alleged misappropriation, who directed payments and how does it constitute wire fraud?

The government is also being attacked for not adequately alleging an offense against a foreign nation.

Separately, the judge is being asked to dismiss the government’s complaint under the “act of state” doctrine, which stands for U.S. courts not questioning the validity of other sovereigns. It’s noted that the Malaysian attorney general has closed an investigation and concluded no criminal conduct occurred. That public official may have not wanted to do anything embarrassing to Najib Razak. Nevertheless, Aziz is using it.

“[T]he Government’s entire theory of the case presupposes that the Malaysia Attorney General’s findings are factually and legally invalid,” states the court papers. “There is therefore no way for this litigation to proceed without a ruling from this Court on whether the Malaysian Attorney General’s sovereign functions were illegitimate.”

Finally, in an effort to protect assets allegedly intended to conceal embezzlement, Schwartz is faulting the U.S. government with failing to come forth with allegations of knowledge of wrongdoing.

“According to the Complaint, Mr. Aziz was not involved in any transaction with 1MDB and was not involved in any conversation or written exchange concerning 1MDB whatsoever,” writes Schwartz. “Indeed, the face of the Complaint offers no basis to infer that Mr. Aziz had even heard of 1MDB at the time of these transactions.” - hollywoodreporter.com

Image result for Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
Tuan Ibrahim pening 
dengan keputusan Hadi...

Wujud percanggahan pendirian antara Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan Jawatankuasa Perundingan yang diketuai Timbalannya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berhubung keputusan kerjasama dengan PPBM.

Tuan Ibrahim dalam sidang media pada Jumaat mengatakan Pas akan meneruskan rundingan untuk bekerjsama dengan PPBM, tetapi Hadi pula dilaporkan berkata di Marang keputusan tidak akan bekerjasama dengan PPBM adalah muktamad.

Selepas mesyuarat Jawatankuasa Perundingan sebentar tadi, Tuan Ibrahim berkata, Pas akan meneruskan berunding dengan PPBM tetapi dengan beberapa syarat yang perlu dipersetujui antara kedua-dua pihak.

“Jawatankuasa akan terus berunding dengan PPBM, juga meneliti berapa perkara dan syarat.

“Cuma dalam kerjasama dengan PPBM kita semak beberapa perkara dibuat PPBM sebab Pas tegaskan tidak mahu ada hubungan dengan DAP dan PAN.

“Kita tidak mahu mereka bersama kita tapi kemudiaan sepentas dengan mereka menyerang PAS. Kita tidak mahu PPBM bersama DAP dan PAN menyerang parti, kita sentiasa semak semua ini,” kata Tuan Ibrahim dalam sidang media di Pusat Tarbiah Pas Taman Melewar, Gombak hari ini.

Susulan kenyataan tersebut, wartawan mengasak Tuan Ibrahim dengan mempersoalkan sama ada kenyataan dibuat oleh Hadi tersebut membelakangi keputusan Jawatankuasa Perunding yang ditubuhkan itu.

“Saya akan teliti semula kenyataan Hadi dalam laporan itu,” jawab Tuan Ibrahim apabila diasak wartawan mengenai kenyataan Hadi awal hari ini.



Tuan Ibrahim menjelaskan sebarang keputusan muktamad kerjasama dengan PPBM hanya dapat diputuskan dalam Majlis Syura parti tersebut.

“Jawatankuasa Perundingan tidak ada mandat buat keputusan, tapi ia hanya akan dibawa kepada Pas Pusat dan akhirnya diputuskan dalam Majlis Syura Ulama,” kata beliau.

Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini dilaporkan berkata parti itu akan mengadakan kerjasama dengan DAP susulan kenyataan Hadi yang Pas tidak akan bekerjasama dengan PPBM untuk menghadapi pilihan raya umum ke-14.

Hadi membuat kenyataan itu selepas Dr Mahathir berkata PPBM memberi tempoh sebulan untuk Pas membuat keputusan berhubung kerjasama kedua-dua parti tersebut.

Jawatankuasa Induk Bersama PPBM dan Pas sebelum ini pernah mengadakan pertemuan untuk membentuk kerjasama, persefahaman dan muafakat politik. – MalaysiaGazette

Selangor - PAS takkan putus hubungan dengan PKR
Story kat SINI dan SINI  

Image may contain: 1 person, text
Aku tetap pegang Amanat arwah TGNA...




cheers.